Workshop Shaper Origin bij Festool in Waddinxveen op 19 en 20 september.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
Speciaal voor de forummers organiseren we samen met Festool de gelegenheid om kennis te maken met de Shaper Origin. De workshop is voor mensen die geïnteresseerd zijn in een Shaper, overwegen een Shaper te kopen en er al eentje hebben. In IJlst hadden we zelfs 2 dames die nog nooit met een bovenfrees gewerkt hadden en die gingen beide met een mooi werkstuk met inleg werk naar huis toe.
Kosten € 45,- incl een lekkere lunch en de kans om een keer bij Festool in Waddinxveen binnen te kijken. Schrijf je in door me een pm te sturen.

met hartelijke groet,

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
Leuk! Heb me ingeschreven voor de dinsdag. @jaap wellicht ook hier nog even de tijden vermelden?
Leuk dat je komt! Als Festool zelf workshops organiseert, dan is dat vanaf 9 uur. Omdat wij het organiseren hebben we iets meer speling, zodat ik met onze Belgische vrienden afgesproken heb om rond 10 uur te beginnen. Maar we kunnen 1 dag om 10 uur doen en de andere 9 b.v. Even kijken wie er allemaal reageert en dan stemmen we het af. Reken op een dikke 6 uur dat de workshop duurt.

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
Jaap een vraag uit nieuwsgierigheid: kan een Shaper ook een Dungeon master screen graveren?
Kan ik argumenten overleggen om er een te kopen.

Ha Wim, zag je post over de Dungeon master screen. Erg leuk project! Ja je kan heel veel van het werk doen met de Shaper en je hebt geen zwarte kanten. Je kunt inleg werk maken maar ook b.v. een deel uit een dikker stuk en dan een deel wegfrezen. Kom op de workshop! Je kunt met een laser ook veel en die heeft als voordeel dat je het apparaat het werk kunt laten doen. Bij de Shaper moet je het apparaat zelf bewegen.

Shaper komt ook weer naar onze Open Dag Hout, en Festool ook, maar daar schrijf ik binnenkort nog wel over.

jaap
 

NielsD

Nieuw lid
15 mrt 2022
2
1
Emmeloord
Goedenavond Jaap,

Ik ben al langere tijd aan het kijken naar Shaper Origin. Ben erg gecharmeerd van de compacte machine in vergelijk met een grote CNC machine.
Voor nu heb ik me aan gemeld voor de masterclass op 11-10 in Waddinxveen maar ga morgen even kijken of ik me voor volgende week woensdag kan aanmelden.
Even een vraagje mbt Shaper, ik zie hem niet op de Festool site staan. Is het eventueel mogelijk om hem tijdens de masterclass te kopen/bestellen? Ik vermoed dat ik na de masterclass wel om ben ;-)

Gr. Niels
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
@NielsD, van harte welkom, ik heb op beide dagen nog een paar plaatsen beschikbaar. Het is echt een hele leuke workshop, beetje theorie, heel veel zelf aan de slag met de Shaper, een prima lunch en leuk om binnen te kijken bij Festool in Waddinxveen.

In Duitsland en de UK is de Shaper nu via een paar dealers beschikbaar, dat zit er voorlopig voor Nederland niet in. Gewoon direct bestellen bij Shaper in Duitsland, heb ik ook gedaan, werkt prima en binnen een paar dagen in huis.
Shaper is ook niet een onderdeel van Festool, het is net als Festool (en ook Tanos) een dochteronderneming van TTS Tooltechnic AG.

jaap
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.989
Klein-Brabant, Vlaanderen
@jaap heb me goed vermaakt vandaag! Leuk om jou en diverse mede-woodworkers te zien en een klein projectje met de Shaper te maken. Goed verzorgd!
heb dezelfde ervaring
leuk om met een beperkt deelnemersaantal de praktijk te zien en voelen
de shaper in de handen hebben, en je weg door de menu's zoeken, is dé weg naar een mogelijke aankoop
ondertussen kijk ik naar de inzetbaarheid daarvan in mijn projekten
dank voor de organisatie, @jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Charel09

Rdl

Post veel
7 okt 2021
983
404
hilversum
Wel leuk raad plaatje zo 😁
Wie zal wie zijn van het forum.

