Nooitgedagt nr3

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
Vandaag een nr3 via marktplaats binnen gekregen.

Maar het kriebelt een beetje.
Kan zo maar zijn dat het hoort maar ik betwijfel het.

De kikker lijkt er niet bij te horen.
Ben gewend dat het matched om zo maar te zeggen.

Wat foto's:
20260623_215358.jpg
20260623_215249.jpg
20260623_215222.jpg
20260623_215155.jpg

De rest lijkt correct met de nooitgedagt logo's kon op de kikker alleen wat ik denk te lezen 900 zien staan.
Maar zoals op foto 2 mis ik het in elkaar passen van de delen, zonder schroeven zweeft het .

Ben benieuwd of iemand wat weet.
 

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
186
276
Vlijmen
hoi @Rdl, specifiek een no 3 heb ik niet, maar wel een no4 van nooitgedagt (en andere merken schaven van hetzelfde type). Een 'zwevende kikker' ben ik eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen. Zou in mijn ogen ook niet 'kloppen' want je wilt juist dat de kikker stabiel en vast op de rest van de schaaf ligt om zo trilling e.d. te voorkomen...

Ik snap alleen denk ik niet goed wat er 'zweeft'. Uit de eerste foto lijkt het net of de hele kikker geen contact maakt me de bodem. Maar dan op de foto erna lijkt het allemaal op z'n plek te zitten. Kan je aangeven waar de kikker 'zweeft'. Raakt hij de bodem helemaal niet of enkel de achterkant oid?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
hoi @Rdl, specifiek een no 3 heb ik niet, maar wel een no4 van nooitgedagt (en andere merken schaven van hetzelfde type). Een 'zwevende kikker' ben ik eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen. Zou in mijn ogen ook niet 'kloppen' want je wilt juist dat de kikker stabiel en vast op de rest van de schaaf ligt om zo trilling e.d. te voorkomen...

Ik snap alleen denk ik niet goed wat er 'zweeft'. Uit de eerste foto lijkt het net of de hele kikker geen contact maakt me de bodem. Maar dan op de foto erna lijkt het allemaal op z'n plek te zitten. Kan je aangeven waar de kikker 'zweeft'. Raakt hij de bodem helemaal niet of enkel de achterkant oid?
Op de 1ste foto zweeft ie 4mm boven de mondopening van de schaaf als er geen schroeven in zit, hij maakt alleen contact op de verhoging in het midden op foto 2( je ziet het contact plekje door de beschadigde zwarte coating)
Als de schroeven erin gaan trekt ie de kikker strak en waarschijnlijk scheef waardoor die aansluit.
Maar heb moeite te geloven dat ie zo ontwikkeld is.
 

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
186
276
Vlijmen
Op de 1ste foto zweeft ie 4mm boven de mondopening van de schaaf als er geen schroeven in zit, hij maakt alleen contact op de verhoging in het midden op foto 2( je ziet het contact plekje door de beschadigde zwarte coating)
Als de schroeven erin gaan trekt ie de kikker strak en waarschijnlijk scheef waardoor die aansluit.
Maar heb moeite te geloven dat ie zo ontwikkeld is.
Ik heb inderdaad nog niet eerder gezien dat het zo “hoort”. Tot nu toe heb ik altijd gezien dat de kikker netjes op alle contactpunten op het bed ligt.

Wellicht kan je het bed of de kikker bijwerken met een vijl om het geheel passend te maken???
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
In het uiterste geval zou ik wel wat kunnen aanpassen.

Maar heb er in theorie nog 1 onderweg.
Als ie ooit verstuur word😅
Dan ga ik eens kijken of ik de kikker ga aanpassen of dat ik geduld ga uit oefenen en de juiste kikker ga zoeken.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.212
558
Alphen aan den Rijn
Het probleem heb ik gevonden , jij hebt een ander type body .
Ik mijn 2 stuks no. 3 uit elkaar gehaald , de kikkers zijn gelijk maar de body`s zijn anders .
Waarschijnlijk is het een nieuwer type , dat type heb ik niet en kan het niet vergelijken .
Ik heb meer foto`s maar die zijn te groot .

Succes Willem

IMG_0218.JPG
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
Het probleem heb ik gevonden , jij hebt een ander type body .
Ik mijn 2 stuks no. 3 uit elkaar gehaald , de kikkers zijn gelijk maar de body`s zijn anders .
Waarschijnlijk is het een nieuwer type , dat type heb ik niet en kan het niet vergelijken .
Ik heb meer foto`s maar die zijn te groot .

Succes Willem


Ik stuur je even een PB voor de foto's.
 

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
259
92
Hier soms daar
Vandaag een nr3 via marktplaats binnen gekregen.

Maar het kriebelt een beetje.
Kan zo maar zijn dat het hoort maar ik betwijfel het.

De kikker lijkt er niet bij te horen.
Ben gewend dat het matched om zo maar te zeggen.

Wat foto's:
Bekijk bijlage 169076
Bekijk bijlage 169077
Bekijk bijlage 169078
Bekijk bijlage 169079

De rest lijkt correct met de nooitgedagt logo's kon op de kikker alleen wat ik denk te lezen 900 zien staan.
Maar zoals op foto 2 mis ik het in elkaar passen van de delen, zonder schroeven zweeft het .

Ben benieuwd of iemand wat weet.
Dit zijn twee nummer 3 die ik zo gauw kon vinden.
Volgens mijn is er wel verschil in de grip maar niet in de kikker?
Heb ze zelf nooit gebruikt en of uit elkaar gehaald. (Ik heb er geen tijd voor)
 

Bijlagen

  • nooitgedacht nr 3.jpeg
    nooitgedacht nr 3.jpeg
    127,2 KB · Weergaven: 7

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
Dit zijn twee nummer 3 die ik zo gauw kon vinden.
Volgens mijn is er wel verschil in de grip maar niet in de kikker?
Heb ze zelf nooit gebruikt en of uit elkaar gehaald. (Ik heb er geen tijd voor)
Jou linker lijkt op mijn zool.(geen rib tussen de kikker door )
Had foto's van @Willempie gehad en die hebben beide een rib erin.
Dus mocht je ooit tijd en zin hebben 😇
Geen haast moet de beitel toch nog slijpen.
 

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
259
92
Hier soms daar
Kan wel een kijken wat er onder zit en of deze body's anders zijn dan de rest.
Ga er zelf geen type studie van maken dat is zo zinloos van mijn tijd en ik heb de ruimte niet.

Volgens mijn is het zo dat de beitels van Nooitgedagt niet passen op een Stanley?
Het gat zit op de verkeerde plek?
Als u een "standaard Stanley achtige" beitel er op wilt zitten moet de kikker vervangen worden?
(of een extra gat)
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.454
632
hilversum
Zou een foto van de onderkant van de kikker en waar de kikker op de zool zit kunnen waarderen.

De zool,beitel en dekkap zijn nooitgedagt.
Alleen de kikker sluit niet aan zoals ik zou denken. De schroeven draaien alles wel op elkaars maar of het zo hoort zit de twijfel.

En ik heb een stanley no3 dus dat zou ik kunnen testen maar de kikker is compleet anders( zijn zoveel types geweest dus zeker weten doe ik het nooit )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.