Workshop bijl smeden in Alkmaar. Inschrijving vanaf nu!

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Essen, want ik heb nog flink wat essen liggen. Ik denk ook dat ik hem in de stijl van de handgemaakt bijlkop ga maken, dus duidelijk handgemaakt met bijl, spookschaaf en schraper. Van het weekend eens kijken of ik tijd kan vinden.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Weer een beetje verder, door het idee van meron (en de aanwezigheid van een taxus stammetje met de goede vorm) begonnen met een handvat van taxus
Balkje zagen uittekenen uitzagen schuren







Kop moet nog gemonteerd, nog verder schuren en in de olie, op de onderste foto alleen even nat gemaakt
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dat is een mooie bijl geworden zo! Ik moet wel zeggen dat ik de nat gemaakte steel minder mooi vind dan de nat gemaakte. Gelukkig is dat een persoonlijke mening. ;)
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik eigenlijk ook, maar dit was even on te kijken wat olie doet....
Kop moet ook nog verder geschuurd en goed geëtst
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
hij is mooi geworden! jammer genoeg ben ik nog lang niet zover. De kop heeft zijn eerste schuurbeurt gehad, maar heefr er zeker nog eentje nodig om alle hamerputjes eruit te krijgen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ja, sorry :p
Druk druk druk. Als ik van het weekend een gaatje vind dan komt hij er. Eens moet ik toch wachten op drogende lijm of verf oid.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Lijm is aan het drogen , dus hier is mijn bijdrage. Ik heb express voor een hele simpele vorm gekozen, beetje grof met haalmes en spookschaaf afgewerkt. Dat vond ik wel bij mijn bijlkop passen die ook niet helemaal loepzuiver is. In mijn geval dus gewoon gereedschapsstaal. Leuk voor op de camping om houtjes te klieven voor het kampvuur.

foto 1 (12).jpg

foto 2 (12).jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.