Start project kerstmis 2016

P

Pel

Guest
Jolien, op deze pagina staan div. voorbeelden wat makkelijk te maken is van o.a. van wat plaat materiaal http://knutselpagina.nl/index.php?page=knutselplaten&Taal=NL Je moet op afdrukken klikken dan krijg je de pop op ware grote, uitprinten op een plaat plakken en met de decoupeerzaag uitzagen en schilderen.

Groet Pel.
 

Bijlagen

  • Knutselpagina indiaan.pdf
    179,1 KB · Weergaven: 45

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jolien, op deze pagina staan div. voorbeelden wat makkelijk te maken is van o.a. van wat plaat materiaal http://knutselpagina.nl/index.php?page=knutselplaten&Taal=NL Je moet op afdrukken klikken dan krijg je de pop op ware grote, uitprinten op een plaat plakken en met de decoupeerzaag uitzagen en schilderen.

Groet Pel.
Dankjewel voor de tip Pel !
Dat zou mooi zijn uit een stukje hardhout denk ik? Mooier als uit dennenhout denk ik?
Groetjes
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Wat een leuk initiatief!

Misschien is het een idee om gebruik te maken van "clublogistiek"?
Ik zit zelf met mijn andere hobby (Alfa Romeo) ook bij diverse clubs/fora en onderdelen die onderling worden uitgewisseld, gekocht of vergeven komen veelal via clublogistiek bij hun nieuwe eigenaar.
Het duurt vaak wel wat langer voordat je je spullen hebt omdat het van A niet rechtstreeks naar B gaat maar soms via verschillende wegen iedere keer een stukje dichterbij komt.
Zo zouden mensen die wat restanten hebben en deze willen doneren dit kunnen doen zonder veel moeite en/of kosten.

Met vertrouwen in elkaar zou zoiets ook in dit geval opgezet kunnen worden.
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Gek op goede ideeën!

En wat als (bijna) ieder forumlid nu eens een stuk houten speelgoed zou doneren? zelfgemaakt is top maar desnoods gekocht of in hele goede staat. We brengen dit dan ook onder de aandacht bij gerelateerde fora en je zou je zomaar eens een hoedje kunnen schrikken wat de kracht van samenwerken is.
Ik doe wel mee, stuur maar een PB
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
@wannawood goed plan, foto's van gemaakte zaken op het forum en als er ook een adres in NL komt waar het heen kan, kan je voor 6,95 euro 10kg verzenden. Er is nog een jaar te gaan dus dat moet toch lukken voor velen. Ik vind het zelf in ieder geval een leuk idee om zo met de hobby wat bij te dragen aan het goede doel.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hoi Jolien, de beste wensen voor 2016.
Leuk initiatief en mooi dat je aan kinderen denkt die geen cadeaus krijgen.
Ik keek even en kwam hier 100 gratis plannen tegen voor houten speelgoed, je zal alleen de maatvoering om moeten zetten in cm.
http://allcrafts.net/woodworking/woodtoy.htm

Hier nog meer plannen; http://www.instructables.com/id/Wooden-Toys/

En nog meer; http://www.craftsmanspace.com/free-projects/free-kids-toy-plans.html

Hier wat Nederlands, er is zat te vinden op internet; https://steigerhout-bouwtekeningen.nl/speelgoed-vliegtuig/

Elke bouwsuper heeft een afvalbak met stukken plaatmateriaal en houtverwerkende bedrijven ook.
Ik denk als je daar vertelt wat je voor kinderen wilt maken dat je een goede kans hebt dat je af en toe de resten kan ophalen en wie weet heb je zoveel op een gegeven moment dat je omkomt in het hout.
Post af en toe een paar dingen die je maakt, vinden we leuk.

