Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Vakwerk invulling gevits en gevlochten met zelfgemakt leem van eigen tuin

Ben bezig het leem op de wanden van mijn werkplaats te insmeren.
    P5171064.jpg

Sommige mensen doen gewoon zulke gave dingen.

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die dit doet :-) Vroeg me wel af wat de samenstelling is van je leemvulling?
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Gaaf man.
    Doen jullie dat voor het geluid?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk Berichten
    Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die dit doet :-) Vroeg me wel af wat de samenstelling is van je leemvulling?
    In dit geval is de samenstelling als volgt:

Klei/zand 1:4
    koe mest
    stro
    brandnetel
    paardenhaar

Om het zo droog mogelijk te behouden in verband met het krimp/schuren voeg ik geen water toe.
    Laatst gewijzigd door Ernest Dubois; 20-05-15 om 07:18.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shadowman Bekijk Berichten
    Gaaf man.
    Doen jullie dat voor het geluid?
    Zelf doe ik het zo om mijn interacties met Babylon zo veel mogelijk te beperken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest Dubois Bekijk Berichten
    Zelf doe ik het zo om mijn interacties met Babylon zo veel mogelijk te beperken.

Verklaar
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Laat ik het zo zeggen vriend mcluma, je zou mijn gezicht niet zien verschijnen bij de gamma.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dat klinkt als een flinke dosis verbetenheid

Ben wel benieuwd naar de rest van de opbouw. Wat voor bouwmaterialen gebruikt zijn en hoe het gemaakt is.

Ik neem aan dat je bedoeld de opbouw van de muren. Dat is bijna helemaal van grenen met een stuk berk een stuk lariks hier en daar. Vitsen zijn van geklooft eiken gevlochten met meestal wilgentaken maar ook hazelaar es, els zit erin. Getoogde met eiken toognagels ook gekloft. Alle werk is uitgevoerde met verschillende bijlen, dwz bekanten van de stammen en het maken van de pennen en gaten, sponningen voor deur en raamopeningen enz….

https://vimeo.com/87399284 een voorbeeld.

foto 2-25.jpgHier een foto vanaf de zolder van het plafond uit balken van Zweeds berk met daarop planken van poplier die hier uit de buurt kwamen.

Verbetenheid?

Forum Rechten