Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Zaagtafel budget 7-800 euro

Na een zoektocht naar een geschikte invalzaag loop ik telkens tegen beperkingen aan... Mijn eis om in ieder geval 40mm panelen onder 45 graden te kunnen zagen is daarbij het belangrijkste.

Nu vind ik enkele interessante zaagtafels, waaronder de Bernardo tk200rs en Holzmann TS200.

Voordelen en eisen voor mij:
    - het zijn geen mobiele zaagtafels, maar mooie stationair ogende machines, voor mij belangrijk ook ivm uitbreiding
    - rolgeleiding zodat grotere panelen ook handig te zagen zijn

(ik besef me wel dat ik voor volledige panelen toch nog wat zelf moet maken, maar dat kan ik opvangen met een losse tafel erbij te zetten.) tevens kan ik een dergelijke zaagtafel makkelijk uitbreiden met een freesdeel erin.

Nu de hamvraag:
    - het zaagblad is maar 200mm. En dus de zaagsnede maar 60mm bij 90 graden en 40mm bij 45 graden... Net voldoende. Ga je hier in de praktijk nog op tekort schieten? Een Makita TL100 zaagt al flink dikker hout...

- is er voor dat budget beter te koop? Bij voorkeur NIEUW...

http://www.axminster.co.uk/axminster...250m-table-saw

Kijk hier eens naar? Geen persoonlijke ervaring mee maar ik hoor er goede verhalen over.

Verder heb ik zelf een poos gewerkt met een HBM 600, dat beviel prima. Met roltafel is deze wel wat boven je budget, maar het is een degelijke machine met voldoende capaciteit.

Succes!

Groet, Rob
    "I may be left handed but I am always right"

Als je een plaat van 40 mm dik en zeg: ter grootte van een deur, over een stationaire machine wil voeren, dan moet deze niet alleen de zaaghoogte hebben, maar de hele constructie moet ook met het gewicht kunnen dealen. Geschikte zaagmachines hiervoor zijn de formaatzagen en dan zit je zo op een machine van 500 kg en meer. Ik zou serieus kijken naar een festool ts75 en wat geleiderails, ook al vanwege ruimte etc.

jaap

Ruimte is er en een tafel heeft voordelen voor mij tov een ts75, hoewel het een optie is... Het gewicht ben ik niet bang voor...

Iemand hier ervaring met die axminster? Kijkt speelgoedachtig, maar met aanbouwdelen al vrij serieus. Het blad rechts nog iets verbreden door een freesdeel ertussen te maken en de geleiding links verlengen en dan is het al iets misschien...
    Laatst gewijzigd door TonyFeestneus; 23-11-14 om 13:00.

Toch lastig als wat je wil niet zomaar te krijgen is. Ik kan evengoed Een Powerplus zaagtafel bestellen voor bizar weinig geld en dit maken: https://s3.amazonaws.com/lumberjocks.com/myv3n7d.jpg. Ik vraag me namelijk af of je bij zon axminster meer kwaliteit hebt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonyFeestneus Bekijk Berichten
    Ruimte is er en een tafel heeft voordelen voor mij tov een ts75, hoewel het een optie is... Het gewicht ben ik niet bang voor...
    Ja, sorry, ik verwarde dit even met een andere poster. Die opstelling van lumberjocks is wel erg fraai, maar ook dan zou ik een echte goede zaag kopen.

jaap

Misschien kunt u uitleggen tegen wat voor problemen u aanloopt en hoe u die nu zelf oplost.

U schrijft in een ander topic dat u van die hobby geleiders af wil en dan kijkt u naar hobby machines.

U schrijft dat u dezelfde Makita cirkelzaag hebt als ik, de 5903.

Misschien een goede geleider erbij maken (gewoon een plank), vind ik onder 45 graden beter werken dan een zogenaamde invalzaag met liniaal.
    Ik kan trouwens met mijn Makita ook gewoon invallen.

Correct, de 5903 ligt hier ook met een oud zaagblad. Daar moet een nieuwe op en dan is het een prima ding, maar, dat is niet hoe ik wil werken. Ik wil maat instellen, apparaat aan, zagen, klaar. Dat is het eigenlijk

Dan vrees ik dat het met de machines waar u naar kijkt niet zo simpel is.

Misschien naar een gebruikte Startrite of zo kijken.

Forum Rechten