Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 115
    Het ziet er al heel mooi uit.
    Groeten, Raymond

Mooi project zeg! Ik heb net het verslag van begin tot eind uitgelezen.

Petje af voor dit enorme project in de vrije tijd.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Het ziet er al heel mooi uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeoEko Bekijk Berichten
    Mooi project zeg! Ik heb net het verslag van begin tot eind uitgelezen.

Petje af voor dit enorme project in de vrije tijd.
    Dank u voor deze positieve bijdrage............

Vorige week al anderhalve vrachtwagen zwarte grond aangevoerd. Gelukkig kraan er bij om het te verspreiden. Daarna op de knietjes om het allemaal egaal te maken. Eind van de morgen loopt de uitvoerder langs met een verbaasde blik. Krijg je de vraag wie dat allemaal recht getrokken heeft. Dan wordt ik wel gelukkig met zo'n opmerking.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0002-008.jpg
Bekeken:   446
Grootte:   103,4 KB
ID:        55028

Hovenier heeft hier de hoogte aangegeven.

Naam:      IMG_0001-008.jpg
Bekeken:   444
Grootte:   100,7 KB
ID:        55026

Naam:      Boombakje.jpg
Bekeken:   443
Grootte:   81,5 KB
ID:        55027

Naam:      IMG-20161103-WA0003.jpg
Bekeken:   463
Grootte:   19,9 KB
ID:        55024

Beukenhaag is besteld om er helemaal omheen te zetten. Gras wordt pas in het voorjaar gezaaid door de buurman.

Platanen is nu ook opdracht gegeven om vier stuks te verplanten. Gaat gebeuren nadat al het blad er af is. En het word nu nummer 2, 4 (die dikke), 5 en nummer 6 in het rijtje. En er wordt inderdaad DCM Vivimus aan de grond toegevoegd. ( bedankt voor de tips). Het draaimolentje staat nu aan de andere kant van de heg in een kuil vol met grondwater. Op verzoek van de bewoners opdracht gegeven om het allemaal te verplaatsen.

Naam:      indeling banken platanen en draaimolentje II.jpg
Bekeken:   466
Grootte:   99,1 KB
ID:        55025

Oja de contacten met de wijkagent hebben weer werk opgeleverd. Samen met de buurman een hele indeling gemaakt voor alle 7000 inwoners voor een WhatsApp-buurtpreventiecampagne. Gelukkig heb ik daar niet zo veel werk mee. Maar als je begint met wat boompjes ontspoor je al heel gauw in allerlei neven activiteiten. Januari gaan de achterpaden er uit en worden opnieuw voorzien van riolering en nieuwe tegels.

Dus nog genoeg aktie.

Nog even een sfeer plaatje.

Naam:      IMG_0004-007.jpg
Bekeken:   446
Grootte:   104,2 KB
ID:        55029
    Laatst gewijzigd door JPAJS; 11-11-16 om 11:25. Reden: Extra grote foto's toegevoegd
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Eindelijk was het gister zo ver en konden de dakplantanen vanaf hun tijdelijke opslag verplaatst worden naar onze straat.

Naam:      IMG_0029-002.jpg
Bekeken:   422
Grootte:   93,4 KB
ID:        55385

En zo hebben we nu vier prachtige bomen er bij in de straat.

Naam:      dakplantanen in de straat.jpg
Bekeken:   421
Grootte:   90,1 KB
ID:        55386

Nog even binnenkort wat houtsnippers er onder en de banken kunnen eindelijk op hun plaats gezet worden.
    Jeroentje

Gaat er netjes uitzien Jeroen.
    Je kan na deze klus wel solliciteren bij de afd groenvoorziening bij je gemeente.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk Berichten
    Gaat er netjes uitzien Jeroen.
    Je kan na deze klus wel solliciteren bij de afd groenvoorziening bij je gemeente.
    Er zijn momenten dat je inderdaad al het werk voor de gemeente doet. Maar de keus is mee gaan met de wind of er tegen in gaan. Zoals Willem, onze koning, al jaren terug zei, burgerparticipatie is een belangrijk iets. Als je nu kijkt wat er bereikt is het afgelopen jaar dan kunnen we zeer tevreden terug kijken. We hadden met elkaar de kop in het zand kunnen steken en dan hadden we niets extra's gehad in de straat.

