te koop gevraagd: Ts75 module en een vlakvandiktebankje

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Te koop gevraagd!

Mijn elecktrum beckum is nog niet gemaakt en ik heb een vlakvandiktebank(je) nodig, heeft iemand er nog een onder het stof liggen? En ben op zoek naar de module voor de Festool ts75 invalzaag. Heeft iemand deze compleet liggen?

Groet Timo
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Waarom maak je je EB dan niet? Dat is een prima machine. De reparatie kan nooit zo moeilijk zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Nee, niet echt. Maar het mooie van internet is, dat mensen uit andere delen van het land, met je mee kunnen denken, om je probleem op te lossen. Je moet dan wel met foto's of filmpjes komen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik neem aan dat je een probleem hebt met het grote wiel waar de platte riem over heen loopt? Hoeveel ruimte heeft die op het asje waar hij op zit? Ik kan zo gauw geen foto's vinden van hoe het achter dat wiel zit.Kan je de voeding ook uitschakelen, of draaien de rollen altijd mee? Als je in de mogelijkheid bent, haal de voorste circlip dan even los en haal het wiel van de as. Maak dan even een foto van hoe het daar achter zit. Maak ook even een foto van de bevestiging van de as waar het grote wiel op loopt aan het huis van de machine.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Ik kan haast wel met zekerheid zeggen dat je enkel het tandwiel kunt vervangen. Die zal wel uitgesleten zijn of iets dergelijks. Of die as is los en er zit daardoor speling op. Dat is een kwestie van aandraaien. Er is echt weinig ruimte voor foutmarge in deze machines. En als er iets aan de hand is, is het veelal een kunststof onderdeel die versleten is.
Wat ik wel eens eerder gehoor heb is dat wanneer je een oude hebt en die platte riem vervangt door de huidige versie dit vaker gebeurt. Ik heb destijds alle kunststof aandrijving vervangen voor nieuwe en heb nergens last van.
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Ik kan haast wel met zekerheid zeggen dat je enkel het tandwiel kunt vervangen. Die zal wel uitgesleten zijn of iets dergelijks. Of die as is los en er zit daardoor speling op. Dat is een kwestie van aandraaien. Er is echt weinig ruimte voor foutmarge in deze machines. En als er iets aan de hand is, is het veelal een kunststof onderdeel die versleten is.
Wat ik wel eens eerder gehoor heb is dat wanneer je een oude hebt en die platte riem vervangt door de huidige versie dit vaker gebeurt. Ik heb destijds alle kunststof aandrijving vervangen voor nieuwe en heb nergens last van.
Image(61).jpeg
 

Bijlagen

  • Image(62).jpeg
    Image(62).jpeg
    76,5 KB · Weergaven: 53
  • Image(63).jpeg
    Image(63).jpeg
    130,8 KB · Weergaven: 52
  • Image(64).jpeg
    Image(64).jpeg
    186,1 KB · Weergaven: 52
  • Image(65).jpeg
    Image(65).jpeg
    95,5 KB · Weergaven: 52
  • Image(66).jpeg
    Image(66).jpeg
    81,5 KB · Weergaven: 53
  • Image(67).jpeg
    Image(67).jpeg
    68,9 KB · Weergaven: 57
  • Image(68).jpeg
    Image(68).jpeg
    84,8 KB · Weergaven: 58
  • Image(69).jpeg
    Image(69).jpeg
    80,1 KB · Weergaven: 57

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat zijn mooie duidelijke foto's. Zit er nog ergens een mogelijkheid om de riemspanning te verstellen? Hoeveel ruimte heeft dat grote wiel op de as? Want er lijken verder weinig mogelijkheden te zijn.
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Dat zijn mooie duidelijke foto's. Zit er nog ergens een mogelijkheid om de riemspanning te verstellen? Hoeveel ruimte heeft dat grote wiel op de as? Want er lijken verder weinig mogelijkheden te zijn.
Er zit speling op het wiel, ik heb gezien dat deze niet online te koop is. De riemspanning is niet te verstellen naar mijn idee. Ik kreeg van iemand de tip de riem in warm water te leggen. Misschien is het plastic te heel geworden van het wiel en er zo speling gekomen?
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
ah ik dacht dat hij geen tandwiel aan zat. maar zie dat hij dicht is en die dus aan de achterkant zit. Dan zal ik die eens bestellen(Niet via kruis maar vanrossum, kruis is veel te duur.) met een nieuwe riem. Is kijken of dat iets doet.
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
nieuw tandwiel is binnen is het een heel ander systeem. Metabo heeft deze aangepast. het heeft een kleinere diameter en er zit een messing buisje in. Geprobeerd deze eruit te boren en de juiste diameter te krijgen maar door de ribbeltjes in het messing het hele onderdeel verprutst. Nu is het plan het oude tandwiel te gebruiken, een bredere diameter en dan een buis er in vastlijmen die precies op de as aansluit qua diameter.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.