SCM minimax sc 1g vs Hammer k3 winner

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
Ik wil 1 van beide kopen, ze allebei al eens in actie gezien en mijn voorkeur gaat uit naar de SCM.

Deze is iets goedkoper en met de rolwagen kan die wat groter materiaal makkelijk aan.


Iemand ervaring met beide (of beide merken, alhoewel me die er kwalitaitef gelijkaardig uitzien en voelen) ?
 
7 mrt 2015
1.080
337
P'beek
Ik heb lang gekeke naar de SC2. Daar zou ik nog steeds voor gaan.
Tussen de SC1 en de K3 Winner zou ik voor de winner gaan; ik meen dat deze o.a. Standaard een langere rolwagen heeft.

SC1 overigens in de “aanbieding” bij stuermer voor 4000,- incl. BTW.
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
Ik heb lang gekeke naar de SC2. Daar zou ik nog steeds voor gaan.
Tussen de SC1 en de K3 Winner zou ik voor de winner gaan; ik meen dat deze o.a. Standaard een langere rolwagen heeft.

SC1 overigens in de “aanbieding” bij stuermer voor 4000,- incl. BTW.
De sc1 heeft standaard de oplegtafel de Winner niet, de winner roltafel is idd een paar cm langer.

De sc1 is wel "maar" een 3000 euro terwijl de K3 een 4250 zou zijn, wel een groot verschil.

De Sc2 is echt te groot voor de ruimte die ik heb.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.192
892
Ulvenhout
Ik heb er nog weinig ervaring mee, mijn Sc2 komt binnenkort, maar ik begreep dat bij de Sc1 de langsgeleider van minder kwaliteit is dan bij de Sc2 en waarschijnlijk ook bij de Hammer. Dus daar zou ik zeker naar kijken.

Wat betreft die oplegtafel, die neemt best veel ruimte in en zou je die echt vaak gebruiken? Je kan ook kijken naar een tafelverbreding die aan roltafel kan met daarop je aanslag...
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.799
954
Leeuwarden
De oplegtafel van mijn Hammer hangt meestal aan de wand. Maar voor plaatmateriaal heb ik hem in enkele minuten aangekoppeld en dat is dan wel weer heel handig!
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.192
892
Ulvenhout
De oplegtafel van mijn Hammer hangt meestal aan de wand. Maar voor plaatmateriaal heb ik hem in enkele minuten aangekoppeld en dat is dan wel weer heel handig!
Kan je dan wel de afkortaanslag monteren zonder de oplegtafel? Of heb je daar een kleine aanslag voor?
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
Ik heb er nog weinig ervaring mee, mijn Sc2 komt binnenkort, maar ik begreep dat bij de Sc1 de langsgeleider van minder kwaliteit is dan bij de Sc2 en waarschijnlijk ook bij de Hammer. Dus daar zou ik zeker naar kijken.

Wat betreft die oplegtafel, die neemt best veel ruimte in en zou je die echt vaak gebruiken? Je kan ook kijken naar een tafelverbreding die aan roltafel kan met daarop je aanslag...
Die die ik zou kopen heeft dezelfde langsgeleider als de standaard sc2 (geen idees of er daar upgrades op zijn) en dezelfde parrallel geleider (betalende upgrade) . Ik vond die versie beter werkende dan bij de hammer k3 winner omdat de sc1 een fijnafstelling heeft die betalende is bij de hammer.


Die oplegtafel zou niet in de weg zitten maar is redelijk makkelijk eraf te nemen en erop te zetten zonder dat je alles opnieuw moet instellen, kon het zelf doen in een minuut dat gaat echt vlot.
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
Felder en SCM komen nu af met kortingen, felder 18%, SCM ging het nog laten weten vandaag .
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
De kogel is door de kerk , mijn oude cirkelzagen zijn verkocht en ik zal gaan voor de sm sc1 g.
Deze is bijna 1000 euro goedkoper dan de gelijkaardige k3 comfort versie en past iets beter in mijn (redelijk kleine) werkplaats .