En soms zijn het van die kleine details. Op dit moment zijn ze bezig met het aankleden van de buurt met nieuw groen. En aangezien ik vond dat we nog groen nodig heb in ons stoeptegel bakje vanmorgen eerst maar eens wat veren uitgedeeld. Daarna vriendelijk gevraagd of er nog wat geraniums over waren. Niet mijn eerste keus maar ach als het gratis is en het ook nog geplant wordt voor ons, dan zeg ik geen nee.

Maar ik kan na een jaar nu wel de balans op maken en zeggen het is niet altijd makkelijk geweest. Communicatie moet je zelf scherp houden. Gelukkig hebben we van iedereen die belangrijk is mail en mobiele nummers. Even snel mail, app of bellen en constant zorgen dat iedereen zijn afspraak nakomt of liever nog meer. Dat is wel een groot voordeel van dit snelle communicatie tijdperk.

De grootste leerschool in dit project is voor mij dat als je het vertrouwen hebt gewonnen, je zeker weten meer op je bordje krijgt. Het basis plan was zo enorm simpel en eenvoudig. Bomen, laten zagen, zit-speelboom en picknickbanken, hoekje gras inzaaien en beuken haagje planten. Maar als je kijkt is het inmiddels ook achterpaden opnieuw bestraten en nieuwe riolering, buurtswatsapp en de ogen en oren voor iedereen die aan het werk is.

Het mooiste topje van de ijsberg laat ik hier zien. Maar achter de schermen is er door heel veel mensen veel werk verzet. Afgelopen jaar gezien hoeveel mensen zich extra inzetten als je met elkaar het vertrouwen hebt dat er iets moois van te maken is.

Met trots kijk ik terug hoe HaBuur gegroeid is en inmiddels een prachtig project is. We zijn er nog lang niet, maar mag toch hopen dat we nu wel eens over de helft zijn.
    Laatst gewijzigd door JPAJS; 23-11-16 om 21:40.
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Weer een tijdje stil gelegen. Inmiddels de eerste twee kuub houtsnippers onder de dakplantanen liggen. Nog zes te gaan.

Vandaag de tweede en laatste zitelement op de stoeptegelbank gemaakt. Volgende week nog even uit de hand de naam van de boom er in frezen.

Naam:      Spaanse Aak.jpg
Bekeken:   342
Grootte:   98,7 KB
ID:        61886

Moet nu nog bedacht worden hoe ze vast gemaakt gaan worden. Durf niet in de kopse kant van de tegel te boren. Dus denk er over langere draadeinden (35 cm) in de horizontale tegels te boren en dan een hulsmoer er op te draaien.

Naam:      IMG_0002.jpg
Bekeken:   345
Grootte:   100,8 KB
ID:        61884

Naam:      IMG_0003.jpg
Bekeken:   346
Grootte:   98,7 KB
ID:        61885
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Vanmorgen even aan het puzzelen geweest. In spiegelbeeld afgedrukt en de print op het hout proberen te strijken. Transfer papier gerpobeerd maar eigenlijk wilde het geen van beide. Nu maar een plaatje 3 mm plex genomen en daarop de tekst gelijmd. Vanavond even vast zetten met een paar spijkertjes en dan handmatig alle letters uitfrezen met bovenfrees en 8 mm freesje.

Naam:      IMG_0001.jpg
Bekeken:   285
Grootte:   70,8 KB
ID:        62029
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Vind het resultaat, als zeg ik het zelf, wel prachtig.

Naam:      20170403_134417.jpg
Bekeken:   211
Grootte:   98,8 KB
ID:        62058

Naam:      20170403_134702.jpg
Grootte:   97,7 KB
ID:        62056

Naam:      20170404_090410.jpg
Grootte:   66,0 KB
ID:        62057
    Laatst gewijzigd door JPAJS; 04-04-17 om 13:00. Reden: Foto's opnieuw geopload ??
    Jeroentje

Ik zie geen foto,s Jeroen.

Forum Rechten