Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Thumbs up Tip:Bijna vingers er af.

Onderstaand bericht is niet om jullie bang te maken maar te waarschuwen voor onvoorzichtigheid.

Ik als hobbyist ben altijd zeer voorzichtig met machines ,gebruik daarbij al jaren mijn vlak en vandiktebank met altijd hulpstukken zodat mijn vingers ver weg blijven van de messen.
    Toch voor het eten nog even een kort plankje van 10 cm schaven. De af te schaven dikte op de minimale stand gezet en toen ging het mis .
    Stom natuurlijk want je kan zo`n kort plankje niet schaven .

Hierbij een tip schaaf nooit hout wat te kort is want dan kan het hout door de messen gegrepen worden en wordt van het schaafblad weg geslagen met alle gevolgen van dien.
    Ik moet zeggen ben er nog goed vanaf gekomen.

Simon
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

BETERSCHAP,

Gr Marc

brrrrrr.

Beterschap!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Aiiiiii....Beterschap !!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Gatver! Geluk gehad inderdaad. Vlakbanken zijn echt gevaarlijke krengen.

Al nagedacht over een handschaafje?

Ai ai, beterschap!
    Laatst ook een filmpje van een kick back op een cirkelzaagtafel bekeken. Doet je beseffen hoe gevaarlijk die roterende gereedschappen eigenlijk zijn.

Ai, Dat ziet er best naar uit. Het is ook vrij grafisch in beeld gebracht!

Geen blijvend letsel?
    Veel beterschap!

sodeknetters!......dat is niet best zeg!

Heel veel beterschap gewenst in elk geval en bedankt voor weer eens de neus op de feiten gedrukt te krijgen.

Veel beterschap gewenst! een houtbewerker 's worst nightmare ...

Simon,

ziet er niet mooi uit. Het is inderdaad een waarschuwing om allert te blijven bij gebruik van machines. De vorige ongelukken die hier vermeld werden werden vaak door een bovenfrees veroorzaakt, en dat hebben veel houtbewerkers in hun werkplaats.

Beterschap gewenst.

Wat zijn de vooruitzichten in verband met de evolutie van deze letsels? Hoe zullen die er binnen een jaar uitzien?

groeten,
    Ornament

Forum Rechten