Ik plaats wel een review hoe makkelijk alles hiermee zal gaan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: StephanS en Musicus

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
103
40
Zaanstreek
@k995 toevallig zit ik met dezelfde zoektocht momenteel..

K3 basic of winner, 1250mm roltafel. Afkortlineaal onder de 1m, anders kan ik m'n kont niet meer keren in de werkplaats. Ik dacht zelf aan geen oplegtafel want dan kan de afkortlineaal zo eraf (of omgezwaaid op de roltafel) om ruimte te besparen als ik niet zaag.

Prijs voor zo'n hammer is 3-4k ex btw incl levering. Begrijp ik nu goed dat jij de 1G gekocht hebt voor toch wel een rug minder?
Ik vind de documentatie van SCM echt bagger; echte maatvoering en "wat krijg je erbij?" is maar slecht te vinden. Van Felder kreeg ik direct zuivere maattekeningen in PDF. Tsja, Italianen vs Oostenrijkers ;-)

Kan je meer delen over hoe het bevalt, wat meer maatjes / gedoe en wat jij er voor betaald hebt?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.256
1.995
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik vind de documentatie van SCM echt bagger; echte maatvoering en "wat krijg je erbij?" is maar slecht te vinden. Van Felder kreeg ik direct zuivere maattekeningen in PDF. Tsja, Italianen vs Oostenrijkers ;-)
volledig akkoord
bij scm heb ik zelf alles op het internet bij mekaar moeten sprokkelen
bij felder kreeg ik direct een vette catalogus
toch ben ik om technische redenen uiteindelijk voor een scm ipv een felder/hammer gegaan
 

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
103
40
Zaanstreek
@ZotVanHout oké ik ben dus niet achterlijk.. ;-)
Care to share wat voor redenen voor jou doorslaggevend waren? En, wat heb je precies gekocht uiteindelijk / wat kostte jouw configuratie ongeveer?

Mijn gevoel gaat uit naar de Felder maar 't is eigenlijk wel een beetje buitenproportioneel qua budget.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.256
1.995
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout oké ik ben dus niet achterlijk.. ;-)
je hebt over 1 bepaald aspect mogelijks minder info/kennis dan de andere leden
en dat geldt meestal in de andere richting
we delen info & daar worden we allemaal rijker van
ieder om beurt
als iemand jou als achterlijk bestempeld heeft, dan ben ik dat zeker niet
wat voor redenen voor jou doorslaggevend waren? En, wat heb je precies gekocht uiteindelijk / wat kostte jouw configuratie ongeveer?
redenen waren, zoals reeds ingetikt, hoofdzakelijk technisch
kwam daar nog bij dat de toenmalige verdeler van felder 100 % betaling vooraf vroeg, en die van scm 0 %
wel een bankcheque bij de levering
geen pb
de felder-verdeler (zaliger) had een bankroet achter de rug + de machine zou op mijn risico vanuit zijn opslagplaats op transport gezet worden :ROFLMAO:
wat wanneer hij het transport omwille van de laagste prijs aan een onderaannemer met een kersverse sjoffeur zonder kennis van het vl én met een scheut vodka op, uitbesteed zou hebben ?
scherpe te snel genomen bocht . . . en mijn droom ligt gekromd over de vangrails !?
:poop:
niet met mij én een machine aan een prijs van 5 euro-cijfers in 2015 !
CU 410 elite S met alle toeters en bellen
niet de machine die jij op het oog hebt
wel een machine die ik mij in de aanloop naar mijn werknemerspensioen ten geschenke wou doen
ben nu al een paar jaar zzp'er
best plezant
stukken uitdagender dan een hele dag achter mijn stoof zitten
of van mijn madam des morgens een doe-lijstje krijgen, dat des avonds - met de nodige opmerkingen - deels afgevinkt wordt
. . . en de volgende morgen met een liefdevolle glimlach uitgebreid wordt
neen, ik klaag niet :giggle:
noch over mijn madam 🥰
noch over mijn scm 💪
hou van allebei !
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
@k995 toevallig zit ik met dezelfde zoektocht momenteel..

