Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: handschoenen

handschoenen

Misschien is het al eens besproken, maar ik kon het zo snel niet vinden; heeft iemand tips voor goede handschoenen voor houtbewerking? Ik begin het splinters trekken eigenlijk een beetje zat te worden en ook de kleine sneetjes bij vlakken/haaksen door gripverlies is wat irritant.

Als iemand tips heeft voor handschoenen die goed antislip zijn en hoog draagcomfort hebben dan hoor ik het graag.

Ik ben wel nieuwsgierig geworden met welk hout je werkt.

Ik werk met veel verschillende soorten hout, het meeste is eiken op het moment, maar ook noten, hard maple, es, iep, plataan etc. komt met enige regelmaat langs.

Zoek eens naar Ox-On Oflex handschoenen, ik gebruik ze zelf bij het klimmen en qua grip vind ik ze ideaal
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Wat men 'goed' vindt verschilt vaak. Je kunt het beste naar een goede vakwinkel gaan en de handschoentjes ter plekke passen en aanvoelen.

Maar toch: ik gebruik diverse soorten handschoenen. Schildershandschoenen, japanse katoenen, gerubberiseerde, huishoud, klus (die met de suedestukken, voor in de tuin) en latex. Hebben elk hun toepassing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emilio Bekijk Berichten
    Misschien is het al eens besproken, maar ik kon het zo snel niet vinden; heeft iemand tips voor goede handschoenen voor houtbewerking? Ik begin het splinters trekken eigenlijk een beetje zat te worden en ook de kleine sneetjes bij vlakken/haaksen door gripverlies is wat irritant.

Als iemand tips heeft voor handschoenen die goed antislip zijn en hoog draagcomfort hebben dan hoor ik het graag.
    Let op met handschoenen aan een houtbewerkingsmachine, ik vind het onveilig ik werk al 55 jaar met hout, maar aan de machine zal ik never nooit handschoenen dragen.
    En een splintertje komt er altijd wel uit.

Met goed sluitende handschoenen en goede machinebeveiliging valt het gevaar volgens mij nogal mee. Ik werk ook liever zonder, maar ik mis bij vlakken van grotere stukken vaak grip en dat is vervelend werken. Beetje extra zou prettig zijn.

Ik gebruik zelf de handschoenen van guide. Ik haal ze bij destil. Goede grip, gaan lang mee en zijn niet te duur. Voor mij zijn ze vooral ideaal omdat ik niet al te grote handen heb.

ikzelf vindt dit soort fijn
    http://www.normashop.nl/producten/ar...-1-157614-1-0/

je houdt voldoende gevoel met het materiaal en toch beschermd
    voor wat groffer spul vind ik de handschoenen van geitenleer bij de bouwmaat ook erg prettig, dit zijn wel dikker
    Met een hamer past alles...

Is er ergens in de randstag toevallig een zaak die een breed assortiment heeft liggen? Ik zou graag eerst even passen, heb niet de grootste handen en wil zeker geen loszittende handschoenen.

Forum Rechten