Planten steunen voor in de tuin.

Wij hebben een redelijk grote tuin met behoorlijk veel soorten groentes en snijbloemen.
Helaas zijn sommige soorten minder stevig en hebben deze wat steun nodig. ook klimmen sommige groentes graag.

Hand gemaakte planten steunen van echt ijzer zijn niet te betalen.
Ik had mijn wederhelft beloofd enkele zelf te maken.
Bij Hornbach vond ik draadstaal van 8mm in diverse lengtes.
Niet goedkoop maar alle aanbieders online vragen een absurd bedrag voor levering. Vooral als je lengte van meer dan 2,5 m wilt.

Van mijn vorige werk nog een doos electrode's en een goed lasapparaat over gehouden dus......... knutselen maar en dit keer zonder zaagsel of krullen . ;-)

IMG_20240430_184116_HDR.jpg

IMG_20240430_184052_HDR.jpg
IMG_20240430_184133_HDR.jpg
IMG-20240408-WA0000.jpg

IMG-20240408-WA0001.jpg

Ja, ik weet het .... een beetje bak en braad :) . Als ze over een maandje rood verroest zijn en begroeid met planten ziet geen mens dat meer .
Zo heb je voor enkele tientje een aantal prachtige plant steunen en ook hier bij kun je het zo gek maken als je wilt.
Zo kun je dus ook zonder hout je creatief uitleven.

Ik heb alles wel buiten gedaan, ik durfde het niet aan om dit klusje in mijn droge houtwerkplaats te doen.

Groet Edwin
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
322
139
55
Luzy Saint Martin
Erg leuk! In de zomer mooi begroeid en in de winter heb je een soort beeldentuin.
Ik denk dat ik je idee ga kopiëren voor onze moestuin 👍🏻
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.199
2.638
Als je regelmatig wat van ijzer wil gaan maken, kan je in de buurt kijken of er een wat kleiner metaalbedrijf zit. Daar kan je vaak spullen mee bestellen. Daar komt toch de vrachtwagen al, dus het kost ze geen extra verzendkosten. Dan kan je het materiaal gewoon op 6 meter kopen.
 

pylkje

Nieuw lid
14 aug 2019
16
7
Mijn gietijzeren terrashaard stook ik voor de winter warm en smeer hem dan in met lijnolie. Door de hitte ontstaat een bruin/zwarte beschermlaag, dat beschermt uitstekend tegen roest. Het haardstel erbij smeer ik met lijnolie in en speel erover met een vlam tot het de goede kleur heeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.