Schakelaar robland

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Maar… in welke richting moeten we zoeken qua machine? Zaag, frees, vandiktebank, …?
Gezien het pictogram lijkt het inderdaad om iets los te zetten, bij een frees zou het een ontgrendeling van de freesas kunnen zijn, maar bij een zaag de activering van een voorritser, bij een vvd de doorvoerrol, etc.
 

roeli

Nieuw lid
2 jul 2012
16
0
Maar… in welke richting moeten we zoeken qua machine? Zaag, frees, vandiktebank, …?
Gezien het pictogram lijkt het inderdaad om iets los te zetten, bij een frees zou het een ontgrendeling van de freesas kunnen zijn, maar bij een zaag de activering van een voorritser, bij een vvd de doorvoerrol, etc.
Is een robland lx 31 combinatie machine
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.149
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
Weet iemand wat deze schakelaar betekend op de robland machine mvg
je weed meteen wat dit betekent, wanneer je het uitprobeerD
lijkt veel op het los zetten van een rem
de nieuwste generatie machines moet snel tot stilstand komen, en heeft daartoe een rem
zet hem in beide standen en kijk welke as (zaag, top, schaaf) je zonder enige moeite kan verdraaien
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
609
57
Provincie Zeeland
Volgens mij gewoon een aan/ uit schakelaar. Ik heb eens een monteur laten komen voor een dergelijke machine, omdat geen van de drie motoren het deed. Na een kwartiertje meten zei hij: volgens mij moet deze schakelaar om en dan zou ie het moeten doen… en voilá hij deed het 🙈
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als je de rem ontgrendeld , kan je de machine niet starten volgens de handleiding van robland, waar ik ook de andere informatie uit heb gehaald.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.149
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als je de rem ontgrendeld , kan je de machine niet starten volgens de handleiding van robland, waar ik ook de andere informatie uit heb gehaald.
lijkt me logisch
beter gewoon testen welke motoren wel of niet starten, en welke assen geremd of ongeremd zijn, door de knop in beide standen te zetten
veel eenvoudiger dan theoretische gissingen

1705600598899.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.