Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 111 tot 115 van de 115
    Iemand enig idee wat voor soort appel het is. Smaak zoet en fris fruitig. Weet iemand nog een forum of facebook groep waar ik meer van dit soort vragen over appel en peren soorten kan stellen
    Je zou contact op kunnen nemen met de Noordelijke Pomologische Vereniging https://www.npv-pomospost.nl/

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    De Buurtbieb, sorry dat jullie moesten wachten maar alle het goede duurt lang. De Buurtbieb is gister geplaatst en goedgekeurd.

Nog even terug naar vrijdag toen de kast nog in de garage stond.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20190802_130248.jpg
Bekeken:   140
Grootte:   43,0 KB
ID:        89680

Zaterdag morgen in het frame gemonteerd. Wat je mooi kan zien hier is de ruimte tussen bovenkant daklijn van de binnenkast en de schenkel. Een ventilatiespleet om de boel snel droog te blazen mocht er vocht tussen zitten. Vast gezet met vier RVS 5x60 thorx houtschroeven.

Naam:      20190803_094934.jpg
Bekeken:   141
Grootte:   100,4 KB
ID:        89681

Vanmorgen speciaal voor jullie wat foto's gemaakt.

Naam:      20190804_103110.jpg
Bekeken:   140
Grootte:   96,9 KB
ID:        89682

Ietsje dichter bij..........

Naam:      20190804_103048.jpg
Bekeken:   141
Grootte:   99,1 KB
ID:        89684

En in detail............

Naam:      20190804_103026.jpg
Bekeken:   143
Grootte:   93,8 KB
ID:        89683

Het mooiste is hoe het ooit begon ergens halverwege in december in een kringloop... Zag er nog wel schier uit toen, maar in de praktijk had het nog wel wat gebreken. Gelukkig alles overwonnen.

Naam:      WhatsApp Image 2018-12-15 at 11.23.46.jpg
Bekeken:   142
Grootte:   23,3 KB
ID:        89685

Dit was het voor mij betreft. Buren (allemaal dames trouwens ) nemen vanaf nu het beheer nu over. Met onwijs veel liefde dit mogen maken maar het heeft weer te veel tijd gekost. Ik ga weer verder met mijn appels en peren.
    Jeroentje

Mooi initiatief. Hopelijk laat de jeugd het glas heel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kor Bekijk Berichten
    Mooi initiatief. Hopelijk laat de jeugd het glas heel.
    Gaan ze geen fikkie steken met de boeken. Gaan vuurwerk in de kast gooien. Gaan..... de jeugd bedenkt wel wat en anders de volwassenen.

Als je in de openbare ruimte dingen doet gebeuren er zaken die niet leuk zijn. Maar als je enthousiasme ziet van de mensen die het wel leuk vinden is het een minpuntje wat je heel snel mag en moet vergeten. Gister met het plaatselijk dagblad een interview. En wat als......... was de tweede vraag. Daarop geantwoord dat we er alleen positief naar kijken dus graag dit onderwerp er uit.

Als ik terug kijk in deze pagina's en alles was gelopen van een leien dakje dan was het zoveel beter gegaan. Ben in het begin bewerkt hout kwijt geraakt aan het open haard gilde. De schatkist is opgeblazen, scharnier kapot. Ach en zo kan ik wel even doorgaan. Maar als ik nu kijk hoe kinderen en ook volwassenen genieten van alles wat er staat. Het is proberen, vallen en opstaan.

Het project buurtbieb heeft al zoveel gebracht. De beheerster was één van diegene die geen fruitbomen wilde. Maar ze heeft de kast geschilderd en is nu de enthousiaste beheerster van de boeken kast. Erik mijn grote voorbeeld zij ooit in mijn begin van het project pas over vijf jaar zie je resultaat. Dan denk ik nu stiekem...... ben drie jaar verder............

Afgelopen week keek ik vol spanning toe hoe kinderen bezig waren bij de boekenkast. Deurtjes open, boeken er uit en op de stoeptegelbank lezen. Na een kwartiertje liep één van de kinderen liep vol trots naar huis met een boek. Maar ze hadden wel alles netjes achter gelaten.

Wat ik niet besef is dat er mensen zijn die het hele concept nog niet kennen. Dus het enorm vreemd vinden dat je een boekenkast langs de weg zet. Tijdens mijn wandelingen in dit land kom ik ze al jaren tegen. Naast alle groente, jampot en fruitdranken kraampjes. Onderweg doe ik de mooiste ideeën op. Denk nou niet met z'n allen hier dat ik het allemaal zelf verzin.

Naam:      20190806_192349.jpg
Bekeken:   74
Grootte:   91,7 KB
ID:        89842
    Jeroentje

De zitbank rondom de spaanse aak vind ik goed geslaagd, staat er nu 2 jaar en blijft leuk om te zien. Tegels netjes in het gelid zoals platen onder een pick-up.
    Het hele plan is een mooi initiatief waar je trots op mag zijn.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten