Hallo allemaal,
Deze vraag is met name gericht aan forumleden die ook in opdracht meubels maken.
Recentelijk heb ik een boekenkast c.q. dressoir afgeleverd bij een klant, het bestaat uit 3 boekenkasten met dubbel deuren met glas erin en één ladeblok. Het onwerp is in de beginfase door de klant goedgekeurd. Echter nu wil deze de indeling van de kast geheel op de schop gooien.
Ik heb gezegd dat dit een dure en moeilijke klus wordt. De klant begrijpt het en zegt dat het niet uit maakt hoeveel het gaat kosten. Geen probleem zou je zeggen...
Echter de klant bemoeit zich met technische details en mijn manier van werken. Er worden aanwijzingen gegeven hoe ik het e.a. zou moeten oplossen. (dit kan je het beste zus en zo doen... etc.). Ook mijn argumenten over dat sommige dingen er niet mooier op gaan worden, worden in de wind geslagen. Ik heb gezegd dat ik alles terug hier naar de werkplaats wil hebben voor overzicht en passing, maar de klant denkt dat het best op locatie kan.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en duidelijk maken dat het alleen maar vertraagd en meer gaat kosten met al die eisen en bemoeienis van hun kant?
Graag advies en tips,
Groet, David
Deze vraag is met name gericht aan forumleden die ook in opdracht meubels maken.
Recentelijk heb ik een boekenkast c.q. dressoir afgeleverd bij een klant, het bestaat uit 3 boekenkasten met dubbel deuren met glas erin en één ladeblok. Het onwerp is in de beginfase door de klant goedgekeurd. Echter nu wil deze de indeling van de kast geheel op de schop gooien.
Ik heb gezegd dat dit een dure en moeilijke klus wordt. De klant begrijpt het en zegt dat het niet uit maakt hoeveel het gaat kosten. Geen probleem zou je zeggen...
Echter de klant bemoeit zich met technische details en mijn manier van werken. Er worden aanwijzingen gegeven hoe ik het e.a. zou moeten oplossen. (dit kan je het beste zus en zo doen... etc.). Ook mijn argumenten over dat sommige dingen er niet mooier op gaan worden, worden in de wind geslagen. Ik heb gezegd dat ik alles terug hier naar de werkplaats wil hebben voor overzicht en passing, maar de klant denkt dat het best op locatie kan.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en duidelijk maken dat het alleen maar vertraagd en meer gaat kosten met al die eisen en bemoeienis van hun kant?
Graag advies en tips,
Groet, David