Wat voor stekker is dit?

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Weet iemand waar ik een dergelijke stekker kan kopen?
Het is voor een oude Rupes schuurmachine (jaren 60) die ik nog altijd naar volle tevredenheid gebruik. Helaas is de stekker kapot gevallen en nu hapert de machine.
Het is een 48 volt machine, daarom sluit ik hem aan op het grijze kastje waar de trafo in zit.
 

Bijlagen

  • Contrastekker1.jpg
    Contrastekker1.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 35
  • Stekker3.jpg
    Stekker3.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 34
  • Stekker2.jpg
    Stekker2.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 30
  • Stekker1.jpg
    Stekker1.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 35

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat lijkt een museumstuk. Staat er een fabrikant op? Tegenwoordig witte cee stekkers achter een scheidingstrafo. Maar die zijn erg aan de prijs, dus ook niet echt een optie om aan te passen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Waarom is dat dan een probleem? Als je de oude aansluiting weg haalt en je boort 4 gaatjes, dan kan er volgens mij, zo een mennekes cee wandcontactdoos 2855 op. Die zitten ook op nieuwere scheidingstrafo's
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Waarom is dat dan een probleem? Als je de oude aansluiting weg haalt en je boort 4 gaatjes, dan kan er volgens mij, zo een mennekes cee wandcontactdoos 2855 op. Die zitten ook op nieuwere scheidingstrafo's
Die menners is zeker een goed idee, maar wat een prijzig ding zeg (zeker voor een schuurmachine die ongeveer 50 jaar oud is). Weet je toevallig ook wat voor stekker erbij hoort?
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Je kan er ook neutrik powercon op zetten. Vergis je je thuis ook niet mee.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
mennekes 630a is de stekker. Die is niet echt goedkoper. Alle minder gangbare varianten zijn duur. De goedkoopste die ik zo snel kan vinden is de elektrostore.nl. de stekker 17 euro, de contactdoos 30 euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.