Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Keuken (UPDATE 13-08-2010 pagina 2)

Als eerste zal ik me even voorstellen, ik ben Jesse en als hobby hout na jarenlang gezien te hebben van me vader die meubelmaker is.

Het deel op de foto's is het eerste deel, de keuken wordt een hoek keuken, en aan de rechterkant zie je een blok uitsteken, hier komen aan weerzijden gedraaide poten die mijn buurman draait voor mij van eikenhout.
    Vermoedelijk komt er een betonnenblad op die ik ook zelf ga maken. Tenzij er mensen suggesties hebben voor niet al te dure aanrechtbladen.

Ook even als bijlage nog wat andere werkstukken.
    Alle zware machines die ik heb zijn van het merk Scheppach zoals Scheppach zaagtafel TKU 380V, Freestafel HF33 en een combi HM2 met langgatboor inrichting, overige gereedschappen zijn gekozen na kwaliteit en doeleinden zoals Makita en Elu schuurmachines, hitachi, makita en dewalt boormachines.

Attached files

Re: Keuken

Dat wordt een mooie stevige keuken, wat voor hout gebruik je?

Hoi Arie,

Ik heb voor vuren hout gekozen de staanders en bodem zijn van 18 mm MDF en worden gegrond en hoogglans wit geschilderd. De gedraaide poten worden gemaakt van eikenhout van 10 bij 10 cm.

Echter over de kleur ben ik nog niet uit, ik wil wel de hout structuur blijven behouden en de keuken aflakken. Het liefst wil ik een eiken kleur krijgen net zoals ruw eiken geschaafd is.

Mijn complimenten!, heel mooi.

Hoeveel uur ben je wel met de bouw van je keuken bezig geweest?
    (lijkt mij heel veel werk)

Groeten Rudolf.

Hoi Rudolf,

Als eerste bedankt voor de complimenten.
    Dit is nog maar het eerste deel en ben er 2,5 dag mee bezig geweest.
    Het blok voor de oven en de andere kast liggen al klaar om in elkaar gezet te worden.
    De laden moeten nog gemaakt worden en die worden gemaakt met zwaluwstaart verbinding.
    Echter eerst even opzoek naar de ladegeleiders want daarop moet ik de laden aanpassen.

ziet er zeer mooi uit, heb een grote werkplaats tot je beschikking of ............

hans

bedankt voor compliment
    totale oppervlakte 90m2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansalmere
    ziet er zeer mooi uit, heb een grote werkplaats tot je beschikking of ............

hans

denk maar dat ik ga verhuizen uit almere, want zo groot is hier de gemiddelde tuin nog niet eens, laat staan een schuur

hans

Hallo Jesse,

Ik heb via dezelfde site een site gemaakt.
    Maar als ik jouw link aanklik, dan krijg ik een bericht dat het niet kan worden geopend.

Groeten Rudolf.

Forum Rechten