Schaal met epoxy

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zie er ook geen fruithout in en mijn idee is ook eikenhout. Gezien de scheuren heb je een uitdagende schaal/bak gedraaid. Epoxy goed gedaan. De vorm is niet zo mijn ding. Maar smaken verschillen.
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
Eik is het zeker niet. Ik ben 99% zeker dat het kers is. Ik weet waar de stronk vandaan komt. Mogelijks heeft de finish het hout veel donkerder gemaakt dan het origineel was.

Draaisporen zitten er inderdaad nog teveel in. De techniek kan daar nog beter.

@Leo Van Der Loo
1706640794722.png

Sure... Tijd om je onderschrift te herzien denk ik
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
Ik zie er ook geen fruithout in en mijn idee is ook eikenhout. Gezien de scheuren heb je een uitdagende schaal/bak gedraaid. Epoxy goed gedaan. De vorm is niet zo mijn ding. Maar smaken verschillen.
De vorm is een gevolg van mijn beperkte kunnen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik denk dat Leo vergeten is dat ook hij is begonnen. Ik ben ook lang geleden begonnen en soms niet meer dan 3 of vier keer per jaar gedraaid. Ja dan kan je lang draaien maar je moet toch wel uren maken om wat moois te maken. Ik maak ook alleen unicaten want iets gelijks draaien lukt niet vaak.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik denk dat Leo vergeten is dat ook hij is begonnen. Ik ben ook lang geleden begonnen en soms niet meer dan 3 of vier keer per jaar gedraaid. Ja dan kan je lang draaien maar je moet toch wel uren maken om wat moois te maken. Ik maak ook alleen unicaten want iets gelijks draaien lukt niet vaak.
Yes, en dat is all lang geleden, maar als Ik zo'n stuk hout had ging het wel de kachel in.

En misschien weet de OP "zeker" wat voor soort hout het is, Ik weet zeker dat het geen kers is.

En we gaan niet by de kleur maar by de opbouw van het hout, de nerven en hout stralen zoals in Eik.

Open of gesloten cellen etc.

Eiken stam.jpg Eiken hout info.jpgEiken hout.jpg

Vergelijk dat met Kersen hier.
kersen hout.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.