Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: X-carve cnc frees

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

X-carve cnc frees

Vorige week kreeg ik een bericht via mijn youtube channel van Inventables, zeggende dat ze mijn videos leuk vonden en mij een x-carve machine wilden sturen als ik mijn eerste project ermee film en mijn mening geef en deel.
    Ik kon het amper geloven en wist eerst niet wat te doen, ik zie het niet zitten om reclame te maken maar hier is er geen contract of andere verplichting. ik ben vrij om te doen en zeggen wat ik wil. Ik mocht gewoon op hun website een machine samenstellen en dan kreeg ik een waardebon om dat te bestellen.

Dat is nu gedaan,en als alles goed gaat komt hij over enkele weken aan! Voor zover ik begrepen heb is het allemaal nog nieuw en worden de onderdelen in de VS gemaakt. Daarom is er nu een bepaalde wachttijd.

Persoonlijk ken ik niets van CNC en ben er ook niet echt fan van want ik vind het handgemaakt aspect belangrijk. Maar van wat ze mij uitgelegd hebben is dit een low budget CNC voor de hobby markt, hier steek je geen platen in aan één kant en na 5 min komt er ene kast aan de andere uit. Dit lijkt eerder voor lichter werk, voor mijn gebruik denk ik vooral dat het handig kan zijn om mallen te maken voor trappen, scharnieren enz, en waarom niet borden met logo's of inscripties voor de fun of als nieuwe activiteit.

Ik heb natuurlijk de "fully loaded kit" genomen met een werkbereik van 800x800mm, deze kost $ 1279, maar er komen bijna $500 transportkosten en eventuele importkosten bij. In totaal komt het aan ongeveer €1500 voor de zwaarste versie, wat eigenlijk nog betaalbaar is. Zeker als ze genoeg vertrouwen in de capaciteiten en kwaliteit hebben om er rond te sturen aan "onafhankelijk" reviewers. Peter Parfitt van the New brit Workshop heeft er bijvoorbeeld al één gekregen en gaat er een serie videos over maken. De video's die er al van zijn lijken toch wel belovend.

Heb je daar is even een mooie deal haha! Youtube is toch echt een briljant medium. Post zeker de links naar de filmpjes hier want ik ben wel heel benieuwd wat je er mee gaat maken!

Veelbelovend. Ze moeten wel vertrouwen in hun product hebben.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Da's een mooi aanbod. Heb even op de site gekeken en het ziet er wel aardig uit. Volgens mij inderdaad voor het lichtere hobbywerk.
    Eén opmerking, de voeding, de spindel, de stappenmotoren, alles is gericht op 24V. Wordt dit voor jou aangepast naar 230V?

Groet,
    Jan

Na het promoten van de Shapeoko starten ze nu overnieuw met de X-carve. Die promotie werkt, na al die Inventables op youtube ben ik toch aan het kijken hoe ik er één zelf zou kunnen maken, sub 400€ dan wel. Ik heb al een kleine bovenfrees en ook een oude computer met parallel poort boven gehaald.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maja158 Bekijk Berichten
    alles is gericht op 24V. Wordt dit voor jou aangepast naar 230V?
    De meeste voedingen zijn vrij universeel:
    AC input voltage range 85 ~ 132VAC / 176 ~ 264VAC selected by switch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Veelbelovend. Ze moeten wel vertrouwen in hun product hebben.
    en niet alleen in hun product. Je zult maar wat filmpjes van je eigen werk op internet zetten, en vervolgens high-tech gereedschap opgedrongen krijgen... Vervelend

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Geweldig BenchWorks,
    Ben zeer benieuwd wat je hier mee gaat maken.
    Mvg.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Haha lachen, had ook al eens gekeken naar die machine, de drinken woodworker heeft volgens mij hetzelfde gehad als jij en ook al een filmpje gepost hiermee, ik ben wel benieuwd naar je bevindingen want zo heel duur is hij niet.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Gaaf, ik hoop dan zeker ook wat filmpjes van jou te zien. Ben dan met name ook benieuwd naar de bijbehorende software met mogelijkheden etc. Lijkt me altijd nog eens een heel mooie aanvulling en dit benaderd langzamerhand wel de prijs van (relatieve) betaalbaarheid..

Forum Rechten