PDA

Bekijk Volledige Versie : Schuurlinnen.

Pel
19-10-18, 13:21
Al vele jaren gebruik ik schuurlinnen van 10 cm breed, makkelijk in gebruik want je scheurt er zo een stuk vanaf en het gaat lang mee. Nu kocht ik dit altijd bij een bij ons bekende gereedschap winkel 3.45 per meter. Nu zag ik dat HBM dit ook verkocht maar voor een aanzienlijk bedrag minder, namelijk 9,99 voor een rol van 50 meter! Ik heb het besteld en gebruik het nu al een tijdje, en ik moet zeggen ik merk absoluut geen verschil. Je hebt ook nog smallere rollen 50 mm breed van 5 meter voor 2,99, als je dit afscheurt en dubbel vouwt worden je vingers niet zo snel warm bij het schuren op de draaibank.

Groet Pel.

Joop van M
19-10-18, 13:38
Dag Pel, dank je wel voor de tip!
https://www.hbm-machines.com/producten/schuurmachines/overigehout/overigenhout/hbm-100mm-x-50m-schuurlinnen
Was laatst aan zoeken en zag bij bekende gereedschapzaken deze nogal aan de prijs waren.
Bij bouwmarkten hebben ze tegenwoordig alleen maar een papieren versie en die willen snel scheuren of verkruimelen (vraag me niet hoe dat kan).

jefmen
19-10-18, 14:30
Indien er vraag naar is kan het halen en meenemen naar opendag hout.

maja158
19-10-18, 16:31
Aansluitend op het bericht van Pel; Ik ben op zoek naar schuurlinnen van 76 mm breed.
Deze maat is voor de breedbandschuurmachine. Abranet heeft het maar dan kost een rol van 25 meter meer dan 60 euro.
De ervaringen met abranet is dat het in deze schuurmachine snel volloopt.
Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

Als dit in een apart topic moet, zou een moderater het dan willen verplaatsen?

Groet,
Jan

Roeland
19-10-18, 17:53
Indien er vraag naar is kan het halen en meenemen naar opendag hout.

Dat zou geweldig zijn!!! Dan zou ik graag een rol korrel 80 en een rol korrel 180 willen hebben, morgen rond 11.00 ben ik in de Hanzehal (opbouwen van m'n stand).
Las ergens hier dat je er morgen ook bent.

Alvast heel hartelijk dank!!

groetnis, Roeland

Pel
19-10-18, 18:04
Aansluitend op het bericht van Pel; Ik ben op zoek naar schuurlinnen van 76 mm breed.
Deze maat is voor de breedbandschuurmachine. Abranet heeft het maar dan kost een rol van 25 meter meer dan 60 euro.

Groet,
Jan

Jan, ik zal morgen eens in de werkplaats kijken, maar ik meen dat op de binnenkant van het schuurlinnen abranet stond, maar dat weet ik niet zeker?

Groet Pel.

jefmen
19-10-18, 18:10
Dat zou geweldig zijn!!! Dan zou ik graag een rol korrel 80 en een rol korrel 180 willen hebben, morgen rond 11.00 ben ik in de Hanzehal (opbouwen van m'n stand).
Las ergens hier dat je er morgen ook bent.

Alvast heel hartelijk dank!!

groetnis, Roeland

Ik zal ook rond die tijd aanwezig zijn, zal eerst om 9 uur in wadinxveen even boodschappen doen.

Pel
19-10-18, 18:19
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen het schuurlinnen heet Abrasive. Zelf vind ik het linnen niet snel vol zitten met schuurstof.

Groet Pel.

80712

80713

maja158
19-10-18, 18:34
Dit (https://www.axminster.co.uk/abranet-max-abrasive-roll-76mm-x-25m-ax960574?sel=101625) is wat ik bedoel Pel, toch iets anders dan wat jij hebt.

De reviews van de gebruikers zijn niet geweldig... tenminste, voor gebruik in een breedbandschuurmachine.

Groet,
Jan

Pel
19-10-18, 18:36

Groet,
Jan

Jan, je kunt dit schuurlinnen toch op 76 mm afscheuren, voor de €9,99 daar kun je m.i. de broek niet aan scheuren.:)

Groet Pel.

Toxiq
19-10-18, 18:56
Dat moet toch netjes aansluiten, lukt dat met scheuren ?
het is ook best een lange lap, volgens mij iets van 2,5 a 3 meter

Pel
19-10-18, 19:00
Geen idee hoe het werkt met zo een machine Jeroen, maar misschien het proberen waard?

Groet Pel.

maja158
19-10-18, 19:22
Dit (https://www.youtube.com/watch?v=Ny-vH6VhvLQ) is hoe het werkt. Heb zelf al meerdere keren 100 mm papier met een mal en stanleymes terug gebracht naar 76 mm.
Het is zoals Jeroen al aangeeft bijna 3 meter. En het moet netjes gebeuren, anders sluit het niet mooi aan.

Intussen heeft Jeroen mij een link gestuurd waar wel 76 mm papier te bestellen is voor een fatsoenlijk bedrag.
Dank je wel hiervoor!

Groet,
Jan

Joop van M
24-10-18, 07:25
Ik meen ergens op youtube een filmpje te hebben gezien hoe je op makkelijke manier kunt snijden.
Hij had een houten plank met geleiding gemaakt waar de schuurlint in past en in de plank zat een scherp mes. De lint gaat door de geleiding en zo trok hij door de mes de lint op maat. Krijg die filmpje helaas niet meer snel terug gevonden.
Als je de linnen op maat kunt kopen, is altijd makkelijker.

maja158
24-10-18, 16:35
Een houten plank met geleiding gebruik ik nu ook, maar in tegenstelling tot een scherp mes in de plank, trek ik het papier elke keer 30 centimeter verder en snij het dan langs de liniaal af.
In het begin wel geprobeerd om een scherp mes in de plank te bevestigen, maar dat werkte echt voor geen meter.
Dit is goed te doen, als je redelijk veel tijd hebt...

80873

Groet,
Jan

Spaander
25-10-18, 09:03
@ maja158,

Heb je hier nu schuurlinnen of schuurpapier?
Het lijkt op schuurpapier van Ecotools die ik gebruik, hoe bevalt deze jou?

Mvg, :).

chevy66
25-10-18, 09:29
Kan je niet een ronde schuurband van 75 x 3000 open snijden?

Toxiq
25-10-18, 09:32
Dat zou best eens heel goed kunnen werken... moet het prijstechnisch natuurlijk wel interessant zijn
Maar wel een gouden tip :-)

maja158
25-10-18, 19:15
@ maja158,

Heb je hier nu schuurlinnen of schuurpapier?
Het lijkt op schuurpapier van Ecotools die ik gebruik, hoe bevalt deze jou?

Mvg, :).

Dit is het schuurpapier van ecotools. Bevalt mij prima.
Prijs versus kwaliteit... uitstekend.

Groet,
Jan

chevy66
25-10-18, 19:55
75mm breed is een dure maat. Ik heb mijn bandslijpmachine verbouwd, zodat er banden van 100x3500 op konden. Die bleken maar 3,5 euro te kosten. Dat is nog goedkoper dan de banden voor mijn makita handbandschuurmachine.

Toxiq
25-10-18, 21:56
75mm breed is een dure maat.

Wie dat nou weer verzonnen heeft :(