Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Gereedschap voor de halve prijs in de USA, hoezo?!

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en zat mij vanavond weer te verwonderen over de prijzen voor spul in Amerika. Persoonlijk ben ik aan het kijken naar een tafelzaag en dan komt bijvoorbeeld de DeWalt 745 voorbij. In Amerika voor 300 USD, maar hier in Nederland toch al snel over de 700,- euro.

Helaas heeft importeren uit de US geen zin vanwege het feit dat ze daar 120 volt hebben, maar ik vraag me af of er import mogelijkheden zijn uit plekken waar ze wel 220/240v hebben??

Als iemand trouwens inzicht heeft waar die gigantisch prijs verschillen verder vandaan komen dan hoor ik het graag. Ik volg het namelijk echt niet, de beste som waar ik op kan komen is:
    300 USD = 275 euro
    +21% BTW (58 euro)
    +50 euro shipping
    = 385 euro totaal
    winst voor de kaboutertjes 315 euro?? Je zou er bijna een 120v installatie voor aanleggen...

Groetjes,
    Feday

Ik heb redelijk wat ervaring met import en het sommetje dat je maakt klopt niet helemaal.
    Er komt ook nog invoerrechten bij Is verschillend voor elk product, kan gaan van 1% tot ...%, eventueel handeling fee voor transport firma. 10-20 euro hangt er vanaf wie het transport doet.
    Hoe kom je aan die 50 euro shipping? Vanuit de US of A?

Je betaald btw over het totaal van aankoop, transport , verzekering, invoerrechten, handelingskosten. Transport gaat je niet lukken voor 50 euro, dat is meer de prijs voor GB.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stekkestim Bekijk Berichten
    Hoe kom je aan die 50 euro shipping? Vanuit de US of A?
    Mijn gedachte was als ik er weer eens ben dan koop ik extra baggage, check de doos in het vliegtuig en presto. Met wat geluk mag je dat dan nog gratis importeren ook afhankelijk van wat je koopt en hoeveel het kost.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feday Bekijk Berichten
    Mijn gedachte was als ik er weer eens ben dan koop ik extra baggage, check de doos in het vliegtuig en presto. Met wat geluk mag je dat dan nog gratis importeren ook afhankelijk van wat je koopt en hoeveel het kost.
    Als ik ooit naar de VS toe zou gaan zou ik het ook willen doen. Paar kilo extra bagage om een bult aan machines mee te nemen.
    Vond het zelf ook wel vrij schokkend hoe goedkoop gereedschap daar was. Nog een ander voorbeeld isde Dewalt vandiktebank. De 734 is daar $400 en de eerdere versie de 733 is hier te koop voor 900 euro! Dat is 367 euro tegenover 700 euro! En dan heb je ook nog een oudere versie
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Yep ik heb hier ook op gevloekt .. daar ga naar de lokale Home-Depot en voor 299$ heb je een DW745 mee ..

Hier in belgie mag er je er minstens 700euro voor neertellen ( lokale winkel ) .. begrijp dat dus ook niet

Maar zoals chevy zegt gaat niet lukken voor die prijs ...

http://www.amazon.com/DEWALT-DW745-1...keywords=dw745

Amazon berekend alles inklaring /verzendng etc .. en je betaald bijna het dubbel als je wil naar nederland of be shippen

Ik heb ooit wel een een Bostisch 18gauge nagelpistool gekocht op amazon .. koste hier 250 euro .. in u sa nog geen 100$ .. heb toen een 150$ betaald alles inbegrepen .. heb zelfs de nagels mee besteld toen die waren ook goedkoper ..

http://www.amazon.com/gp/product/B00..._detailpages00

Ben ook altijd pissed als ik revieuw bekijk of lees van USA .. en de retail price zie .. alles is in europa meestal dubbel zo duur ..

Als er binnenkort misschien een vrijhandels akkoord is gaat het er allemaal heel anders uitzien en hebben we alleen nog maar met transportkosten te maken.
    Ik kijk er naar uit ondanks allerlei (oa politiek) tegengas.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

vraag voor de electrisch onderlegde onder ons : is een step-up-step-down transfo geen oplossing ? (100$ voor 2000W)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Met een step down pas je het verschil in hertz niet aan, bij een vrij basale machine zou dan het toerental niet kloppen. Ook trekken 120V machine dubbel zo veel ampère van je stepdown converter.

Maar de prijsverschil is soms idd belachelijk. Ik heb mijn fluke 87V 190 dollar betaald (toen.150 eur) terwijl die in Nederland 599 kost.
    En grappig detail, op de doos stond Fluke Nederland

Ik ben wel een paar keer op vakantie geweest in de VS, en heb toen ook gereedschap meegenomen.
    Wat Feday wel vergeet in zijn berekening is dat er "salestax" overheen komt als je iets koopt in de VS, dat zie je er nooit bijstaan bij de prijs omdat verschilt per staat en soms ook nog per stad/gemeente.
    Ook als je in de VS in de winkel staat bij HomeDepot, Lowes of Woodcraft dan staat op de kaartjes de prijs zonder salestax, pas bij de kassa wordt dit erbij gerekend.
    Meestal is de salestax iets van 6/7%, maar er zijn een paar staten zonder salestax dat zijn Delaware, Montana, Oregon en Alaska.
    Als je dus op vakantie bent in de VS en je maakt toch een rondreis langs/door een van die staten, daar dus kopen dat scheelt weer salestax.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feday Bekijk Berichten
    Wanneer je op vakantie gaat naar de VS en weer terug komt op Schiphol dan mag je max €430 aan goederen invoeren belastingvrij, dit is dus veel hoger als wanneer je het per post besteld !
    Leef je uit zou ik zeggen !
    Controle van bagage door de NL douane op vluchten uit de VS heb ik trouwens nog nooit meegemaakt in de 7x dat ik daar ben geweest
    Dat doen ze meer op vluchten uit Azie, Zuid Amerika en Turkije, ivm nepartikelen, drugs en rare diersoorten enzo.

Wanneer je op vakantie gaat naar de VS en weer terug komt op Schiphol dan mag je max €430 aan goederen invoeren belastingvrij, dit is dus veel hoger als wanneer je het per post besteld !

http://www.belastingdienst.nl/wps/wc..._van_belasting
    U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430.
    Onder die € 430 vallen ook geschenken die u meeneemt.
    De waarden van geneesmiddelen, tabaksproducten, alcoholhoudende producten en persoonlijke bagage zoals hierboven in de tabel staan, tellen niet mee bij deze € 430.

De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.

Voorbeelden:
    ■ U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.
    ■ U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.
    In December heb ik nog een kort tripje naar New York gemaakt, toen heb ik een accucirkelzaag en een accuslijptol van DeWalt gekocht (allebei zonder accu), met de salestax erbij was dit iets van $130 per stuk......
    Voor accugereedschap is natuurlijk het voltage verschil tussen de VS en Europa helemaal niet interessant, alleen voor de acculader.
    Laatst gewijzigd door gasman; 28-01-16 om 15:30.

Forum Rechten