Voorstellen (met foto's!)

Deann

Nieuw lid
18 sep 2018
12
18
Eindhoven
Hallo allemaal,

Weer iemand die al een ruimere tijd meekijkt op dit forum, maar over het algemeen maar weinig post.
Omdat dit zo'n mooie groep mensen is die elkaar helpt vind ik het ook leuk om mee te delen en foto's zijn natuurlijk altijd goed!

Ik ben Daan, kom uit regio Eindhoven, 34 jaar oud.
Ben nu zo'n 6 jaar ook met houtbewerking bezig op allerlei manieren, zowel grof als fijn, meubeljes

Al best een aantal leuke dingen gemaakt en zoals jullie niet onbekend... veel lessen geleerd!
Hieronder een greep uit de dingen waar ik me zoal mee bezig hout (!) met deze hobby.

Van surprise maken, zoals een rolstoel...
20201130_101504.jpg
.. tot juwelen doosjes ;)
Les: heel fijn werk is niet mijn sterkste kant
20210130_130822.jpg

Ombouwen van meubels. De linkse ladekast op de foto wat verhoogd en omgebouwd tot de rechtse kisten voor kussens etc.
Les: iets ombouwen kost veel meer tijd en moeite dan gewoon iets nieuws maken.
20210514_181228.jpg

Gevelbekleding van de verbouwing
Les: onder tijdsdruk werken :rolleyes: want de rest van de verbouwing moet ook doorgaan
20210723_220620.jpg

Lintzaag rendieren als kerstcadeautjes voor familie
20211218_113326.jpg

Douglas overkapping (als opslag) Wie heeft ze niet tegenwoordig!
20230602_194442.jpg

Kruk waar de kleine (nu 1,5 jaar) op kan staan om mee te kijken/koken aan het aanrecht.
Ik had hiervoor nog wat red ceder over van de gevelbekleding van de verbouwing, ziet er daardoor mooier uit dan de bedoeling was!
Les: eerst een voor iemand anders gemaakt om te oefenen, daarna pas voor jezelf!
20231128_171314.jpg

Hier en daar wat speelgoed voor de neefjes en nichtjes/dingen die kwijt of kapot waren namaken.
IMG_0118.jpg

En natuurlijk werkplaatsmeubels, zoals een kastje voor de vlak- vandiktebank en een schijf schuurmachine
IMG_20190106_2012411.jpg

In totaal een 3-tal van deze krukjes gemaakt. Van hergebruikt materiaal. (kozijnen die met een verbouwing weggegooid werden)
Een voor mij, voor mijn ouders en voor de grootmoeder, ze worden overal voor gebruikt, krukje voor de kleinkinderen, voeten ondersteuning bij het zitten, opstapje etc.!
IMG_20190720_1559504.jpg

Ik hoop nog veel met jullie te beleven op dit forum!

Groeten,
Daan
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Leuk voetenbankje en dat gemaakt van een oud raamkozijn, daar word ik nu warm van, materialen hergebruiken ipv hout bij de bouwmarkt aanschaffen. Welkom
 

Deann

Nieuw lid
18 sep 2018
12
18
Eindhoven
Leuk dat iedereen zo enthousiast is ove rhet krukje. Misschien moet ik er wat meer produceren ;)
Heb alweer wat oude kozijnen gereserveerd bij een buurman die aan het verbouwen is!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.