Schuurpapier kopen Festool

Rubbervdh

Nieuw lid
1 apr 2022
1
0
Friesland
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een tweedehands Festool ES 125E gekocht. Het viel mij op dat de schuurgaten op een andere positie zitten dan
bij mijn machine van 20 euro die ik eerder gekocht had.

Omdat ik nieuw papier moet gaan kopen was ik benieuwd of jullie goedkope adresjes of tips voor alternatieve merken hebben waar ik dit bij zou kunnen kopen.

Ik hoop dat ik overigens het goede topic gepakt heb! Ben net nieuw dus moet alles even vinden nog.

Groetjes,
Robert
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.152
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
vooreerst . . . welkom als splinternieuw lid

met die festool heb je nu een schuurdertje dat nieuw meer dan het 10-voud van 20 euro kost
het prijsverschil haal je er snel uit
met een stofzuiger er op maak je met 1 papiertje vele kms
hier zijn wat draadjes over schuurpapier
zoek ook op 'excentrisch', 'excenter', enz
mirka is een alternatief voor festool
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Goedkoop schuurpapier doe ik niet aan.
Wel goed schuurpapier voor een lage/scherpe prijs. Festool schuurpapier bestel ik bij Rubart.de.
Je kunt ook kijken naar 3M Cubitron II. (met de gaatjes in een waaier patroon, past daardoor op bijna alle merken) Niet goedkoop, maar in het eind bijna wel het goedkoopst.
 
  • Leuk
Waarderingen: KMook

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik gebruik ook inderdaad altijd het schuurpapier van Festool zelf. Althans voor de korrels die ik het meest gebruik.
Koop het ook bij Rubart, maar dat is ivm verzendkosten minder voordelig voor maar een enkel pakje.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.773
741
Enschede, Twente
Een paar jaar geleden is Festool voor de meeste rotatie-schuurmachines overgegaan op Airstream — de pads hebben meer gaten in een gewijzigd patroon. Zou de afzuiging en handhaving moeten verbeteren. Je zou een nieuwe zool kunnen kopen voor je 125, vermits daarvoor zo’n nieuw model beschikbaar is...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
3M cubitron II aanrader. Blijft lang "scherp" en afzuiging is goed door het gaas. Omdat ik zo tevreden was wilde ik ook de schijven handmatig gebruiken om moeilijk begrijpbare plaatsen te schuren, maar dat buigen en vouwen vind dit schuurmateriaal niet leuk. Dan gaat het plots heel snel achteruit. Maar goed. Daar is dit dus ook niet voor ontworpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: blommetje92

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Schuur heel veel met het eco tools papier. Is dit het beste? Nee. Prijs kwaliteit vind ik top. Het blauwe granat festoolpapier schuurt veel sneller en je kan er langer mee schuren. Ik schuur regelmatig kozijnen van oude villa's en huizen en dan gaat het papier (alle schuurpapiertjes die ik getest heb) vaak snel kapot. Festool granaat heb ik hier liggen voor lastig werk.
Ik heb van 4 formaten alle korrels liggen van p 60 tot p 400 en dan is de prijs wel een ding. 3m cubitron heb ik nog nooit geprobeert abranent daarintegen wel dit heeft de hoogste/langste standtijd van wat ik getest heb.
Mijn oude festo et 2 van eind jaren 80 heb ik voorzien van de nieuwste zool . Dit past bij deze machine prima.
Deze nieuwe zool heeft wel een voordeel ten opzichte van de oude. De tussenpads voor het schuren met abranet gaan nu wel lang mee.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Ecotools : 50 stuk, 125mm doorsnede, 9 gaten, Korrel 80 € 15,46 (incl. BTW)
Rubart.de : Festool 50 stuk, 125mm doorsnede, 9 gaten, Korrel 80 € 21.30 (incl. BTW)
(tja bij Rubart wel verzendkosten, dus maar wat extra verschillende korrels mee bestellen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.