Sjablonen duwstok/blok

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
111
13
Haacht
Heeft er iemand soms een link waar ik sjablonen kan terugvinden om duwblokken , stokken te maken .
liefst gratis :oops:
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Dit is toch meer dan voldoende voorbeeld?
1705499386986.png

Ik gebruik dit al jaren, gewoon van 18mm MP. ooit een keer gezien en gelijk nagemaakt. druk voorwaarts en neerwaarts. Wil je ook van de zijkant druk uitoefenen, maak je er zoiets bij.
1705499581084.png
Dit kan je met een gerust hart zelf uittekenen. Mooi projectje om je eigen fantasie op los te laten
 

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
111
13
Haacht
Richie ,

Bedankt , lijkt inderdaad simpel om zoiets te maken , die op de tweede foto lijken heel hard op die plastiek duwstok die bij de machine standaard bij was .
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Wat voor vorm bedoel je? Als het gaat om een sjabloon van zo'n plastic duwstok, die heb ik wel ergens op de laptop staan. Zowel in 3d voor de cnc als een bovenaanzicht wat je kunt overnemen op hout en uitzagen.
Ik heb daarbij deze duwstok van Felder als basis gebruikt:
felder_11.0.010_02.png
Kan de bestanden vanavond wel eens opzoeken.

Maar als ik google (afbeeldingen) op "duwstok sjabloon" kom ik oa bij Etsy wat sjablonen tegen. Niet gratis helaas, maar misschien kan je daar inspiratie uit halen om er zelf een te tekenen?
 

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
111
13
Haacht
Klusrob ,

die voor zo'n plastiek duwstok hoef ik niet , heb er zo ééntje .
zoek wat stabielers , die meer op het werkstuk rusten .

mboots en stav , bedankt ik bekijk de link even
 

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
111
13
Haacht
Ruben ,

Inderdaad met een beetje improvisatie kan je dat wel maken uit het hoofd , maar is toch altijd makkelijk als je een voorbeeld hebt niet ?
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Kwam net een filmpje van Heiko Rech tegen over duwen:
EDIT: ondanks het zwarte vlak doet het filmpje het wel op de youtube. Met name vanaf ca, 15:00 interessant.

 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.