Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 141 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 1402
    Leuk om te lezen.

Ik zie overigens bovenaan het forum wel een knopje Blog: http://www.woodworking.nl/blog.php Kan het daar niet gewoon bij?
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Hoi rick.
    Goed verhaal,goede keuzes gemaakt.
    Gr ruud

Mooi verhaal Rick!
    Het is al bijna twee jaar geleden dat ik voor het eerst bij jullie hout kwam halen, en ik ben erg blij jullie ontmoet te hebben.
    Elke keer als ik een bakkie kom doen is het reuze gezellig en ik steek er ook elke keer weer wat van op.
    Ik hoop snel weer langs te komen, maar Zwolle blijft een kl**e end weg.

Groeten, Raymond

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @sunrayes : Is het alweer 2 jaar geleden ? Wat gaat de tijd snel he ! Ik ben ook erg blij dat we elkaar ontmoet hebben. Altijd leuk wanneer je langskomt. Ook wanneer je alleen gezellig koffie komt drinken.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

IMAG0460.jpg

Gisteren weer een fijne paar uurtjes in de werkplaats gehad. De planning was om te beginnen met het schaven van zebrano en gevlamd esdoorn. Bij het doorvoeren van het eerste plankje hoorde ik gelijk al iets vervelends....en ja hoor..plankje vol happen....gadver....Wat bleek gisteren leek het iemand een goed idee om een stapel azobe door de machine te drukken....Dan krijg je de beitels wel bot.... Dan de beitels maar vervangen.....Beitels op...... De oplossing was snel gevonden, we hebben nog wel messen voor de vlakbank. Deze iets ingekort en we konden aan de slag. Wat is het toch fijn werken met scherp gereedschap.

Toch lijkt een vandikte schuurmachine me ook nog weer eens een fijne machine om erbij te hebben. Er zat ook wat enorm wild zebrano tussen. Dat kreeg ik maar lastig vlak. Schuren zou een betere aanpak zijn voor zulke klussen. Tot het moment daar is ga ik zulke klusjes uitbesteden aan een bevriende meubelmaker in Zwolle.

Vandaag wachten er ook weer wat leuke klussen op mij in de werkplaats. Tussendoor komen er wat mensen op de koffie, erg gezellig. De ene komt een grote plank ziricote halen van ruim 300 euro en de andere haalt 2 blokjes eiken op van 2 euro. Allemaal net zo mooi !! Wat ik vooral leuk vind ik om te horen wat een ieder gaat maken, wanneer ik dan ook nog een foto krijg met het resultaat is het nog gaver.

IMAG0462.jpg

Dit gespiegelde setje bubinga heb ik gisteren gezaagd en geschaafd. Er liggen nog 2 vergelijkbare stukken. Daar ga ik waarschijnlijk vrijdag/zaterdag mee verder. Kopje koffie, koek , fijne lintzaag....yep...daar heb ik nu al zin in.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Leuk om te lezen, Rick!

Wb de schuurmachine.. Ik heb nog wel een ontwerp voor je...

@rizz : Mooi idee maar ik vrees dat je machine net niet ingesteld is op de hoeveelheid plankjes.

Wat is dat gruwelijk mooi, dat Bubinga... Ik loop al sinds ik gisteren de foto op Facebook zag te verzinnen waar ik dat voor zou kunnen kopen maar er ligt nog zo veel hout om te verwerken.....

Hoe dik is dat hout voor je het zaagt Rick?

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @heckemann : Dit is inderdaad erg mooi bubinga. Ik heb nog 2 stukken liggen die gezaagd moeten worden. globaal 23mm dik. Na vlakken en schaven hou ik zo'n 2 x 8mm over.

Straks richting de werkplaats met mijn lijstje met klusjes voor vandaag. Er zit ook eaa voor mijzelf tussen : Ziricote. Deze ga ik herzagen en breng ik zondag naar een goede vriend. Hij bood aan om voor mij een gitaar te bouwen. Iemand anders is al bezig met een acoustische gitaar. Straks heb ik dus eindelijk weer gitaren in huis.

Gisteren was het een perfecte houtdag. 2 leuke bezoeken : Een houtbewerker die gek is op handmatig schaafwerk, hij kwam voor de woodworking-schaafbeitels, hamertjes en om eens te zien wat Masave eigenlijk is. Hij was blij verrast en dat is altijd leuk om te horen. Verder bijna 1 uur over hout gekletst...super ..... om 14 uur heb ik een afspraak met een meneer voor 2 blokjes eiken van 50x50x150.....Deze meneer restaureert oude fietsen, binnenkort komt hij het resultaat laten zien.

Verder heb ik 3 bestellingen klaargemaakt en wat restjes verlijmd tot blokken om te draaien.

schaal ziricotehout.jpg
    Deze foto kreeg ik vorige week binnen, iemand heeft een mooi schaaltje gedraaid uit een stuk ziricote. Akelig mooi hout toch, jammer dat het zo lastig te krijgen is.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

20141027_122050.jpg

Dit is een foto van een pallet olijfhout die we in augustus binnen kregen. Er is een aardig deel verkocht. Vooral de balkjes met kopmaat 80x80 gingen er hard. We gaan komende week weer balkjes zagen (heb zelf ook nog een projectje in gedachten). Verder komen er ook twee houtbewerkers olijfhout uitzoeken voor hun projecten. De hele stapel gaat op de kop dus.... Da's een mooi moment om de berging eens uit te ruimen.

Vanmiddag ga ik met GAV weer verder met het project "taxus tafel" , theoretisch kunnen we het onderstel verlijmen. Erg leuk om zo met een goede vriend iets samen te bouwen.

Forum Rechten