Theekist Huwelijkskado

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Hartelijk dank voor de reacties!

@ Schrijnwerker.
Het schuin zetten van de tussenschotten heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Wellicht een idee om te onthouden voor de volgende :eek:

@ Coko.
Het inleggereedschap van Veritas bevalt zeer goed. Het was wel een investering, maar ik ben erg blij met deze aanschaf; het is echt een aanwinst.
Het standaard bijgeleverd mesje heeft een dikte van 0,81 mm. Maar ik ben er niet in geslaagd om ook maar ergens fineer te vinden van die dikte. Ik heb er een dus meteen een extra mesje met een dikte van 0,64 mm bijgekocht. Ook het overige handgereedschap heb ik in die maat gekocht.
Die template groove cutter werkt ook erg fijn. Ik heb alle cijfers en letters in deze theekist uit de losse hand ingekrast. Je kan hier vrij precies mee werken. Ik zou wel ook meteen een naaldvijltje meebestellen, zodat je die groove cutter en de mesjes zo nu en dan kan slijpen/wetten.
De meerwaarde van de pin awl zag ik niet echt, maar ik had die toch meebesteld om de set compleet te hebben. Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Je kan zeer precies gaatjes op je werkstuk maken waar de passerpunt invalt. Maar dat kan natuurlijk ook met een andere awl ;-)

Groet, Rene
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Gefeliciteerd met de trouwerij en helemaal met deze zeer geslaagde kist!
Ik vind het heel mooi gemaakt en bedankt voor de foto's en het verslag.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
9
Leiderdorp
Een zeer geslaagde theekist. Handig dat je het interieur uitneembaar heb gemaakt. Het is eigenlijk mooier als juwelenkist, met een mooi fluwelen interieur!
Het wegwerken van de magneten is een mooie om te onthouden.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Al een aantal keren je verslag gelezen en nagelaten te reageren, eigenlijk omdat een simpel "mooi gemaakt" commentaar je werk tekort doet. Heel fijne combinatie van kennis van hout, verschillende technieken, massief en fineer, handwerk en machinaal. Een pareltje!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.