Gelamineerde pepermolen uit amerikaans esdoorn en walnotenfineer

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Ergens na mijn bezoekje aan Ronald van de Houtdraaierij had ik deze laminatie al eens gemaakt maar ik was er nog niet aan toe gekomen om deze samengeplakte latjes om te toveren tot pepermolen. Vandaag was de dag dat het maar moest gebeuren. Deze middag stond er weinig op het programma. De kinderen zijn appelflappen aan het maken bij de buren en vrouwlief staat in de keuken om allemaal lekkere dingen te maken die ik straks (uhmm ik bedoel natuurlijk vanavond) op mag gaan eten. Wat een zwaar leven heb ik toch.......lekkere hapjes, zelfgemaakte appelflappen, fles port en om 12 uur alles bubbeltjes......Ja,het leven is zwaar;)

IMG_5142.jpg

IMG_5143.jpg
He he ....afgelopen met de herrie....houtdraaien is machtig mooi werk maar het ruwe werk mag me gestolen worden...

IMG_5145.jpg
Verdeling "hoofd" en "lijf" van de pepermolen

IMG_5146.jpg
Ik nummer altijd waar bek nr 1 zit, op deze manier kan ik altijd het stuk weer opnieuw inspannen

IMG_5147.jpg
En boren maar!!

IMG_5148.jpg
Nog maar boren

IMG_5149.jpg
Boor is te klein....

IMG_5152.jpg
Nu gelijk even de uitsparingen maken voor het maalwerk

IMG_5153.jpg
Check !!

IMG_5151.jpg
Het "lijf" heb ik hier omgedraaid en boor ik van de andere kant...nog een kleine 6 cm te gaan
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5155.jpg
Gaatje boren in het "hoofd"....

IMG_5156.jpg
Mijn vrouw is echt super....Wordt er gewoon een kopje koffie gebracht.....

IMG_5157.jpg
Het hoofd zit op het lijf !! Past precies, het is nu wel prettig wanneer er geen speling zit tussen hoofd en lijf...anders krijg ik problemen met de passing in dit model.

IMG_5160.jpg
In de gewenste vorm gedraaid, geschuurd tot korrel 320

IMG_5161.jpg
Hier wordt het "hoofd" afgewerkt

IMG_5164.jpg
Voorzien van de 1e laag olie. Net de 2e laag aangebracht. Morgen kan ik dan alles polijsten met mijn BeallBuffing systeem. ( http://www.bealltool.com/products/buffing/buffer.php )

Wordt vervolgd dus...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Nico : Ik wil best een stukje voor Radius schrijven hoor, geen probleem

@Wilco : Er zit inderdaad een systeem achter het lamineerpatroon. Je moet van te voren wel globaal bepalen welke vorm de pepermolen moet hebben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.