Welke houtsoort?

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
Hoi, kan iemand me helpen met bepalen welke houtsoort dit is? Het is denk ik grenen, frans grenen of amerikaans grenen (pitch pine), maar ik twijfel.
Ik wordt gevraagd een salontafel van dezelfde houtsoort te maken. Sowieso zal er kleurverschil als ik iets nieuw maak, dat weet ik.
WelkehoutSoort.jpg
 
A

Athanor

Guest
Ik denk dat je in de buurt zit, maar de foto is te klein om een poging tot beoordeling te wagen...

Fons
 

Boskabouter

Actieve deelnemer
17 apr 2013
60
1
Amsterdam
Ik kan je niet verder helpen wat betreft houtsoort. Ziet er inderdaad uit als grenen of vuren.

Wat betreft de kleuring: ik zou het oude werkstuk schuren en opnieuw behandelen op dezelfde manier als het nieuwe werkstuk. Dan zou je qua kleur dicht bij elkaar moeten kunnen komen.
Als je eerst de laklaag wegschuurt, dan kun je gelijk goed de kleur van het originele hout inschatten, zodat je bijpassend kunt inkopen.
 

A.N

Actieve deelnemer
Grenen, lijkt me zijdeglans gelakt te zijn
Teststukjes maken en o.a eentje met een licht grenen beits inkleuren, dan voorzien van een lak.
De kleur kun je dan meestal aardig in de buurt van het bestaande meubel krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.