Kastenwand garage

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
We zijn begonnen met de eerst platen er moeten in totaal 12 platen van 18 dik ,5 platen van 22 dik en 5 platen van 6 dik
Gisteren al een uurke gezaagd na mijn werk samen met mijn collega die de platen zaagt
Al 6 platen gezaagd en de gezaagde stukken gelabeld zo dat ik dan thuis niet moet meten welke het zijn
De opdeel zaag



























Vandaag nog wat verder zagen na mijn werk
Updates volgen


Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo vandaag nog wat verder gezaagd
de platen van 18 dik zijn allemaal gezaagd
donderdag de rest zagen en dan mijn pa zijn kar vragen dan kunnen we beginnen met de voorbereidingen
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Voor platen op maat te zagen
tot een max dikte.van 60 mm
en lengte van ongeveer 4900 mm en breedte van ongeveer 4000 mm

grtz
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Ik kan je helaas geen advies geven maar volg je vooruitgang met plezier.
Als het net zo stevig wordt als het speelhuis(je) dan komt het wel goed.
Mvg,:).
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
normaal binnen twee weken zijn de platen bij mij

dan mijn scharnieren bestelen en kijken of ze daar en mal verkopen om de scharnieren te boren en om een doos

Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Een bestelling gedaan morgen normaal in hij heb mij een boor mal gekoch voor mijn scharnieren te boren

grtz
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Inderdaad 3 keer boren.
Er zit een torx bit bij wat je in de boormachine zet en daarna 3 keer op de koppen van de boren.

De schroefboren kun je op 2 manieren instellen: centerpunt boren voor gewone PZ/Euro schroeven of voorboren Ø8 voor Inserta pluggen.
 

SjoerdL

Actieve deelnemer
6 nov 2015
74
1
Roermond
Mooi project, ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Leuk dat je regelmatig wat foto's upload.

Ik vond hier een filmpje over de boormal https://www.youtube.com/watch?v=LieBp3RJVMY

Met betrekking tot de scharnieren, ik zag dat de scharnieren van Ikea ook van Blum zijn en zouden m.i. dus ook passen met de boormal?
Prijs Baptist = €5,80 per stuk (https://www.baptist.nl/houtbewerker...rnier-inserta-blumotion-nikkel-110-rechte-arm)
Prijs Ikea = €8,00 per paar (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40282658/)
Mij lijkt dat deze gelijkwaardig zijn (gelet op de openingshoek en de afbeeldingen op de websites?)

Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt, maar €3,60 per deurtje loopt snel op!

Groet,
Sjoerd
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo de sokkel is ook klaar




















Morgen breng ik de gezaagde platen mee van mijn werk


Updates volgen
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
In totaal negen kasten en in totaal 44 scharnieren zal wel even zoet zijn maar het eerst ga ik mijn lammelos en de groeven voor de de ruggen

grtz
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
De Blum 110° Clip-top hoekaanslag scharnieren met Blumotion, veer en Inserta kosten €2,99/stuk bij Van Hoecke.
Mail mij bij interesse.
271566-1.jpg
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Van Hoecke is de distributeur voor Blum in de Benelux en zitten in Sint-Niklaas België.
Maar alleen bedrijven kunnen daar bestellen. En ik dus ook.
 
Laatst bewerkt:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Maar ik ga er ook bestellen blum maar in een winkel in Waregem west Vlaanderen dat mijn pa kent

grtz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.