Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Ervaringen MFT 3 van Festool of een walko ?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Festool MFT 3 of een Walko te kopen.

Wat zijn jullie ervaringen ?

(Ik heb zelf al alle productinformatie bekeken op internet incl filmpjes)

BVD

Mvg
    John

Re: Ervaringen MFT 3 van Festool of een walko ?

ik denk dat de eerste vraag moet zijn, ben je vanplan in de toekomst alles van Festo te kopen, zoja dan zou ik wellicht gaan voor MFT 3, ben je dat niet dan is de Walko een heel leuk alternatief veel zijdig te gebruiken.

heb er een paar keer mee mogen werken via via en ja hij is multi funcioneel in gebruik. wellicht moet je nagaan wat ga je er mee doen. wat mij een beetje stoort is dat ik geen grrot vlak werkblad heb. zoals wel met MFT 3.

hans

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie

Ik neig naar de MFT3, vooral het werkoppervlak is perfect van maat en multifunctioneel. beter als de oude tafel MFT 1080. Ook heb ik al andere gereedschappen van Festool, nog een plus.

Alleen die prijs he, ik weet dat het zijn geld allemaal dubbel en dwars waard is maar ja mijn financieen zijn niet oneindig.
    Wil ook nog de Rotex 125 en de PSB 400 ooit kopen en moet nu keuzes maken.

-of walko en een Rotex
    -of alleen een MFT 3 en volgend jaar de Rotex (huidige oude bosch schuurmachine is bijna overleden)
    of alles van Festool kopen, ruzie met de vrouw, heel de zomer lekker klussen en niet op vakantie

Ik ga er een paar nachtjes over slapen, bedankt voor het meedenken.

Andere tips / ideeen hoor ik graag

hoi John.

ik denk dat het ook te maken heeft met welke ruimte je tot je bescjhikken hebt. zolas ik met een kleine werkruimte zal alles heel funcioneel moeten inrichten, en dan is walko wel weer ideaal. maar zoals het nu er naar uit gaat zien, koop ik een schaartafel die ik in de hoogte kan verstellen, en dat met mij spierziekte ideaal is. . maar dan moet je inleveren op andere dingen. of HEEL veel geld, maar helaas heb ik geen boompje en jij had ook al zo probleem.

hans

Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een mft3 compleet met alle toebehoren gekocht.Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief, ik heb een grote lade gemaakt voor in mijn werkplaats en dit gaat gemakkelijk en snel.

Wat vooral handig is : grootte van het werkoppervlak in comb met mobiliteit
    Aanslag ruiter is erg handig, op deze wijze kun je makkelijk een serie Van dezelfde maat planken zagen(is erg nauwkeurig)
    Wegklappen van de lineaal na het zagen en weer snel kunnen pakken
    Ik kan dezelfde klemmen gebruiken als voor mijn zaaggeleider om mijn werkstuk te klemmen
    Kortom ik ben tot nu toe erg tevreden

Enige punt waarvan ik me afvraag of dit in de toekomst geen problemen zal geven is het volgende: als ik poten uit ga klappen dan staat de tafel aan de achterzijde op het alu-V profiel. Zou zo het kunnen zijn dat na verloop van tijd dit beschadigd raakt en de geleiders minder goed gaan passen?

Ik denk er nu over om zelf buffers te maken en deze in de rail te schuiven, weten jullie of zoiets bestaat?

Mvg

John

k ga wel nog een kleine aanpassing doen nl

wat bedoel je met grote lade ? gemaakt.

ik wens je veel plezier met je aankopen en wellicht kan je eens een leuk overzicht foto posten

Hans

Hallo Hans,

Ik heb een grote en diepe la gemaakt om mooie stukken hout die ik over heb van projecten te bewaren. Eerder lagen ze verspreid door mijn schuur.

Mvg

John
    Ps

Ik zal eens een foto maken

Zo, net wat verzonnen om beschadigingen/vervorming van het profiel te voorkomen. Ik heb aan beide zijden(achterkant) een stukje rondhout in een ongebruikt gat van de tafel getikt.

Als ik nu de tafel op zijn achterkant zet dan staat de tafel op de stukjes hout.

Misschien heeft iemand ander er ook wat aan

Bijgaand de foto's

Attached files

Oja,

en als Festool het model wil dan kan ik ze dit tegen betaling wel verkopen

voor jullie forumgangers is het natuurlijk gratis !!

MVG

John

Attached files

Ik heb zojuist een plakmeetlint rechts/links besteld, ik wil deze op mijn geleider of op het werkoppervlak van de MFT3 gaan plakken.

De nul-lijn laat ik dan beginnen bij de zaagkant van de zaaglineaal. Op die manier kan ik (denk ik) makkelijk mijn aanslagruiter instellen op een bepaalde maat. "Alles" wat dan voorbij de zaaglineaal rechts uitsteekt zaag ik eraf. Als het goed is, is mijn werkstuk op precies de juise maat afgezaagd.

Ik zal voordat ik het plaklint vastmaak eerst met een fineliner een aantal cm afmeten en dan stukken hout zagen. Dan meten of dit klopt en het lint vastplakken(calibreren zogezegd)

Wat denken jullie daarvan ?

MVG

John

Forum Rechten