TIP veiling Felder K700S formaatzaag, volgende bod momenteel 1.800€

jorisvh

Post veel
jpg


Momenteel is het volgende geaccepteerde bod maar 1.800€. Dat is een super deal maar de prijs zal allicht nog (stevig) oplopen.
Veiling loopt morgen af dus voor de snellen.
Kijkdag is al voorbij, dus het is wel een beetje een gok, natuurlijk.
Je weet nooit dat er geen echt geïnteresseerden zijn en dat die uiteindelijk voor een lage prijs weg mag.
Geen link met de verkoper.
Zie dat je weet wat je doet ivm veilingkosten, BTW, vast ophaaldag(uur) voor je biedt!
 

chopper88

Nieuw lid
18 mei 2021
14
6
Gelderland
Dit gaat altijd zo. Niemand wil zichzelf te vroeg in de kaarten laten kijken, en legt op het laatste moment pas z'n bedrag op tafel dat hij al een week voor sluiting in z'n hoofd heeft zitten. De personen die dagen of uren van te voren een laag bod doen zijn nooit de winnaar.

Bij al die sites staat ook 'sluiting vanaf', het is net alsof je snel moet beslissen, maar bij elk bod blijft de veiling gewoon weer wat langer open totdat er nog één bieder over blijft waar niemand tegenop wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Had ik ook gezien en heeft ondertussen voor 4.750 + 17% = 5.557,50€ excl een nieuwe eigenaar (ik ben het niet hoor) gevonden. Maar ik verwachtte niet dat iemand over zo’n bedrag zou beslissen in 3u 😳
ik wel.... ben niet de nieuw eigenaar, maar voor die prijs had ik hem blind gekocht. ik heb een kappa 450 staan zonder gestuurde assen en dat is een beest! wordt dagelijks gebruikt en hoeft vrijwel nooit bijgesteld of nagekeken te worden.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Voor de hele hele snellen…
Nog 7’om de felder aan 1900 + 17% excl te kopen.
Al is de kans natuurlijk reëel dat je door te bieden een nieuwe reeks biedingen uitlokt.
Gaat nu wel wat omhoog...als je wilt bieden wachten tot 30 sec voor sluiting?
 

chopper88

Nieuw lid
18 mei 2021
14
6
Gelderland
Zoals ik al schreef, heeft allemaal geen zin.
Bieden betekent dat de veiling gewoon weer X minuten verlengd wordt.
Degene met de dikste portemonnaie wint altijd, tijd is niet van belang.

Edit: Nu ik erover denk klinkt dit wellicht wat geïrriteerd naar de andere posters in dit draadje, dat bedoel ik niet zo. :)

De ergernis zit 'm meer in het feit hoe dit werkt, die hele week veiling is tot de laatste 5 minuten gewoon een 'advertentie' dat je klaar moet zitten rondom de sluitingstijd.
Ik heb al tig keer die week zitten wachten om in de laatste minuten teleurgesteld te worden. En nee, ik verwachtte echt niet dat ik een dergelijke machine kon kopen voor 1800, maar de prijzen voor 'normale' machines (segment 1500 - 3500) worden allemaal constant opgedreven door handelaren.
Ik heb het opgegeven die veilingen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en vandikte

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Schermafbeelding 2021-12-09 om 16.14.59.pngDaar komt nog 17% veilingkosten en 21% BTW bij. Dus dan kom je op €7079 en €4247 uit.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
852
445
Noord-Veluwe
@chopper88 : helemaal mee eens! Vroeger was het nog wel eens haalbaar een leuk deal te scoren, maar sinds een paar jaar is de kans daarop vrijwel geheel verkeken.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Het is soms nog erger. Vorige week was er een veiling van een demo Altendorf F25 formaatzaag. Die is weggegaan voor een hogere prijs dan ze nu nieuw in Duitsland kosten. Ik heb zelfs eens een 6 jaar oude Altendorf WA 6 zien weggaan voor de huidige Duitse nieuw prijs. (en bij een veiling 0 garantie)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Exact... De handelaars zijn het probleem niet, die stoppen op een prijs waarboven de marge te klein wordt voor hun om er nog voldoende op te verdienen. De personen die de prijs opdrijven (tot inderdaad soms zelfs de nieuwprijs of meer) zijn particulieren/hobbyisten/zelfstandigen die zichzelf niet in de hand hebben en/of niet voldoende huiswerk doen naar de waarde van een machine.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3 en jorisvh

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
397
Dordrecht
Exact... De handelaars zijn het probleem niet, die stoppen op een prijs waarboven de marge te klein wordt voor hun om er nog voldoende op te verdienen. De personen die de prijs opdrijven (tot inderdaad soms zelfs de nieuwprijs of meer) zijn particulieren/hobbyisten/zelfstandigen die zichzelf niet in de hand hebben en/of niet voldoende huiswerk doen naar de waarde van een machine.
Levertijden van nieuw speelt ook mee. Heb je budget voor nieuw, maar duurt het te lang dan kun je gebruikt voor nieuwprijs dus betalen.
Veel vraag vs weinig aanbod is hoge prijzen. Gebruikte auto's idem....
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Dan moet de nood toch al heel hoog zijn. Nieuwprijs maar wel zonder levering, installatie, afstelling, garantie, service na verkoop,... Die overdreven verkoopprijzen waren er ook al een hele tijd voordat het grote C-woord de levertermijnen de lucht in gejaagd heeft. Wel gouden tijden als je zelf een machine tweedehands wil verkopen natuurlijk (y)
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.243
535
Eanske
ingoogni.nl
Levertijden van nieuw speelt ook mee.
Geduld is een schone zaak. Tenzij je een machine helemaal in de poeiers gedraaid hebt en je moet een order over een paar dagen leveren... maar dan nog kijk je niet op een veiling of er toevallig iets bij zit. Ik zou eerst eens bij een collega buurten in zo'n situatie. In andere gevallen kom ik niet verder dan slechte planning of domweg ongeduld.

Of, zijn het buitenlandse bieders waar geld geen rol speelt? Toen ik nog in de grafische zat was dat aan de hand. Drukpersen van 20-30 jaar oud gingen tegen actuele nieuwprijs naar ex Soviet Unie landen. Een bijkomend voordeel was het gebrek aan complexe electronica en sturing in die machines.
 

chopper88

Nieuw lid
18 mei 2021
14
6
Gelderland
Handelaren zijn op z'n minst onderdeel van het probleem.
Er is gewoon meer vraag dan aanbod (voor normale prijzen) in het segment waar ik zelf zit, door dan ook nog al het aanbod dat er is te kapen ben je overgeleverd aan hun prijzen. Als er per maand nu grofweg 3 Harwi 130 machines publiekelijk aangeboden worden door iemand die geen handelaar is, en ik schaf ze als handelaar gewoon alle 3 aan, dan moet je toch bij mij zijn als je zo'n ding wil hebben?
Ik heb herhaaldelijk gezien dat zelfs op Marktplaats bijv. Toon Voets als bieder bij meerdere machines staat.
Welke marge zo'n handelaar hieruit haalt, dat weet ik ook niet precies, maar blijkbaar genoeg om zich hier de hele dag mee bezig te houden.

Daarnaast durf ik als particulier op een gegeven prijspunt niet meer de gok te wagen om een machine blind te kopen op een veiling voor eigen gebruik. Menig handelaar koopt het ding, zet 'm in een loods, en schuift 'm gewoon door naar de volgende ongeacht de staat en werking. Daarbij ook vaak garantie tot aan de voordeur.
Ik probeer hier niet teveel te generaliseren, er zullen ook vast vakkundige handelaren en liefhebbers bij zitten, maar de mensen met wie ik contact heb gehad om eventueel een machine aan te schaffen, daar werd ik niet direct warm van...
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.449
397
Dordrecht
Dan moet de nood toch al heel hoog zijn. Nieuwprijs maar wel zonder levering, installatie, afstelling, garantie, service na verkoop,... Die overdreven verkoopprijzen waren er ook al een hele tijd voordat het grote C-woord de levertermijnen de lucht in gejaagd heeft. Wel gouden tijden als je zelf een machine tweedehands wil verkopen natuurlijk (y)
De nood kan behoorlijk hoog zijn. Bij profi machines van niveau kappa zullen het veelal geen particulieren zijn die bieden.
Handelaren hebben een duidelijke grens en die gaat men niet over, dus zal het hoogstwaarschijnlijk een eindgebruiker zijn bij dergelijke prijzen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb herhaaldelijk gezien dat zelfs op Marktplaats bijv. Toon Voets als bieder bij meerdere machines staat.
Welke marge zo'n handelaar hieruit haalt, dat weet ik ook niet precies, maar blijkbaar genoeg om zich hier de hele dag mee bezig te houden.
De markt is nu dat er veel vraag is en relatief weinig aanbod. Dat dat een dergelijke handelaar breed biedt op Marktplaats. Die zal niet de hoofdprijs bieden, maar hij weet exact welke marge hij kan hebben. Daarnaast zijn er genoeg bedrijven/ZZP-ers die liever niet bij een particulier kopen, omdat ze (onterecht) bang zijn dat ze de aankoop niet kunnen opnemen in de boekhouding. Dan blijven er maar 3 optie over: nieuw kopen, rechtstreeks een 2dehands machine kopen bij het bedrijf dat het verkoopt of via een handelaar. De eerste optie is de duurste, de tweede kost meer tijd (sites met 2ehands machines in de gaten houden) en geen garantie. Dan is kopen bij een handelaar een optie. Ook al betaal je dan meer. Ik merk dat veel meer verkoop aan ZZP-ers sinds ik de machines met factuur verkoop. Nu zit ik wel in een lagere prijsklasse en verkoop opgeknapte machines, waardoor mijn activiteiten niet vergeliijkbaar zijn met b.v. een Toon Voets, MIBO, VAESCO en M M.
 

chopper88

Nieuw lid
18 mei 2021
14
6
Gelderland
De markt is nu dat er veel vraag is en relatief weinig aanbod. Dat dat een dergelijke handelaar breed biedt op Marktplaats. Die zal niet de hoofdprijs bieden, maar hij weet exact welke marge hij kan hebben. Daarnaast zijn er genoeg bedrijven/ZZP-ers die liever niet bij een particulier kopen, omdat ze (onterecht) bang zijn dat ze de aankoop niet kunnen opnemen in de boekhouding. Dan blijven er maar 3 optie over: nieuw kopen, rechtstreeks een 2dehands machine kopen bij het bedrijf dat het verkoopt of via een handelaar. De eerste optie is de duurste, de tweede kost meer tijd (sites met 2ehands machines in de gaten houden) en geen garantie. Dan is kopen bij een handelaar een optie. Ook al betaal je dan meer. Ik merk dat veel meer verkoop aan ZZP-ers sinds ik de machines met factuur verkoop. Nu zit ik wel in een lagere prijsklasse en verkoop opgeknapte machines, waardoor mijn activiteiten niet vergeliijkbaar zijn met b.v. een Toon Voets, MIBO, VAESCO en M M.
Die zal niet de hoofdprijs bieden nee, maar als ik tegen hem op moet bieden kom ik uit op een prijs die tussen zijn in- en verkoopprijs ligt, het verschil zal dan nog minder zijn dan zijn marge dus.
Natuurlijk ben je vrij om dit te doen, maar het feit dat die handelaren op alles bieden, betekent wel dat ik altijd een minimale prijs betaal, anders kopen zij hem. En als die marge dan dun is, is mijn conclusie dat ik steevast hogere prijzen betaal, door hun biedingen.
Verder allemaal prima; zo werkt de economie, maar desalniettemin toch wel frustrerend ;)

Het laatste is wat je noemt is wat mij betreft ook belangrijk, jij voegt iets toe als schakel. 9/10 van de genoemde handelaren voegt helemaal niets toe, behalve een hogere prijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.