Plaatmateriaal van Kuiper Holland

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Ze wil graag zo'n boom in haar tuin. Er staat er ergens een in een tuin, waar we langs lopen met het hondje uitlaten. Die stond in bloei en ze vond hem mooi. Dan dus opzoeken wat het voor boom is. Maar onze tuin is eigenlijk meer een luchtplaats, dus ik zie het er op korte termijn niet van komen. Ik wist ook niet, dat ze zo groot worden, dat je wat met het hout kan.
De roodbladige blijft wat kleiner, zeg 10m hoog en 7m breed.
Als hout ben ik het nooit tegengekomen.
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
63
6
Oss
Misschien niet meer. Als ik oudere (jaren 50) en antieke meubels bekijk dan is er toch heel wat gefineerd. Misschien is het juist de massiefhout trend die opvallend is (overgewaaid van over het grote water?).
Denk dat het afhankelijk is van toepassing. Heb onlangs gezien hadden ze binnenwanden circa 6000m² voorzien van fineer
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
63
6
Oss
licht plaatmateriaal is toch ook albassi falcata? Is volgens mij nog een derde lichter dan populieren en wordt vaak in caravans gebruikt. Wel behoorlijk zacht en met verwerken PBM adembescherming dragen want je hoest je krom.

Is dit nog beter/anders?
Wat is dit dan voor plaat albassi falcate is basis van deze plaat alleen bij kuipers hebben ze het eigen naam gegeven qeeunply
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.