Succes, Willem
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Onze internationale hobby vrienden kunnen we er natuurlijk ook bij halen. Ligt allemaal aan de TS en de modus hier (icm de externe contacten). Maar met wat internationale support zou ik best durven gaan voor 1.000.000 stukken speelgoed. Woodworking.nl zal een grote speler worden in de onderhandelingen tussen het Kremlin en het witte huis. David Letterman, Jay Leno en Ophra presenteren samen een marathon benefiet show en in Duitsland staan Rudy, Heino en Udo op uit hun graf om dit prachtige initiatief te ondersteunen. In Zuid-Amerika vallen alle boomrooi installaties stil dat hout hoeven we niet! Boomknuffelaars weten het niet meer maar roepen gezamenlijk; "Need more toys". Ook Malala ziet het niet meer die kan alleen nog maar aan houten speelgoed denken. En nee Mark niet jij kerel maar wij bepalen dit jaar de koers van Facebook.
De koers van het kind.
Ja vrienden het klinkt gek maar denk er aan. Dit was het, hier op deze gewone dag. Dit was het begin hier begon het wonder!
Vraag niet:"Schat wat eten we vanavond?"
Maar vraag jezelf af:"Hoeveel speeltjes kan ik vanavond maken?"
Iedereen zal zich eind 2016 kapot schamen als hij of zij zijn gedoneerde werkstuk niet met een foto kan showen op kerstavond

;-)
 
Laatst bewerkt:

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Ik denk trouwens dat we even met de curator van V&D moeten gaan praten, die hebben nog wel wat opslagplaatsen en potentiële werkplaatsen beschikbaar...
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Pfoe wauw! Word ik even overdonderd zeg met het terugkijken naar mijn topic!
Zo groot had ik het helemaal niet gezien! Wou gewoon eens proberen om zoiets kleins op te zetten, kijken of er een organisatie daar geïnteresseerd in was voor de armen. Super reacties van jullie! Maar ik zag het eerder als proefjaartje eigenlijk, om ook geen druk bij mezelf te zetten en te zien hoeveel eruit komt. Het initiatief op zich is sowieso al mooi en iedere stap is een stap dichter naar het grote doel. Moet trouwens nog een specifieke organisatie zoeken waar ik het eigenhandig kan afgeven aan de kinderen dan. Maar dat moet allemaal in mijn vrije tijd gebeuren aangezien ik aan het werk ben :).
Nu momenteel bezig met een aantal ontwerpjes uit te testen en technieken. Aangezien ik ook nog een beginner ben en stilletjes wil groeien.

mijn auto.jpg

Groetjes Jolien
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik lees deze bijdrage nu pas. Als je wilt heb ik wel wat hout voor je (ook wel beuk, eik en andere soorten). Aan kleine stukken geen gebrek en nu verdwijnen die in de kachel.
Ik heb ook een draaibank, dus als je bijvoorbeeld wielen nodig hebt kan ik je ook helpen.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik lees deze bijdrage nu pas. Als je wilt heb ik wel wat hout voor je (ook wel beuk, eik en andere soorten). Aan kleine stukken geen gebrek en nu verdwijnen die in de kachel.
Ik heb ook een draaibank, dus als je bijvoorbeeld wielen nodig hebt kan ik je ook helpen.

Mathieu, ook donkere houtsoorten? Deze zouden misschien tof zijn om een 'inlay' mee te doen.
12509991_10207137562111675_2025281551_o.jpg
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Dit soort eenvoudig modellen hebben kinderen vaak het meest plezier mee
Lekker bezig !
Zou ook wel wat hout willen doneren kom alleen helemaal uit bunnik
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Als je nu een "standaard" ontwerp heb kunnen we die wellicht zelf maken en dan naar je opsturen. Hebben we nog wat te knutselen deze winter :)
Of wil je het uitsluitend zelf maken?
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Als je nu een "standaard" ontwerp heb kunnen we die wellicht zelf maken en dan naar je opsturen. Hebben we nog wat te knutselen deze winter :)
Of wil je het uitsluitend zelf maken?
Is het niet handiger om het van het materiaal dat voor handen is te maken wat mogenlijk is
Kan ieder zijn fantasie de vrije loop laten gaan en komt al dat restmateriaal ook eens op
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Is het niet handiger om het van het materiaal dat voor handen is te maken wat mogenlijk is
Kan ieder zijn fantasie de vrije loop laten gaan en komt al dat restmateriaal ook eens op

Inderdaad! En nee wil het niet perse uitsluitend zelf maken. Het is alleen zo dat ik er zelf zo weinig mogelijk kosten aan wil hebben! Dus opsturen zou geen optie zijn aangezien je dan al meteen met verzendkosten zit. Maar ik hou jullie zeker niet tegen om zelf ook zoiets te doen als jullie willen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.