Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Ontwerpproces van sieradenkistje

Beste forumleden,

Ik kwam vandaag een aantal afbeeldingen tegen van een juwelenkistje die ik een paar maanden geleden had gemaakt. Hieronder een impressie van de evolutie van het ontwerp en natuurlijk ook het eindproduct
    01.png
    4 kleine en 2 grote laatjes, meer is het nu nog niet
    02.jpg
    Sierranden om de laatjes
    03.jpg
    Vier pootje met groef en een bovenblad
    04.jpg
    Afgerond bovenblad en groeven iets verandert
    05.jpg
    Klassieke onderrand gevormd
    06.jpg
    Extra ronding in bovenblad
    07.jpg
    Verlaagd stuk blad met dezelfde ronding als het bovenblad.
    11885330_723239024470890_2936716340909914103_n.jpg
    Eindresultaat, de groeven in de poten zijn achterwegen gelaten.
    11888096_723239034470889_1204626606502802883_n.jpg
    In de klassieke onderrand geprobeerd een leuk randje te frezen maar dit was zo klein dat het gewoon een ''inkeping'' is geworden. Verder was het mooier om het aantal knopjes symmetrisch te maken.

Gemaakt van massief notenhout en de zijkanten, laatjes en het blad is gefineerd. Een van de leukste dingen om te maken en het resultaat was zeker niet slecht
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Dat is een mooi kistje geworden Lars!
    Het formaat lijkt haast wel een klein (nacht)kastje. Je hebt dus een rijk behangen vrouw met zo'n schatkist.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Helemaal TOP!
    Wat mij betreft mag je skechup file er ook wel bij zetten .
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Bedankt voor de reacties, het moest inderdaad een miniatuur kastje geworden.
    Maar binnenkort ga ik voor mijn vriendin een sieradenkistje maken. Hiervoor wil ik mijn mooiste hout en fineer voor gebruiken en nog een uitgebreider ''ontwerpproces'. Als het zover is dan zet ik dat ook op het forum met een leuk bouwverslag

Wow mooi kistje/kastje geworden :-)
    Ben benieuwd hoe jij in sketchup het bovenblad hebt getekend. op de een of andere manier wil mij dat niet lukken op het moment dat het rond gaat lopen af 45 graden afgezaagd wordt werkt push pull niet meer goed?

Ik heb een klein voorbeeld bestandje toegevoegd waar het fout gaat heb ik even rood gekleurd
    voorbeeldje.skp
    Laatst gewijzigd door marcomatt; 20-01-16 om 12:35. Reden: Bestand toegevoegd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcomatt Bekijk Berichten
    Wow mooi kistje/kastje geworden :-)
    Ben benieuwd hoe jij in sketchup het bovenblad hebt getekend. op de een of andere manier wil mij dat niet lukken op het moment dat het rond gaat lopen af 45 graden afgezaagd wordt werkt push pull niet meer goed?
    Bedankt voor de reactie, probeer de functie ''follow me'' lijkt op de push pull functie maar in dit geval kun je het over een lijn sturen in plaats van alleen maar rechtuit

https://www.youtube.com/watch?v=NgiTgA68QYQ

Wow bedankt voor je snelle antwoord ben gelijk aan de slag gegaan gaat nog niet helemaal goed maar bedankt voor de tip!

1.jpg
    Meestal begin ik zo met alleen het profiel
    2.png
    Daarna pak ik de follow me tool en ga ik op het vlak staan en trek het over de lijn.
    3.jpg
    Zo kun je ook de hoek om maar ook een andere lijn volgen, je kan ook bollen tekenen enzo.
    4.jpg
    Als je dat hoek stukje weg wil hebben moet je nog wat diagonale lijnen tekenen omdat het bovenste vlak uit 1 stuk bestaat.
    5.png
    Verwijder de lijnen en dan zou het moeten kloppen
    voorbeeldje 2.skp

Erg mooi Kistje Lars, alle details maken het prettig voor het oog. De lijnen lopen mooi.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi kast /kistje Lars, nu de juwelen nog

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten