PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein project & even voorstellen

gg-enrique
26-07-16, 07:51
Beste forumleden,
Even voorstellen, Mijn naam is Gijs en begin dit jaar heb ik een mooie boerderij (1920) gekocht. Nu aan het renoveren, dus iedere avond na het werk en ieder weekend lekker klussen :)
Er zit echter ook een aardige schuur bij, dit wordt mijn eigen werkschuur/mancave voor als het binnen weer eens te druk wordt! (3 kids, 2 katten 1 hond)
Ik heb met veel plezier o.a. de verbouwing van Toxiq gevolgd. Het lijkt mij leuk om jullie op de hoogte te houden van de verbouwing, maar meer nog is alle advies welkom v.w.d. inrichting.
Ben nu aan het isoleren, zowel wanden als dak en vloer. Inmiddels ook twee kozijnen en een deur erin gezet..
50699
50701Bestaande situatie achterin de schuur
50700Eerst opening uit geslepen (buiten materiaal is damwand)
50702
Kozijn erin gemaakt. Links van dit kozijn heb ik ook een deur inmiddels. Daarmee kom je uit aan de achterkant waar een heerlijk terrasje uitkijkt over de weilanden!
Lengte schuur is 9 meter en de breedte is 4.5 meter.

Meer info volgt..

Fijne dag!

Jelte,89
26-07-16, 08:19
Dat ziet er goed uit!
Veel klusplezier aan de mancave! Al enig idee over een thema/afwerking?

cverkooyen
26-07-16, 08:33
Gave ruimte!

Athanor
26-07-16, 08:38
Welkom op het forum! Mooie binnenkomer hoor:rolleyes:. Veel succes en hou ons op de hoogte.

Fons

gg-enrique
26-07-16, 08:47
Heb er wel een paar ideeŽn over.. buitenkant Zweeds rabbat, binnenkant OSBplaten geschilderd. houten werkbanken. Er komt ook een mooie potkachel in.
Daarnaast een paar stellingen voor houtopslag. Ik heb een Pehaka lintzaag die een mooi plekje moet krijgen en ben nog op zoek naar een vlakbank.
Thema, een paar mooie geweien, collectie zelfgemaakte hoefijzers.. (Ben zelf vroeger hoefsmid geweest) etc..

willem1958
27-07-16, 18:46
Welkom Gijs.
Da's een lekkere grote ruimte die je hebt.

de Haan
27-07-16, 20:04
Welkom

ferdydesmet
27-07-16, 20:27
Welkom!

Benieuwd wat je er van gaat maken :D

gg-enrique
28-07-16, 08:23
Dank allemaal voor het welkom, wat een prachtig forum is dit toch. Moet oppassen dat ik wel aan het werk toekom, kan namelijk de hele dag wel lezen over alle mooie projecten!
Gisteren begonnen met isolatie, 2 cm lucht, regelwerk, glaswol en dan dampwerende folie. daarna OSB.
Ben aan het nadenken over de werkbanken. Zal eens een ontwerp gaan maken. Heb een Lintzaag van Pehaka, m.i. kan ik die het beste in de lengterichting langs de lange zijde gebruiken. Kan ik mooi lange planken zagen. Echter is voldoende werkruimte er omheen ook belangrijk. Wat zouden jullie adviseren?

Snel weer een nieuwe update..
50750
uitzicht uit het raam!
50751
eerste isolatie

MaartenS
28-07-16, 08:33
Hoi gg-enrique, welkom op het forum. Hartstikke leuk je project zo te kunnen volgend :)

nog een tipje, zorg voor dubbele openslaande deuren of een overhead deur.

met zo'n werkruimte komen de grote projecten vanzelf. Zonde als je een grote kast wil maken en je krijgt hem de deur niet meer door.

gg-enrique
28-07-16, 08:52
Beste Maarten.
Mee eens! heb dit reeds in gedachten. De deur en het raam wat je ziet is aan de achterkant alwaar ik een mooi terrasje wil maken. Dit voor een geurend kopje koffie tijdens de arbeid.
Aan de voorkant komt een loopdeur en een dubbele openslaande deur. Een overhead is trouwens ook een goed idee...

usernaamvergeten
28-07-16, 23:55
Dat gaat een mooie werkplaats worden denk ik :D

gg-enrique
01-08-16, 11:35
Hier weer een kleine update..
Inmiddels wand en plafond voor de helft geÔsoleerd. Nu bezig me elektra en wanden.
Taai werken in je eentje :) maar wel veel voldoening.
50834
Maar ik heb gelukkig professionele hulp :))
50835
50836
50837Een vraag over deze lintzaag, welk type afzuiging kan ik hier het beste op aansluiten? Liefst een die ook op de valk en vandiktebank kan. Ik wil hem buiten de werkplaats neerzetten ivm. geluid. Is er daarvoor dan ook krachtstroom nodig?

Groet,

Gijs

Atmoz
01-08-16, 12:43
Wow, gaaf!
Wat een ruimte.
En wat een mooi uitzicht.

Wat wilt een mens nog meer?
Ben zeer benieuwd hoe 't gaat worden....

Veel succes (& plezier) in ieder geval :cool:

Greetz,

Atmoz

MaartenS
01-08-16, 12:48
Beste Maarten.
Mee eens! heb dit reeds in gedachten. De deur en het raam wat je ziet is aan de achterkant alwaar ik een mooi terrasje wil maken. Dit voor een geurend kopje koffie tijdens de arbeid.
Aan de voorkant komt een loopdeur en een dubbele openslaande deur. Een overhead is trouwens ook een goed idee...

zo te lezen gaat dat helemaal goed komen :)

Chiels Hout hobby
01-08-16, 14:22
Welkom op het forum.
Zo wat woon je daar mooi en wat een mooi uitzicht, word een mooie werkplaats zo te zien, succes met de opbouw ;)

Pel
01-08-16, 15:16
Welkom op het Forum.

Groet Pel.

gg-enrique
19-09-16, 10:18
Oei!!

Dat is alweer een tijdje geleden, maar wil toch graag weer wat posten voor de belangstellenden..
De bouw van mijn werkplaats heeft helaas (tijdelijk) plaats moeten maken voor onvermijdbare opdrachten van mijn vrouw. "Zeg Gijs, vindt je het niet mooier als we hout aan de achtergevel maken?" Tuurlijk schat! zit er morgen op.. zie hier het begin
52743

En hier het resultaat..
52744

Daarna, "Zeg Gijs, ik wil graag een kippenhok.." Tuurlijk schat, komt eraan.. en gelijk even het grasveld uitgevlakt en opnieuw ingezaaid..

52745

En daarna weer tijd voor mijn eigen project.. De voorkant van de schuur dicht gemaakt. Had nog wat hout liggen en een oude deur. Kozijn gemaakt en alles dicht gezet. Nu kan ook alles gelukkig op slot!
Komende tijd kan ik weer besteden aan de binnenkant.. Wanden en vloer isoleren, elektra, verlichting... nog genoeg te doen..

52746

Nou, wie weet tot de open dag. Ik heb hem in de agenda staan...

J.art
19-09-16, 13:26
Mooi zo die achterkant van je huis!

Groetjes Jolien

Athanor
19-09-16, 18:28
Nou, wie weet tot de open dag. Ik heb hem in de agenda staan...

Mooi zo! Met heel veel forumleden gaan we er een mooie dag van maken!!

Fons

Viepert
20-09-16, 08:05
Mooi huis man en die werkplaats wordt super.
Afzuiging voor de lintzaag zal ook rond de 100mm zitten neem ik aan.
Hoe bedoel je met buiten zetten. Bedoel je de lintzaag of alleen de afzuiging :p
Als je toch een apart hok gaat maken volr de afzuiging. Dan zou ik zowiezo voor een 2 stage gaan.
Dus grote cycloon voor de standaard luchtfilter.

En voor de open dag, kan je ook bij jou organiseren.
Als iedereen een boormachine en zaag meeneemt dan kan er nog wat gedaan worden :D

peterl
20-09-16, 10:51
Mooi project en zeker mooie werkplaats
Butegeweun

gg-enrique
20-09-16, 12:26
Dank voor de complimenten!
@Viepert, goed idee!! open dag bij mij, bier en BBQ en mijn schuur klaar:)
Maar inderdaad, apart hok buiten voor de afzuiging. kan ik mooi het geluid in de werkplaats reduceren. Die cycloon had ik ook gezien, zal mij er eens in verdiepen wat goed werkt en praktisch is.

Viepert
20-09-16, 23:15
Ooow, ik heb hoge eisen hoor voor de bbq.
Low 'n Slow brisket, pulled pork en baked beans :)

gg-enrique
02-03-17, 12:18
Na een winterse periode van verbouwingen binnen en een noodzakelijke ingelaste rustperiode, ben ik weer begonnen met mijn project.
Inmiddels is de hele schuur voorzien van isolatie en zijn de wanden voorzien van OSB beplating en gips. Elektra tot aan de stoppenkast zit er in inclusief krachtstroom. Buitenkant zo goed als klaar en voorzien van Zweeds rabat. Alleen nog schilderen zoals het huis is geschilderd.
60740
60734
60735 (ik had nog een restje laminaat liggen. Dat past prachtig op de muur. Een mooie werkplaats inspireert ook vind ik.)

Ben nu bezig in SketchUp een indeling te maken en heb een aardig idee, maar hoor ook graag jullie mening!
Als hobby maak ik tafels. vandaar deze indeling. Nou zie ik vast iets over het hoofd wat de ervaringsdeskundigen hier wel zien, dus kom maar op met jullie suggesties!
60737 (de twee kleine tafeltjes voor de zaagtafel zijn rolwerkbankjes. 1 grotere of twee kleinere)
Veel afzetruimte bij de lintzaag en vlakbank. Alleen als het een combi (vlak/vandikte) is, moet het anders.. misschien verplaatsbaar maken.
60738
60739(Hier zie je boven de werkbank nog een ruimte waar hout kan worden opgeslagen. nog een manier vinden om dat makkelijk omhoog te takelen :)

KlusserKlaas
02-03-17, 14:29
Leuke werkplaats zeg! Dat laminaat heeft zeker charme, heb je ze gelijmd ?

gg-enrique
02-03-17, 14:49
Nee, heb ze niet verlijmd. Heb ze verticaal gelegd en toen de tacker erop. Zal qua werking wel meevallen denk ik zo..
Maar wel een lastig klusje :mad:. Heb na de eerste plank mijn Stanley no4 erop los gelaten en ze met een mm speling onder elkaar gelegd.

janwillem
02-03-17, 15:32
Leuk draadje om zo doorheen te lezen, flinke vorderingen en mooie resultaten!

Wonen op het platte land heeft zeker zo z'n voordelen :)

Toxiq
02-03-17, 17:08
Tof !
die bbq komt zeker goed :-) kom ik wel even keuren of de man's cave een degelijk toxiq gehalte heeft ;)

gg-enrique
02-03-17, 17:45
Ha! denk dat ik al weet wat ik mis, een chesterfield naast de kachel!
Die BBQ blijft wel hangen :).. seizoen is bij mij nooit weggeweest.. hartje winter en dan buiten vlees maken en een biertje drinken, kijkend naar je project wat nog ff gaat duren..

gg-enrique
04-07-17, 09:26
Beste forumleden,
Ik heb geen idee of er nog interesse is in dit draadje na zo'n lange tijd afwezig maar ik probeer het toch, ik vind het namelijk leuk om te delen..

Vorige week weer een verder kunnen gaan met mijn kleine project..
Ben eindelijk begonnen met stucen..65809
En heb het plafond en verlichting erin zitten
65810
verder heb ik ook een nette vlakbank op de kop getikt! Daar ben ik erg blij mee, loopt als een zonnetje en gelukkig werken al mij krachtstroomgroepen ook :) Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik die tafels weer mooi glad krijg? ze zijn mooi blank, maar wel stroef..
Ook de buitenkant aangepakt..65811
Langzaam komen we er wel.. Nu ga ik beginnen met mijn werkbank. Aangezien het mijn eerste wordt zal ik niet te veel investeren in duur hout. Eerst maar eens hoe het gaat met de bouw en later met de ruimte. Hij zal in ieder geval ruim 4 meter worden met een plek voor mijn afkortzaag.

Athanor
04-07-17, 10:21
Mooi om een vervolg op je project te zien! Goed dat je het geheel geisoleerd hebt, dat scheelt stukken wat vliegroest betreft. En de inrichting volgen we graag:) Je vlakbank kun je smeren met speciaal middel, van Bison is er wat te koop en ik gebruik Supergleit van Felder. Is het een single vlakbank of kun je ook vandikteschaven?

Succes! Fons

gg-enrique
04-07-17, 10:36
Dank Fons,

Het is een single.. schaafbreedte 350mm inclusief 2 nieuwe messen. Ben nog op zoek naar een vandiktebank. Gezien de ruimte heb ik gekozen voor losse machines.
Tja en die inrichting... nu eerste de lintzaag schoonmaken en opknappen en dan de werkbank maken..