Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Paul Sellers, het opnieuw vijlen van tanden in een zaag

Zn filmpje deze week om zelf een schaaf te maken was ook interessant
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Geweldig, Brilliant!!!

Wat een truuk nooit aan gedacht, zo simpel en doeltreffend. Mijn volgende zaag ga ik op zijn manier doen.

Gr. Roeland

Dat met dat ijzerzaagje vond ik slim. Ik heb wel eens geprobeerd met een ijzerzaag, maar in dun staalplaat werkt dat niet lekker. Dus ik gebruik nu de hoek van een vijl om elke tand te starten. Maar vijlen slijten snel en zaagjes zijn goedkoper.

Dit videootje van Caspar vind ik altijd nog prachtig. Da's vakmanschap.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Mooi filmpje van Caspar ook! Da's een berg ervaring die je daarin terug ziet komen.

Maar, ik ben toch meer fan van Paul.

De hele video heb ik nu gezien. Ik vind dat houten rek maar knap ingewikkeld en een hele hoop werk. Geef mij maar een "saw filing template" http://norsewoodsmith.com/content/saw-filing-templates. Even uitprinten, op de rand van de zaagklem plakken met de pritstift en vijlen maar.

IMG_0976.JPG

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Mooi filmpje van Caspar ook! Da's een berg ervaring die je daarin terug ziet komen.

Maar, ik ben toch meer fan van Paul.
    Maar het ambachtelijk vakmanschap wat Caspar hier laat zien (en ook in andere filmpjes) schat minstens even hoog in als dat van Paul Sellers. Alleen is de verpakking van Paul wat smeuïger en gezelliger.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Maar het ambachtelijk vakmanschap wat Caspar hier laat zien (en ook in andere filmpjes) schat minstens even hoog in als dat van Paul Sellers. Alleen is de verpakking van Paul wat smeuïger en gezelliger.

jaap
    Dat is precies wat het is Jaap, het kijkt erg lekker weg, die filmpjes van Paul Sellers. Ik heb ook geen kritiek op de vaardigheden van Caspar, in tegendeel. Dat hij het zo op het oog uit de losse pols doet, dat is iets om respect voor te hebben.

Een briljante truc vind ik deze van Mike Wenzloff om de setting van een zaag te corrigeren, in 1 beweging, met een stukje papier.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Die methode gebruik ik altijd voor ijzeren strips de, om ze weer recht te krijgen. Een zaag is niet anders natuurlijk.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten