In de jaren 70 kochten mijn ouders 4 teakhouten stoeltjes. Deze waren gemaakt bij Meubelfabriek van der Veer in Joure. De baas had de bijnaam Jan stoelpoot. Alleen het houtwerk werd er gemaakt. Oorspronkelijk voorzien van zwarte skai, heeft mijn moeder ze in de jaren 90 opnieuw laten bekleden met een soort witte velours. Het bekledingsbedrijf (ook in Joure) herkende ze direct als van der Veer stoeltjes en zei mijn moeder er zuinig op te zijn.
Mijn moeder is al een aantal jaren geleden overleden en de stoeltjes staan nu bij ons thuis en worden ook gebruikt. Maar de pen-gat verbindingen gaan los.
Kun je ze nu opnieuw lijmen? Heb wel eens gelezen dat houtlijm op houtlijm het niet zo goed doet. Dan moeten de verbindingen schoongemaakt worden, maar worden ze ook wat losser.
Wie heeft goede raad?
jaap
Mijn moeder is al een aantal jaren geleden overleden en de stoeltjes staan nu bij ons thuis en worden ook gebruikt. Maar de pen-gat verbindingen gaan los.
Kun je ze nu opnieuw lijmen? Heb wel eens gelezen dat houtlijm op houtlijm het niet zo goed doet. Dan moeten de verbindingen schoongemaakt worden, maar worden ze ook wat losser.
Wie heeft goede raad?
jaap