Als er ooit plannen zijn voor iets meer centraal Nederland wil ik het zeker een keer meemaken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
'centraal' is relatief
was voor mij 145 km x 2
En voor mij 2x 175 km.

We hebben de optie om het te organiseren in IJlst, in het Houtmuseum en werkplaats. Of bij Festool in Waddinxveen of het Festool Experience Centre in Dalfsen.

In Ijlst had ik 2 dagen redelijk vlot vol. Bij Festool in Waddinxveen had ik ook 2 dagen gereserveerd, maar daar bleef het op 4 deelnemers hangen. Overigens een hele leuke dag gehad.
Voordat ik weer wat ga reserveren wil ik wel iets meer zekerheid hebben wie er daadwerkelijk komt, maar organiseer natuurlijk graag weer een workshop.

jaap
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
276
155
Leiden
Ik vind het supergaaf en dit was ook redelijk dichtbij. Maar eerlijk is eerlijk, ik ga nooit zo'n ding kopen dus voelde het ook niet ok om dan in te schrijven. Zij hebben natuurlijk een financieel motief om mee te werken en het kost shaper/Festool ook gewoon geld. Maar erg leuke foto's, ook nog van het resultaat toevallig?
 

NielsD

Nieuw lid
15 mrt 2022
2
1
Emmeloord
Ook vanuit mijn kant nogmaals dank voor de organisatie. Het was een leuke en informatieve dag met gelijkgestemde mensen. Mooi om dat mee te maken. En een erg leuke en ontspannen sfeer wat niet geheel onbelangrijk is.
De Shaper is een mooi en veelzijdig apparaat waarbij je digitaal en met de handen bezig bent, ik ben er nog enthousiaster van geworden. Nu even sparen;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.458
400
Dordrecht
En voor mij 2x 175 km.

We hebben de optie om het te organiseren in IJlst, in het Houtmuseum en werkplaats. Of bij Festool in Waddinxveen of het Festool Experience Centre in Dalfsen.

In Ijlst had ik 2 dagen redelijk vlot vol. Bij Festool in Waddinxveen had ik ook 2 dagen gereserveerd, maar daar bleef het op 4 deelnemers hangen. Overigens een hele leuke dag gehad.
Voordat ik weer wat ga reserveren wil ik wel iets meer zekerheid hebben wie er daadwerkelijk komt, maar organiseer natuurlijk graag weer een workshop.

jaap
Aanbetalinkje vragen oid, dan is de motivatie beter. Desnoods geef je die terug in wat leuke goodies bij de workshop.
Als het nog eens in Waddinxveen kan hou ik me iig aanbevolen, op het moment ging het door mantelzorg verplichtingen echt even niet helaas....
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.077
1.712
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik vind het supergaaf en dit was ook redelijk dichtbij. Maar eerlijk is eerlijk, ik ga nooit zo'n ding kopen dus voelde het ook niet ok om dan in te schrijven. Zij hebben natuurlijk een financieel motief om mee te werken en het kost shaper/Festool ook gewoon geld. Maar erg leuke foto's, ook nog van het resultaat toevallig?
Laat je dat nooit weerhouden om een workshop te volgen. Ons forum is vooral gericht op het delen van kennis en plezier in onze hobby en/of beroep. Als je een leuke en leerzame dag hebt gehad, is het de missie voor ons, maar ook in dit geval Festool, geslaagd!

jaap
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Hierbij het eindresultaat. De gemaakte stappen waren achtereenvolgens:
1. Vlak verzinken (voor spiegel)
2. Gat door en door boren helix (tbv ophanggat)
3. Graveren met 11gr puntfrees (kaaslogo)
4. In 5 gangen met helix functie met de laatste gang pas op de lijn (buitencontour)
IMG_20230921_194155.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en NielsD

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.