Snijplaat 3/4 UMC te leen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.437
693
Emst
Ik zoek een snijplaat, 3/4UMC.
Ik wil hem even gebruiken om een schroefdraad netjes te maken.
Wie , in de buurt van Emst heeft er één liggen en kan ik even gebruiken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.737
2.595
Gaanderen
Dat is een beste maat de Haan. Heb je ook aan een schroefdraad vijl gedacht? Niet dat die een voudig te vinden zijn in inches.
Helaas heb ik geen 3/4"unc eventueel hier te koop. Voor het opwerken van schroefdraad zijn snijmoeren gemaakt.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.437
693
Emst
Wim bedankt voor de tip, dat is inderdaad een mogelijkheid.
Ik ben alleen niet zo weg van HBM, maar ik hou het wel in gedachte.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
235
72
Als je de snijplaat niet kunt vinden: Behalve de draadvijl gebruik ik ook voor herstel van schroefdraad ook wel eens een gewoon driekant vijltje dat ik aan een kant vlak geslepen heb. Hierdoor kun je hem gebruiken om in de draad te leggen en alleen de beschadigde kant te vijlen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
help me even herinneren waar unc ookalweer voor staat. Ik heb wel een 3/4 bsp liggen en misschien ook wel een 3/4 npt maar daar zal je denk ik weinig aan hebben.

ik zal iig even voor je kijken
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.437
693
Emst
Waar woon je ergens?

HBM heeft complete sets snij en draadtappen, zou dat voor af en toe gebruik voldoen?
Met alleen de snijplaat ben ik al ongeveer €30 kwijt en dan heb ik ook nog een wringijzer nodig.
Complete set zit tegen €90 aan
Ik weet niet waar UNC voor staat, het is een bepaalde maat :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.737
2.595
Gaanderen
De Haan 3/4 gasdraad BSP heb ik hier in gaanderen liggen. Wel een goedkope kwaliteit. Had hem nodig voor de tijdelijke verplaatsing van mijn cv.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.631
unc heeft een punthoek van 60 graden, bsp 55 graden. Zit er niet ergens een caterpillar of john deere dealer bij je in de buurt?
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
help me even herinneren waar unc ookalweer voor staat. Ik heb wel een 3/4 bsp liggen en misschien ook wel een 3/4 npt maar daar zal je denk ik weinig aan hebben.

ik zal iig even voor je kijken
Helaas niet in m’n collectie.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.437
693
Emst
Ik heb bij een landbouwmechanisatie bedrijf hier in de buurt even zelf de draad op kunnen frissen.
Iederéén bedankt voor de tips en de adviezen.

Hier mag van mij een slotje op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en jelmer
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.