Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Athanor wat wil je nou eigenlijk? Mij constant verbeteren? Om het feit dat ik benadruk dat er iemand hier puur is voor de verkoop en niet het fatsoen heeft zich even voor te stellen?
    Of het wel of niet mag boeit me niet zo, maar puur voor de verkoop vind ik het wel zo netjes.

(zo beter jaap?)
    Laatst gewijzigd door Resetter; 21-07-14 om 11:22.

Athanor
    Guest
    Je hebt helemaal gelijk hoor! Afzeiken is een van de laatste dingen die ik hier nastreef op het forum!

Groet van fons

Ik geef toe, als hobbiest heb ik op dit moment niet echt interesse in een halve kuub eikenhout.
    Maar het is wel interessant. Als ik ooit een groter project wil, dan worden dergelijke hoeveelheden wel interessant.
    Wat mij betreft zijn dus ook dit soort post erg welkom.

Wel kan dit bericht beter op de marktplaats gezet worden, maar misschien dat de moderator het nog verplaatst.

Heren, heren, ik lees in alle berichten weer allerlei goede bedoelingen, maar het woord afzeiken gaat me wel iets te ver. Ik ben het er mee eens dat de topic starter zich wel wat uitgebreider voor mag stellen, als hij of zij een serieuze forummer wil zijn.
    Om dit te vermijden heb ik al lang geleden naast ons bekende marktplein een commercieel marktplein aangemaakt. Het eerste is bedoeld voor vraag en aanbod voor de forummers onderling en het tweede, het commerciële marktplein is eigenlijk bedoeld voor mensen en/of bedrijven die spullen te koop aanbieden met een winstoogmerk. Maar de regeltjes zijn nog nooit echt gecommuniceerd en het schiet zijn doel nu een beetje voorbij. Ik had gedacht dat adverteerders op dit commerciële deel ook wel een kleine bedrage aan het forum zouden kunnen doen, waarmee het forum ecosysteem wat meer zelfdragend wordt.
    Ik heb een heel todo lijstje o.a. m.b.t. ons forum en kom daar binnenkort op terug. Ik ben nog een beetje in vakantie mode .

jaap
    Laatst gewijzigd door jaap; 20-07-14 om 21:24.

Het is toch te warm om daar nu wat aan te doen ff wachten op "normale" temperaturen

Ik volg dit forum al een geruime tijd.
    En heb hier reeds verschillende interessante posts gelezen.
    Nu heb ik echter de mogelijkheid om een hogere capaciteit te drogen dus leek het me ook interessant voor de meeste van de forumgebruikers.
    Zowel voor een kleine hobbyist of iemand met een hogere productiecapaciteit.

Als ik dezelfde kwaliteit moet gaan kopen in België bij een houthandelaar ben ik snel 2500-3000€ kwijt per kuub, en dan nog niet eens geschaafd of bekantrecht.
    Voor onze eigen meubelen tolereren wij geen defecten in het hout en we hebben een maximaal verlies van 30% na schaven en op maat zagen.
    Vroeger kocht ik gedroogd eikenhout in aan 900-1000€ per kuub en toen hield ik zelf netto maar een 25-30% van het hout over en de rest was voor de kachel.

den_buffel misschien is het handiger als je er een woonplaats of provincie bij zet.
    Je bied dus foutloos eiken aan?

Regio Herentals in belgie.

De 27mm dikke planken hebben maximaal 1-2 noesten van maximum 5mm per lopende meter. Maar 90% van deze planken zijn noest,barst,... Vrij.
    Uiteraard kan dit ook 100% foutvrij aangeboden worden. Dit is steeds een kwestie van selecteren.

de 38mm balken zijn allemaal 135mm breed en 95% defect vrij.

Wel heel even een opmerking voor mensen die eventueel interesse zouden hebben.
    ik heb momenteel geen eik liggen
    tegen eind september/eerste week oktober heb ik meer liggen. Dit zal dan wel 4-zijdig geschaafd zijn.
    Prijs voor 27mm is dan 1900€/m3
    en prijs voor 38mm is dan 2000€/m3
    voor volledig foutvrij hout. Komt er 250€ bij,

als er mensen interesse hebben in niet geschaafd hout en quasi foutloos dan komt de Prijs op 1500€/m3 voor 27mm en 1600€ voor 38mm. Maar dit zou ik moeten weten voor 3september

Forum Rechten