K3 basic of winner, 1250mm roltafel. Afkortlineaal onder de 1m, anders kan ik m'n kont niet meer keren in de werkplaats. Ik dacht zelf aan geen oplegtafel want dan kan de afkortlineaal zo eraf (of omgezwaaid op de roltafel) om ruimte te besparen als ik niet zaag.

Ja, heb ik ook wel, volledige ruimte hier is een 2.8 op 4m . Met de oplegtafel (die wel heeel eenvoudig eraf en op te zetten is) heb je een 2.1 op 2.5m nodig om alles vlot te kunnen gebruiken.
Prijs voor zo'n hammer is 3-4k ex btw incl levering. Begrijp ik nu goed dat jij de 1G gekocht hebt voor toch wel een rug minder?
Ja hier was alles inbegrepen (levering ed) een 3500 euro. Er was toen wel een speciale actie en heb die met felder uitgespeeld zodat ze nog meer dan de standaard korting gaven.

Ik vind de documentatie van SCM echt bagger; echte maatvoering en "wat krijg je erbij?" is maar slecht te vinden. Van Felder kreeg ik direct zuivere maattekeningen in PDF. Tsja, Italianen vs Oostenrijkers ;-)
Die kreeg ik direct van rogiers

Kan je meer delen over hoe het bevalt, wat meer maatjes / gedoe en wat jij er voor betaald hebt?
Installatie en de uitleg die ze mij gaven (weeral rogiers) was heel goed, machine werkt en zaagt perfect. Heet tevreden van.
 

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
103
40
Zaanstreek
@k995 ik heb vandaag gesproken met een vertegenwoordiger van SCM - ik weet niet hoe jij dit voor 3500 incl btw voor elkaar hebt gekregen.. Momenteel staat er 3090 voor de kale machine, 50euro toeslag voor krachtstroom-aansluiting en ruim 900euro voor transport italië - huis + assemblage / aansluiten. EX BTW wel te verstaan..

Misschien dan een SC1 tegenover een winner comfort wel voordeliger uitvalt, maar 4000euro ex heb ik er niet voor over. Zeker ook omdat er geen SC1 of SC2 in Nederland (SCM & dealers niet) nieuw te bekijken is. Maattekening kunnen ze ook niet geven, behalve pixelig bovenaanzichtje met buitenmaten. Sorry, ik koop machine voor de komende tig jaar, geen tuinstoel..
 

DiRowood

Nieuw lid
12 nov 2023
6
7
Haps
Ik ben sinds vorig jaar september de eigenaar van een Hammer B3 winner en een A31 en ondanks misschien de hoge aan schaf prijs is he om en instellen een verademing. Hier voor had ik een Robland K 31. En ik ken de SC1 niet maar de Hammer is ten opzichte van de Robland degelijk en vooral als hij afgesteld zou moeten worden is dat ook op alle fronten te doen zonder concessies te doen. Grz
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
76
45
@k995 ik heb vandaag gesproken met een vertegenwoordiger van SCM - ik weet niet hoe jij dit voor 3500 incl btw voor elkaar hebt gekregen.. Momenteel staat er 3090 voor de kale machine, 50euro toeslag voor krachtstroom-aansluiting en ruim 900euro voor transport italië - huis + assemblage / aansluiten. EX BTW wel te verstaan..

Misschien dan een SC1 tegenover een winner comfort wel voordeliger uitvalt, maar 4000euro ex heb ik er niet voor over. Zeker ook omdat er geen SC1 of SC2 in Nederland (SCM & dealers niet) nieuw te bekijken is. Maattekening kunnen ze ook niet geven, behalve pixelig bovenaanzichtje met buitenmaten. Sorry, ik koop machine voor de komende tig jaar, geen tuinstoel..


Ik heb dubbele korting gekregen eerst bij de initieele onderhandeling omdat hammer iets goedkoper was toen en later toen ze nog eens speciale korting hadden op een opendeurdag.

Er was zelfs nog een goedkopere toonzaal machine, maar die was op krachtstroom en dat heb ik niet. Dat de verdeler je geen maten kan geven is idd raar. Beide machines zijn top denk ik dus je kan daar niet mis mee gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.