The Pica block - een scribing blokje

Lummac

Nieuw lid
12 mrt 2024
10
6
Woking, GB England
Hallo allemaal. ik maak en verkoop een Pica Block, een zeer handig blokje dat precies past op het beste houtwerkers potlood dat gemaakt wordt - PICA

Het is een scribing blokje voor het 6mm pica potlood - ik woon in de UK, dus postage/verzending is een beetje duurder. maar ik verkoop ze all in voor Euro 9,-
Betaling kan via overmaking of Paypal

Stuur me een PM indien interesse!

Ja het blokje komt in gifgroen - zelfde kleur als de pica potlood

THE PICA BLOCK!

Scribing block with 6mm hole specially for Pica pencils with the 6mm shaft - hence the name The pica block

May also fit other pencils.

Scribing offsets 6, 9, 12, 15, 18, 19, 22, and 25mm.
 

Bijlagen

  • IMG_8341.JPG
    IMG_8341.JPG
    140,3 KB · Weergaven: 45
  • IMG_8342.JPG
    IMG_8342.JPG
    132,1 KB · Weergaven: 48
  • IMG_8343.JPG
    IMG_8343.JPG
    139,4 KB · Weergaven: 48
  • IMG_8344.JPG
    IMG_8344.JPG
    94,8 KB · Weergaven: 46
  • IMG_8345.JPG
    IMG_8345.JPG
    66,7 KB · Weergaven: 44
  • IMG_8346.JPG
    IMG_8346.JPG
    69,5 KB · Weergaven: 41
  • IMG_8347.JPG
    IMG_8347.JPG
    91,7 KB · Weergaven: 41
  • IMG_8348.JPG
    IMG_8348.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 44

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Scribing staat er volgens mij toch bij? Dus het volgen en kopiëren van een contour om je plank aansluitend te krijgen.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Het is inderdaad bedoelt om passtukken tussen bijvoorbeeld een kast en de muur af te schrijven.Het is wat lastig uit te leggen zonder plaatjes maar de maat op het blokje correspondeert met de maat die je het passtuk tijdens het afschrijven laat doorsteken aan de andere kant. Even googlen en je vind legio voorbeelden. Het idee is overigens niet nieuw. Er bestaat al langer een variant voor een standaard potlood.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Het is inderdaad bedoelt om passtukken tussen bijvoorbeeld een kast en de muur af te schrijven.Het is wat lastig uit te leggen zonder plaatjes maar de maat op het blokje correspondeert met de maat die je het passtuk tijdens het afschrijven laat doorsteken aan de andere kant. Even googlen en je vind legio voorbeelden. Het idee is overigens niet nieuw. Er bestaat al langer een variant voor een standaard potlood.
En die maten corresponderen weer met de standaarddiktes van plaatmateriaal, zodat je een stukje daarvan kunt gebruiken om het doorsteken te bepalen. De zuinige 'kabinetmaker' gebruikt niet dit hulpstuk maar een stukje van hetzelfde plaatmateriaal om de potloodpunt tegen aan te drukken… : )
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Een lid dat een ge 3D print blokje verkoopt. Dat leverde 30 een seconden google op.
en ja hoor:

Ontwerp te koop voor 1,50 dan kun je er zoveel maken als je wil, tel uit je winst.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Met een kwartiertje SolidWorks kan je het gratis ontwerpen. Moet je nog wel een printer hebben. Op zich prima toch dat deze meneer een handeltje wil beginnen hierin. Hij doet de moeite de printer aan te schaffen, al dan niet een ontwerp te maken, leuk kleurtje filament te bestellen. Het staat eenieder die er één wil hebben vrij om andere opties te overwegen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Zeker en ieder staat vrij om zoiets te kopen. Prijs is ook niet extreem gek zeker gezien de verzendkosten. Of hij het zelf ontworpen heeft weet ik niet, het ding van cults3d lijkt wel heel erg. Maar wellicht is het ontwerp van zijn hand. Het hele verhaal erbij is altijd fijn denk ik dan.

Komt nog wel bij dat dit een relatief nieuw lid is. Soms komt dat hier dan al snel onder het kopje Spam verkoop. Maar dat is aan Jaap en consorten.

andere variant: Scribe block tool by primeprojectiondesign
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Met een kwartiertje SolidWorks kan je het gratis ontwerpen. Moet je nog wel een printer hebben. Op zich prima toch dat deze meneer een handeltje wil beginnen hierin. Hij doet de moeite de printer aan te schaffen, al dan niet een ontwerp te maken, leuk kleurtje filament te bestellen. Het staat eenieder die er één wil hebben vrij om andere opties te overwegen toch?
Zeker, nou die klemmetjes nog... 😁
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Ik zou het niet doen.. Lekker laten.. Eenieder staat het vrij om zaken te verkopen. Velen van ons hebben geen printer en je bewijst diegenen die dit willen hebben een dienst
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.