Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Google en privé leven

Ik krijg dagelijks mails van Chinese firma's die mij kogellagers of papier willen verkopen en die meteen in de prullenbak belanden.
    Maar recent merk ik dat die mails in verband zijn met wat ik zoek online, een paar weken geleden vond mijn vriendin een rayban bril tijdens een wandeling, ik had toen even gezocht online naar het model om de prijs te zien. De weken erna kreeg ik mails ivm rayban brillen.

Een paar dagen geleden zocht ik online info over pijplijnen (er loopt één van de Nato door mijn terrein), vandaag kreeg ik een mail om mij pijplijn kranen te verkopen!
    En dit allemaal op mijn professioneel email adres dat niet eens gelinkt is aan mijn google account of Gmail adres.

Ik gebruik firefox browser met de "noscript" plug in (aanrader) die plugin zorgt ervoor dat je alle sites manueel moet toestaan voordat ze jou info mogen sturen of nemen.
    Zo heb ik geen ads (ook niet op youtube) en al jaren geen virussen meer gevonden. Bijvoorbeeld op dit forum alleen zijn er naast de woodworking.nl website, 5 andere verborgen websites actief. In dit geval voor reclame of om je te "analyseren" . Die 5 websites zijn via "noscript" geblokkeerd en het forum werkt prima zonder, als ik ze toesta dan zie ik overal reclame en links.

Iemand nog andere tips? want het is blijkbaar nog niet genoeg wat ik doe.

Timothy

Athanor
    Guest
    Ik werk met via een relatief dure provider: XS4ALL. Nooit last gehad van de verschijnselen die jij noemt, ook niet met mijn professionele emailadres. Dus misschien is het de moeite waard om een goede provider te zoeken?

Fons

Soms standaard ingelogd bij google?
    sometimes you just need a bigger hammer

https://ixquick.com/

Google registreert en analyseert je zoekgedrag om de resultaten 'optimaal aan te laten sluiten aan jouw behoeften' en 'geselecteerde leveranciers in staat te stellen je optimaal van dienst te zijn'. Met andere woorden: ze slaan alles op, crosslinken deze gegevens en verkopen de verkregen informatie. Blijkbaar hebben ze een link kunnen leggen tussen je pc en je professionele emailadres. Dat is niet zo heel moeilijk, waarschijnlijk staan er op je pc honderden cookies met daarin onder andere je mailadres, gebruikersnamen voor verschillende websites, creditcardnummers, enzovoort.. Die cookies zijn door iedere website die je bezoekt te lezen. Aan het eind van iedere sessie alle cookies verwijderen helpt, maar dan moet je die dingen iedere keer weer opnieuw intypen.

En wat Athanor ook al aanhaalt: eens met je provider in gesprek gaan over hun spamfilter.

Beter kun je ook STARTPAGE.COM gebruiken in plaats van Google. Startpage houdt je IP-adres verborgen. En als dat niet meer helpt kun je geheel 'underground' gaan met behulp van de TOR-browser.

In ieder geval bedankt voor de 'Noscript' tip. Heb ik geen verveldende reclames meer op YouTube..

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Bedankt voor de tips, heb net startpage als startpagina ingesteld en TOR geïnstalleerd.
    Voor de rest was het probleem niet dat de spam mail niet tegengehouden werd door mijn provider, maar dat ze verzonden werd, en dus dat mijn zoekgedrag verkocht werd.
    Velen van die provider filters houden ook legitieme mails tegen, mijn plannen die ik verzend via mail naar de USA doe ik met een hotmail adres omdat mijn gewoonlijk adres 7 keren op 10 niet door de spamfilter komt. In Europa raakt het 95% van de keren wel door.

Stel je browser (firefox in dit geval) zo in dat de cookies verwijderd worden als je de browser afsluit.
    Ik herken dat je iets speciaals op Internet zoekt, waarna bij een andere site ineens een advertentie verschijnt met exact dat item.
    Door de cookies automatisch te wissen, ben je de volgende keer af van die advertenties.

Ik gebruik, naast allerlei andere maatregelen, Duckduckgo als zoekmachine. Door !g vóór je ziekterm in te voeren krijg je alsnog google zoekresultaten, maar dan worden de zoekopdracht en de zoekresultaten voor zover mogelijk niet aan jou gekoppeld. Je kunt ook !yt gebruiken voor youtube, !amazon etc etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jjjlll Bekijk Berichten
    Stel je browser (firefox in dit geval) zo in dat de cookies verwijderd worden als je de browser afsluit.
    Ik heb daar ook nogal last van; hoe stel je dat zo in, Joep?
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Pieter,

firefox: instellingen > Privacy > Geschiedenis, keuze :aangepast instellingen gebruiken voor geschiedenis, keuzerondje aanklikken: Geschiedenis wissen als ik Firefox afsluit, en bij instellingen ernaast minimaal cookies aanklikken.
    Joep

Clip firefox.jpg

Forum Rechten