Welke stofafzuiging?

feodost

Nieuw lid
17 jan 2024
2
0
Oostende (België)
Op heden gebruik ik een Bosch GAS 50M als stofzuiger, en daar zou ik graag een 'groot' afzuigsysteem bij zetten (voor gebruik op freestafel, zaagtafel (DWE7492) en Kapex.

Vereisten zijn uiteraard een goede afzuiging, maar vooral ook een systeem dat het stof dat het opzuigt niet zomaar terug de lucht in stuurt.

Ik keek al eens rond, maar zie de bomen door het bos niet, en kon ook niet meteen een systeem vinden die een overall goeie review krijgt.

Wie kan me adviseren? Of heeft ervaringen (positief als negatief) met bepaalde merken?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Volgens mij heb je al een prima stofzuiger. Je kan er een cycloon voor zetten, dan zit je stofzak niet zo snel vol. Alle door jouw genoemde machines zijn goed af te zuigen met een bouwstofzuiger, zoals je al hebt. Als je daarnaast je klusruimte voorziet van een fijnstoffilter om de lucht te reinigen, dan ben je al heel ver.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.