Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Winkel in BelgiŽ

Winkel in BelgiŽ

Dag iedereen,

Ik ben al geregeld op dit forum terecht gekomen bij een zoektocht naar materiaal. Meerbepaald een zaagtafel en schaaf/vandiktebank. In juni eindigt mijn opleiding meubelmaker en zal ik op mezelf aangewezen zijn voor materiaal terwijl ik nu nog gebruik kan maken van het materiaal in de lessen (gigantische zaagtafel, gietijzeren schaafbank, gietijzeren vandiktebank, ...).

Ik lees hier dus veel over merken die blijkbaar nogal gemakkelijk te verkrijgen zijn in Nederland maar in BelgiŽ (westen van het land) vind ik enkel de modale doe-het-zelf-winkels met de standaard Bosch PTS10t. Ik wil echter met wat kwalitatiever materiaal aan de slag en weet echt niet waar kijken. De enige winkel met deftig materiaal is voorlopig http://www.capellemanmachines.be/ maar ik hoop toch op wat meer vergelijkingsmateriaal.

Kan er iemand me verderhelpen?

Groeten,
    Thomas

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum Thomas, mag ik je toch even corrigeren in Nederland is, materiaal is o.a. hout, plaatmateriaal wat het uiteindelijke product wordt, en gereedschap dat is een schaaf en beitel, hamer, en machines zaagtafel, frees enz.
    Deze zitten in Antwerpen Felder groep http://tema.felder-gruppe.at/be-nl/nieuws.html?
    https://www.google.nl/webhp?source=s...53647341620411

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 04-03-16 om 16:53.
    Hout wirktj.

Welkom Thomas, als je in West-Vlaanderen zoekt, het merk Robland komt uit Brugge, dus als je eens naar hun site surft vindt je vast en zeker een verdeler in de buurt. En dan heb je nog Deta machines in Roeselare. Verder is de website van hierboven vermelde ook een aanrader (van heel klein naar heel groot)

grts, vincent

Dag Pel,

Corrigeren mag zeker! Al heb ik je zin weleen aantal keer moeten lezen om die volledig te begrijpen
    ik bedoel inderdaad gereedschap, in vlaanderen gaan we al rap werkmateriaal gaan verkorten naar materiaal als verwijzing naar gereedschap. Naar hout en platen verwijzen we dan weer gewoon met 'hout en platen'.

Toch hardstikke bedankt voor de link (zo zeggen jullie dat toch hŤ)! Het is al wat verder van huis maar voor zo'n machines mag dat geen verschil maken. Ik begin daar alvast eens te vergelijken.

Eventueel verdere tips zijn altijd welkom!

mvg,
    Thomas

Waw Vincent,

Dankjewel, daarmee ben ik enkele uren zoet :-) In Heule heb je dan weer Vens&Thiers maar dat is meer voor industriŽle machines.

mvg,
    Thomas

Willy Vanhoutte heeft ook wel wat aan te bieden

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ja Thomas, ik zal maar niet zeggen wat in mijn dialect (Limburg) allemaal verkeert gezegd wordt, en anders bedoeld.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Vraag het ook eens aan je leraren, die zullen elk jaar wel dit soort vragen krijgen.

En kijk ook eens of er op de machines, in de opleiding, stickers kleven van de leveranciers.

De merken noteren en googelen helpt ook wel eens. Die merken hebben mogelijk ook kleinere machines.

groeten,
    ornament

Kijk ook regelmatig eens op Kapaza, 2dehands, de marktplaats hier op het forum en dergelijke.
    Als je wat geduld hebt, komen er af en toe interessante machines voorbij.

Mvg,
    Gino

Member
    Ingeschreven
    Aug 2009
    merlier slijperij in kortrijk

http://www.merlierslijperij.be/

Forum Rechten