Nieuwe decoupeerzaag van Festool de PSC-E 18

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.738
3.177
Klein-Brabant, Vlaanderen
Van die Festool decoupeerzaag kun je de zool niet kantalen.
over een kantelbare zool kunnen we met plezier en alle aandacht een boompje opzettten
voor het zagen gaat mijn voorkeur in volgorde uit naar
1/ paneelzaag
2/ invalzaag op de geleider
3/ invalzaagje naast de geleider, wanneer 2/ niet mogelijk is
4/ decoupeerzaag naast de geleider
5/ decoupeerzaag uit de vrije hand

voor mij hoeft bij een decoupeerzaag de zool niet kantelbaar te zijn
ik heb een stevige dewalt 18V waarvan ik de zool kan kantelen
heb die nog nooit gekanteld willen gebruiken
wat mij het meeste stoort is dat de zool tijdens het schommelen in de bus uit eigen beweging gekanteld is
en die op precies 90° afstellen, is een uitdaging

dus . . . leve de decoupeerzaag waarvan de zool niet kantelbaar is, maar steeds perfekt op 90° staat
(en nu er nog voor zorgen dat mijn zaagblaadje niet krom staat)
 
  • Leuk
Waarderingen: kees poortman

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
1.008
215
Stiens
dus . . . leve de decoupeerzaag waarvan de zool niet kantelbaar is, maar steeds perfekt op 90° staat
(en nu er nog voor zorgen dat mijn zaagblaadje niet krom staat)
Ik zou er een duimpje bij kunnen zetten, al was het maar vanwege bovenstaande opmerking, maar ik kan niet alles beoordelen. Jij weet blijkbaar waar je het over hebt.

Ik moet bij die Bosch van mij nog eens nagaan of hij nu (netjes) op 90° is gekomen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.738
3.177
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik zou er een duimpje bij kunnen zetten, al was het maar vanwege bovenstaande opmerking, maar ik kan niet alles beoordelen. Jij weet blijkbaar waar je het over hebt.
Ik moet bij die Bosch van mij nog eens nagaan of hij nu (netjes) op 90° is gekomen
ik lees jouw tip
1781982528483.png
die vertaal ik naar: de zoveelste keer mijn dewalt-18V-decoupeerzaag weer naar 90° gezet
en toch staat die nog niet op 90°
geen zorg: voor precisiewerk gebruik ik die niet
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.648
1.279
Enschede, Twente
Je kunt de PSC-E 18 EB Basic Set al voor minder dan € 220 voorbestellen. Ik vind dat een scherpe prijs en hoop dat de kwaliteit er niet onder geleden heeft. Ben nog even aan het nadenken of ik hem nodig heb…. (?)
 

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
800
198
Oss
Waarom moet zaag schuin kunnen.
Bovenfrees kan het ook niet.
Zijn allerlei oplossingen

Trouwens decoupeerzaag gebruikt wel veel accu.


Is iets om erbij te kopen geen lokkertje.
Geen lokkertje want zit naast accu niets bij.
Gewoon om erbij te hebben als je al festool hebt.

Enige wat wel heel goed zijn de decoupeerzaagbladen dat is enige wat ik regelmatig koop
 
Laatst bewerkt:

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
1.008
215
Stiens
Als je verder geen batterijspul van Festool hebt. Wil je op z'n minst ook een oplader en liever een 2e batterij.

Dan is de starterset misschien iets (art.nr. FE578731) maar dan heb je ineens 3 accu's.

Of 2 apparaten kopen, dan krijg je nog een accu (als ik het goed begrijp mag dat (max. 10)).
Dan moet je nog op zoek naar een oplader.

Het is mij niet duidelijk geworden of je een TBX of een andere accu cadeau krijgt. Weet iemand dat?
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
268
91
Utrecht
Als je verder geen batterijspul van Festool hebt. Wil je op z'n minst ook een oplader en liever een 2e batterij.

Dan is de starterset misschien iets (art.nr. FE578731) maar dan heb je ineens 3 accu's.

Of 2 apparaten kopen, dan krijg je nog een accu (als ik het goed begrijp mag dat (max. 10)).
Dan moet je nog op zoek naar een oplader.

Het is mij niet duidelijk geworden of je een TBX of een andere accu cadeau krijgt. Weet iemand dat?
Hangt van het artikel af;
 

Senior10

Actieve deelnemer
4 jun 2024
88
43
Hoekschewaard
Ik kijk zelf ook graag waar iets vandaan komt, a omdat ik een aantal landen probeer te mijden en b omdat ik graag wil dat onze europese maak-industrie nog blijft meetellen. In het nederlands kan je dan zoeken op “gemaakt in”, maar het engels heeft 2 mogelijkheden, “made in” en “manufactured in”. Meestal is de zoekterm “manufactured in” stricter. Er is duidelijk een overlapping, maar over het algemeen betekent “made in” dat het minimaal geassembleerd is in, terwijl “manufactured in” inhoudt dat er nog meer gedaan is in het betreffende land.
 

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
800
198
Oss
Voor oa. de krantenfrezen van Makita en Bosch zijn kantelbare houders te koop. Ik vermijd hier maar het woord zool of voetzool. Volgens mij zijn er geen halve zolen voor te koop.

jaap

Ben toch wel benieuwd naar die nieuwe machine de krantenfrees ;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.481
4.404
Vind er iemand dit model decoupeerzaag echt prettig werken? Ik ben linkshandig, dus de aan en uit knop zit altijd aan de verkeerde kant. De behuizing is te dik, waardoor je bij langduriger zaagwerk, een lamme hand krijgt. Je kan tijdens het zagen het toerental niet regelen.
 

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
1.008
215
Stiens
Vind er iemand dit model decoupeerzaag echt prettig werken? Ik ben linkshandig, dus de aan en uit knop zit altijd aan de verkeerde kant. De behuizing is te dik, waardoor je bij langduriger zaagwerk, een lamme hand krijgt. Je kan tijdens het zagen het toerental niet regelen.
@chevy66: Ik ken deze decoupeerzaag alleen van dit draadje en de promotie van Festool zelf. Ik begrijp er in ieder geval van dat de greep slank is.

Ben verder ook wel benieuwd of er iemand is met gebruikservaring uit de praktijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.