Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Profielmes voor samenstellen tafelpoot

Dag allemaal,

Ik denk er over om poten voor een paar tafeltjes die ik wil maken, samen te stellen uit 4 plankjes met de breedte van de tafelpoot.
    Je kunt daarvoor frezen kopen waarbij je in één opspanning van de frees het hout een 45 graden hoek geeft met een profiel dat om en om in elkaar grijpt.

Table_Leg.jpg

De vraag is nu of er profielmessen bestaan die dat ook kunnen. Ik zocht een paar pagina's met afbeeldingen af, maar vond het niet.

André
    Laatst gewijzigd door workingwithwood; 09-03-14 om 16:29.

Ja CMT levert de 955.503 en 955.504

Bedankt woodworkpro, maar ik bedoel profielmessen zoals bijv. deze

Profielmessen.jpg

André

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door workingwithwood Bekijk Berichten
    Bedankt woodworkpro, maar ik bedoel profielmessen zoals bijv. deze

Profielmessen.jpg

André
    Ok, had snijmessen over het hoofd gezien.

CMT heeft die snijmessen ook nummer 694.011 maar daar zit de houder ook bij maar je moet die mesjes
    ook los kunnen kopen als ze verleten zijn.
    Laatst gewijzigd door woodworkpro; 09-03-14 om 18:20.

Athanor
    Guest
    Hallo André,

Daarvoor ben je deze freeskop nodig. Ook bij andere leveranciers te verkrijgen w.o. Stehle.

Fons

image.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Dit profiel bestaat niet in de goedkope messenreeks (flu, de F-nummers), enkel in de dure frezen met wisselmessen of massieve frezen. De CMT in een bovenfreestafel is de goedkoopste oplossing. Heb dezelfde zoektocht een aantal jaar geleden gemaakt en deze oplossing gekozen.

@wooodworkpro

Eigenlijk was ik niet duidelijk genoeg. Ik had frezen voor de bovenfrees afgeschreven omdat ik maximaal 8 mm schacht op kan nemen.
    Uiteraard is een frees verder een prima keus.

@athanor

Deze op blz. 53 van Stehle.

André
    Laatst gewijzigd door workingwithwood; 11-03-14 om 08:59.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Kleine randbemerking / vraag, de frezen van stehle en die van hammer eerder getoond in het topic maken niet helemaal hetzelfde profiel. Met het profiel dat de stehle maakt kan je een verstekverbinding maken. Met het profiel dat de hammer trekt kan je ook een houtverbinding maken waarbij beide stukken vlak tegen elkaar liggen. Ik ben er niet helemaal zeker van of je dit met de stehle met de afgeronde lippen ook kan... Wellicht wel?

Verduidelijking:

Uit de catalogus van Elbé (zelfde profiel als de hammer of de duurdere felder): http://www.elbe.fr/index.php?p=356

Profiel dat de hammer frees trekt (webshop felder, de foto van de freeskop is niet duidelijk!!!! ziet er dezelfde frees uit als de stehle!!!):
    Laatst gewijzigd door brt; 11-03-14 om 09:30.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Sorry, sorry, heb even nagedacht... Uiteraard kan je met de stehle ook beide verbindingen maken...
    Zal in het vervolg 2x nadenken alvorens iets te posten... Of misschien ook niet...

Mvg. Bert

Forum Rechten