Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Tafel van Iep met olijf-essen gefineerd blad

Morgen vertrek ik naar Nieuw-Zeeland en Australië om van de fantastische omgeving te genieten, maar ook om daar proberen te werken als meubelmaker of scheepsinterieurbouwer. Mede door deze reis heb ik de tafel, die al 1,5 jaar in mijn hoofd zat nu toch echt moeten (af)maken. Het fineer heb ik al 2 jaar geleden gekocht, een erg mooi stuk olijf-es met onwijs bijzondere tekening. Deze had ik al lang geleden gefineerd, maar had simpelweg gewoon niet de tijd om er mee door te gaan. Het begon echt te knagen en moest hem nu dan toch echt wel voor mijn reis afmaken. Rond kerst was het rustig en waren we een paar dagen dicht, genoeg tijd voor mij om verder te gaan dus. Het frame rondom het gefineerde blad is gemaakt van Iepenhout, tussenin nog een bies van wengé. Het gefineerde blad is aan de kopse kanten recht en heeft aan de lange kant een flauwe curve naar buiten. Het frame is precies andersom en heeft aan de lange kant een recht kant en aan de kopse kant een flauwe curve. Vervolgens heb ik naar de hoeken toe dezelfde curve geschaafd. De poten en onderstel hebben ook allemaal dezelfde shape.
    Ik heb het blad afgewerkt met veel lagen lak om alle poriën op te vullen. Pff, het hout lustte echt wel een slokje. Eenmaal genoeg lagen opgebouwd, steeds fijner geschuurd en vervolgens gepolijst. Heb voor de verandering ook maar eens een aantal foto's toegevoegd van het maakproces.

DSC_0003.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_9776.jpg

DSC_9779.jpg

DSC_9780.jpg

DSC_9781.jpg

DSC_9782.jpg

DSC_9810.jpg

_MG_2973.jpg

_MG_2991.jpg

_MG_3002.jpg

_MG_3067.jpg

Groeten,

Lennaert
    Laatst gewijzigd door l3nna3rt; 19-01-15 om 13:38.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Wauw!!! Supermooi!! Die zal je missen als je op reis bent! Leuke laatste foto, lijkt met een gezicht van een of andere Griekse godheid. Ik zou deze foto's meenemen ipv een sollicitatiebrief...succes aan de andere kant van ons bolletje.

groet,

Glen

Op het eerste zicht lijkt het wel zo'n oude zeekaart uit de tijd van Piet Heijn!! Zéér bijzondere tafel, een sollicitatiebrief zal overbodig zijn bij zo'n port-folio lijkt me! Succes down-under!!
    Home is where your workshop is....

Wowww!

Heeel erg mooi, zowel de tafel als geheel (mooie lijnen) als het fineer! Veel succes en plezier down under!

Prachtige tafel! Door de rondingen lijkt het net of staat het hele blad bol. Ik zie in de laatste foto een gekke geit

Veel plezier in Australie en NZ. Geniet ervan!

Schitterende tafel, qua design en uitvoering ! Gewoonweg prachtig ! Net als Timberframe moest ik ook aan een oude zeekaart denken, leuk zoiets, kun je bij het eten allerlei vormen zien. Mijn eten zou koud worden
    Succes daar !
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

een BIJZONDER mooi ontwerp en piekfijne uitvoering !
    Alle begin is moeilijk, maar het is moeilijker om niet te beginnen

Bijzonder mooie tafel, in alle opzichten.
    Mijn eerste idee was ook een oude landkaart, erg knap.

Forum Rechten