Pockethole systeem

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik zat er ook naar te kijken voor ik vorige week de "kale" versie bestelde. Vooral dat de kale versie een fletser blauwe uitvoering leek deed me twijfelen, maar bij uitpakken bleek het gewoon dezelfde kleur blauw te zijn als het luxe pakket. Idd alleen een klem erbij zoals ik t kan zien, en dat blauwe langwerpige ding links op de foto heb ik er geloof ik ook niet bij zitten. Vond t allemaal al duur zat..
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik zat er ook naar te kijken voor ik vorige week de "kale" versie bestelde. Vooral dat de kale versie een fletser blauwe uitvoering leek deed me twijfelen, maar bij uitpakken bleek het gewoon dezelfde kleur blauw te zijn als het luxe pakket. Idd alleen een klem erbij zoals ik t kan zien, en dat blauwe langwerpige ding links op de foto heb ik er geloof ik ook niet bij zitten. Vond t allemaal al duur zat..

Welk blauwe langwerpige ding?
Ik heb de zelfde vraag ook maar bij kreg shop neergelegd.
Heb je het al geprobeerd met een snelspan lijmklem?
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Dat blauwe langwerpige ding links met dat schroefje bovenin. Ik weet ook niet wat het is en wat je ermee kan. Mis het niet iig.

Je kan t proberen met een eigen klem, je kan altijd de Kreg klem later bij bestellen, ik ben nog niet toegekomen aan daadwerkelijk testen van de K5 dus kan je vraag ff niet beantwoorden.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik heb die klem, maar gebruik vaker een snelspanklem om de jig vast te zetten op mijn werkbank, en dat blauwe ding, daar kan je het boorblok uit de jig in zetten om b.v in een kleinere ruimte te boren. Zit er bij mij bij maar heb het nog nooit gebruikt.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Je mist in de goedkopere set inderdaad dat houdertje en de klem tang.

Lijkt me interessant om de goedkopere set te halen.

Kan iemand mij zeggen of die tang echt zo'n must is? Of lukt het wel gewoon met de snelspan lijmtang?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.775
743
Enschede, Twente
Het lukt ook wel met een ander soort tang. : )

Kwam er trouwens achter dat men bij Kreg nu ook rekening houdt met niet-Amerikanen en inmiddels schroeven verkoopt met Torx20 ipv die vierkante 'aandrijving'. Heb net een proefsetje binnen & hoop dat binnenkort te testen.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Kan iemand mij zeggen wat de maximale hout dikte in de k5 is?
Ik wil namelijk balken 5x7 hiermee vast zetten
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Die kreg HD is een mooi ding,
Deze schijnt ook in de k4 en 5 te passen.

Kan iemand de tussen afstand eens opmeten wat er ussen de klem en de boormal zit van de k5?
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ok.. ik was dus eindelijk eens aan het testen met mn k5.. maarrrr ik loop gelijk tegen problemen aan.

Ik wil 18mm underlayment stroken aan mijn 18mm underlayment onderlaag vastmaken.. ik heb mijn k5 op 19mm ingesteld aan de zijkant (er is alleen 16mm of 19mm vandaar 19mm voor 18mm gekozen), mijn boormal op 3/4 inch ingesteld (zoals op bijgeleverde handleiding vermeld staat 3/4 hoort bij 19mm), geboord ennnnn..

De zelftappende schroeven steken uit aan de zijkant, zie foto, dit kan toch niet de bedoeling zijn. Daarnaast wiebeld het strookje van 60cm lang nog behoorlijk met 6 pocketholes.. lijkt me toch dat dit muurvast hoort te zitten?

uploading pictures

how to use print screen

adult image host
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Het lijkt dat de boordiepte niet juist staat afgesteld.
De punt van de boor moet door de mal gaan tot de verbreding van het boor op de mal valt, dan de afstelring op het boor vast draaien.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ok ik ben er denk ik al achter, ik gebruikte deze boormal die erbij zit om te kijken hoe diep mijn boor moest:
adult image hosting

Dat had ik beter niet kunnen doen, ik heb ze nu opnieuw geboord zonder die mal van de foto en het boortje gewoon een mm van het platform af vastgezet, nu vallen ze wel diep genoeg dat ze er niet uitkomen aan de zijkant, en het zit veel steviger.


Weet iemand waarvoor die boormal van de foto nou precies voor bedoeld is?!
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
@flyer je hebt vast gelijk, maar hoe kan je met die mal nou ooit je boortje voor bv screw length 2 erin laten vallen? Zie foto dat past toch helemaal niet? Snap die mal echt niet.
Doe vast iets ernstig verkeerd.

free image host

En @cverkooyen ik weet niet.. op 19mm komt ie wel mooi in het midden eronder uit dus ik denk dat dat wel goed zit..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.