Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Keuken

Keuken

Al lange tijd liep ik rond met het idee om een houten keuken te gaan maken. Ik ben nu pas begonnen en het leek me leuk om af en toe een fotootje te plaatsen.

Het ontwerp:

Van de zomer heb ik een stapel esdoorn gekocht om de frontjes te maken. Deze foto heeft al eens op de site gestaan:

En dan nu, nog heel pril, maar het begin is er:

Dit is alleen nog maar het hout voor de paneeltjes. Ik heb ze nu naar een timmerbedrijf gebracht om ze in twee dunnere plankjes te laten herzagen. Daarna laat ik het weer een tijdje opgelat staan en ten slotte ga ik ze op de juiste maat schaven. Ik hoop zoveel mogelijk met de hand te gaan doen, maar ik moet maar kijken hoe het gaat.

Re: Keuken

Hallo Seek,

mooi ontwerp voor een keuken, ik vind het alleen een beetje jammer dat je naast het fornuis een verloren hoek hebt.
    Als je het fornuis een 40cm opschuift naar links kan je in de hoek een carrousel plaatsen dan is de beschikbare ruimte optimaal benut.

Worden de corpussen uit plaatmateriaal vervaardigd of word alles in het massief uitgevoerd?

Die grote schuiven worden ook een praktisch iets, veel overzichtelijker dan een kastje.

Veel plezier met de bouw.

Mvg,

André

Ik heb eens uitgerekend wat zo'n carousel nou oplevert aan bruikbaar oppervlak, en dat valt nogal tegen. Gewoon een blinde hoek verlies je hooguit zo'n 5 % aan ruimte.

Ik heb dagen lang lopen schuiven met de indeling, en dit leek ons het mooiste. Lekker strak, hou ik wel van.