Overstek maken aan bestaande aanbouw

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Als tijdelijke hwa gebruiken ze vaak "brandweerslangen" de kan je met tape aan de stadsuitloop plakken. Een steigerplank eronder zetten werkt ook, als deze niet in de weg staat.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als alternatief, de overstek maken werd kwa aanpassing constructie toch te ingrijpend, is nu het volgende bedacht. Zie bijlages.

Wat voor een soort hout of modern alternatief zou hier goed voor gebruikt kunnen worden? Ik zat zelf te denken aan een watervast verlijmde multiplex of Red Ceder.


schuurtje-met-het-nieuwe-dak.jpg
image2781.JPG
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
WRC is wel heel duurzaam maar laat zich moeilijk duurzaam afwerken, de afwerklagen degraderen snel. Watervast verlijmt multiplex is ook een goede keuze op voorwaarde dat er geopteerd word voor garantie plaat, dus met Okumé of Mahonie fineren.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
WRC of de relatief nieuwe freesbare kunststofplaten lijken me een goede optie. Fijne profielen frezen in plex ben ik niet zo'n fan van.
Om een natuurgetrouw beeld te krijgen heb je een dikkere plank nodig en daarmee valt veel kunststof of cementgebonden materiaal af.
Afwerken gaat met de kunststof die opperde prima en WRC is ook goed te doen, maar zoals eerder aangegeven minder duurzaam.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.