Ik heb inmiddels het rijtje vol, ik heb de cycloon voor 30mm, 50mm, 75 en 110.
Dit is de opstelling die ik heb gebruikt om de oude stuclaag van de muren af te halen.
Is een slijptol met stofkap en een speciale schijf hiervoor. Omdat ik niet alles onder een dikke laag met stof wil hebben, heb ik het volgende gemaakt.
Ik heb een as stofzuiger gebruikt, bij de Lidl of Cranenbroek in de aanbieding. Omdat de schijf nogal behoorlijk vreet heb ik nogal een afvoer nodig. Vandaar de tweede stofzuiger.
Eerst een 70mm slanger gebruikt maar die kwam helemaal vol te zitten.
Resultaat:
Inmiddels is de slang van de cycloon naar de slijptol aangepast naar 50mm.
Ga binnenkort de stofzak aanpassen, daar zit nog een opening/buis op van 28mm, ga deze naar 45mm zetten.
De grote broer:
Ik heb alleen nog 1 probleem, maar wilde hiervoor een apart topic openen.
Stof...
Bij mij komt er nog heel veel stof in de stofzuigers. Waardoor ik zowat elke 10 minuten de filters moet schoon kloppen om weer verder te gaan. Het stof is net zo fijn en licht als meel.
Heeft iemand tips hiervoor?
Omdat ik zo vaak de filters moet vervangen en heb ik een patroonfilter aangeschaft en wil het patroon in een vat plaatsen, daar vervolgens de stofzuigers aan te sluiten. Zodat de lucht door het patroon gaat. Voordeel hiervan is dat ik het patroon eenvoudig met een tilmotor of door de hendel te draaien de schoepen leeg kan maken.
Al het advies is welkom
Uiteraard als ik volgende week ermee aan de slag ga om de installatie te bouwen maak ik foto's.
Het patroon komt in een 200liter stalen vat te zitten.