Repareren Parkside Performance Multito

Bluedog

Nieuw lid
14 aug 2017
13
0
Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee heb ik een Parkside Performance multitool 20 volt in bezit. Deze heb ik tweedehands gekocht in Duitsland. Hij is uit 2019.

Nu heeft hij helaas een defect ontwikkeld. Bij gebruik met een zaagje draait de motor maar het oscilleren stopt steeds. Ik denk dat er een probleem is met de motoras of koppeling. Ik heb hem al opengemaakt maar zie geen defecten.

Helaas kan/wil de parkside klantenservice niets voor mij doen, en standaard reparatiebedrijven ook niet want zij kunnen de onderdelen niet bestellen.

Superjammer want ik ben erg blij met dit apparaat en wil m graag repareren.

Weet iemand een oplossing of ken je iemand die wellicht dit soort reparaties uit kan voeren?

Vast bedankt voor de reacties!!!

Groetjes Bas
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    122,2 KB · Weergaven: 20
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    107,7 KB · Weergaven: 18
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    74,4 KB · Weergaven: 18

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Bas,

De motor draait maar het zaagje beweegt niet of nauwelijks?
Kan zijn dat je de moer van het snelspan systeem wat moet aandraaien zodat hij niet slipt (over de pinnetjes. Eens goed strak gezet een beetje locktide op de moer en schroef draad druppelen. Het wil nogal eens los trillen.
Zo te zien is dat de eerste serie met het andere batterij systeem.
Als dat zo is dan heb ik die ook nog maar gebruik hem nog zelden. Ben volledig over gestapt op het nieuwe X20v systeem.

Groetnis,,
Roeland
 

Bluedog

Nieuw lid
14 aug 2017
13
0
Beste Bas,

De motor draait maar het zaagje beweegt niet of nauwelijks?
Kan zijn dat je de moer van het snelspan systeem wat moet aandraaien zodat hij niet slipt (over de pinnetjes. Eens goed strak gezet een beetje locktide op de moer en schroef draad druppelen. Het wil nogal eens los trillen.
Zo te zien is dat de eerste serie met het andere batterij systeem.
Als dat zo is dan heb ik die ook nog maar gebruik hem nog zelden. Ben volledig over gestapt op het nieuwe X20v systeem.

Groetnis,,
Roeland
Hoi Roeland,

Dank voor de reactie!!

Het is idd de eerste serie. Ik wil liefst alles met dezelfde batterij maar in de nieuwe lijn is nog geen Performance versie. En de twee accu's die erbij zitten zijn nog goed. Hoe is jouw ervaring tussen jouw nieuwe “standaard” multitool en de oude Performance versie? Merk je veel verschil in gebruik, geluid en trillingen?

Bedoel je met de moer de moer die je los en vast kan draaien bij het klemdeel met de pinnetjes waar de accessoires op bevestigd worden? Daar zat ik idd mee te knoeien. Hij trilde los en heb m nu zo vast mogelijk gezet en hij trilt nu niet meer los. Maar dus eigenlijk helemaal niets meer. Heb ik daar wellicht iets niet goed ingesteld?

Groetjes

Bas
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Hallo Bas,

Jawel hoor deze Accu-multitool 20 V kopen? | LIDL
Maar is helaas online uitverkocht.
Ik merk eigenlijk geen verschil behalve dat de oude serie 2.5 AH en 5 AH accu's heeft de nieuwe serie heeft dat niet. Maar wel de smart accu's van 4 AH en 8 AH en natuurlijk de normale van 2 AH en 4 AH die op de nieuwe serie passen. en ik heb de 12v uitvoering ook een fijne super lichte en hanteerbare multitool.
Vandaag even de oude machine opgezocht en deze is van 2017 en doet het nog perfect.
Die mag je tegen de porto kosten zo hebben.

Groetnis,
RoelandIMG_0827.jpeg
 

Bluedog

Nieuw lid
14 aug 2017
13
0
Hallo Bas,

Jawel hoor deze Accu-multitool 20 V kopen? | LIDL
Maar is helaas online uitverkocht.
Ik merk eigenlijk geen verschil behalve dat de oude serie 2.5 AH en 5 AH accu's heeft de nieuwe serie heeft dat niet. Maar wel de smart accu's van 4 AH en 8 AH en natuurlijk de normale van 2 AH en 4 AH die op de nieuwe serie passen. en ik heb de 12v uitvoering ook een fijne super lichte en hanteerbare multitool.
Vandaag even de oude machine opgezocht en deze is van 2017 en doet het nog perfect.
Die mag je tegen de porto kosten zo hebben.

Groetnis,
RoelandBekijk bijlage 141405
Ja, ik weet dat ie nog op de website staat. Maar ze verkopen m momenteel niet. Heb de klantenservice gevraagd en die wist niet óf en wanneer ie weer leverbaar zal worden.

Maar als ik de jouwe mag gebruiken… Dat vindt ik n heel aardig aanbod waar ik heel graag gebruik van maak😀. Ik zal je n PB sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.